کد خبر: 650836
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۰۹:۱۰:۴۳
| |

ستاره سابق فوتبال ایران و چهره جنجالی این روزهای تلویزیون قطر:

لیث نوبری: به ژاپن می باختیم به جای گلر مصری من باید شنا می رفتم!/ تیم ملی در یک بازی سی درصد است و یک بازی نود درصد!

کارشناس ایرانی تلویزیون قطر می گوید رقیب ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت ها شبیه به ایران بازی می کند.

لیث نوبری: به ژاپن می باختیم به جای گلر مصری من باید شنا می رفتم!/ تیم ملی در یک بازی سی درصد است و یک بازی نود درصد!
کد خبر: 650836
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۰۹:۱۰:۴۳

تیم ملی فوتبال کشورمان ژاپن را شکست داد و حریف قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان قلعه‌نویی که در این مسابقات سطح کیفی پر فراز و نشیبی داشتند برخلاف پیش‌بینی کارشناسان در نیمه دوم بازی در مقابل ژاپن از این رو به آن رو شدند و با انجام یک نمایش خوب ضمن جبران یک گل خورده در نیمه اول در واپسین ثانیه‌های بازی به گل برتری رسیدند و نسخه سامورایی‌ها را پیچیدند. در بازی مقابل قطر هم انتظار می‌رود که ملی‌پوشان کشورمان مثل نیمه دوم بازی با ژاپن ظاهر شوند تا پس از ۴۸ سال طلسم نرفتن تیم ملی به فینال این مسابقات شکسته شود و در نهایت با جام قهرمانی از دوحه بازگردند. اتفاقی که چنانچه رخ دهد یک شاهکار خواهد بود و فوتبال‌دوستان کشورمان را بسیار خوشحال خواهد کرد. اما برای بررسی شرایط تیم‌ملی با لیث نوبری تماس گرفتیم. ملی‌پوش اسبق پرسپولیسی که این روزها با حضور در یک شبکه تلویزیونی قطری حسابی برای فوتبالی‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس کری می‌خواند و یک تنه حریف مجریان و کارشناسان آن منطقه است!

نوبری در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد، سه بازیکن قطر را خطرناک‌خواند و ابراز امیدواری کرد تیم‌ملی بتواند در نهایت حریفش را شکست دهد و به فینال بازی‌ها راه پیدا کند. در زیر ادامه صحبت‌های وی را بخوانید.

در ابتدا کمی درباره این برنامه‌ای که از شبکه عرب‌زبان‌پخش‌می‌شود و شما هم پای‌ثابت آن هستید توضیح دهید. به نظر می‌رسد بیشتر کری‌خوانی باشد تا کارشناسی، اینطور است؟

این برنامه از کانال الکاس قطر پخش می‌شود و نام آن المجلس است. جالب اینکه این برنامه از سراسر دنیا بیننده دارد و یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها در کشور قطر است.محتوای این برنامه هم جدا از آنالیز فنی تیم‌های مختلف و بحث‌های مختلف فوتبالی حاشیه و کری‌خوانی دارد و بینندگان از دیدن این برنامه خسته نمی‌شوند.

میهمانان این برنامه از فوتبالیست‌های قدیمی کشورهای عربی هستند؟

میهمانان شامل فوتبالیست‌های ملی کشورهای عربی و بعضی از کشورهای آفریقایی عربی مانند مراکش و تونس و مصر هستند. البته مربیانی از تیم‌های ملی مختلف هم گاهی می‌آیند و در این برنامه حضور دارند.

با همه آنها کری دارید؟ گاهی به قدری تعصبی درباره ایران کری می‌خوانید که به نظر می‌رسد کار به دعوا ختم شود. مثلا دروازه‌بان سابق مصر را وادار کردید تا شنا برود!

بله. دروازه‌بان سابق تیم ملی مصر عصام الحضری بود. به من گفت شما از ژاپن چهارتا گل دریافت می‌کنید! و من هم برای او کری خواندم. قرار شد اگر ژاپن پیروز نشد روی آنتن زنده صدتا شنا برود و اگر ایران می‌باخت من پنجاه تا شنا بروم. خوشبختانه تیم‌ ملی برد و همه ما را شاد کرد.

برسیم به سوال بعدی . درباره وضعیت تیم ملی صحبت کنید. به لحاظ فنی جلوی ژاپن چطور بود؟

به نظر من‌ تیم ملی ما چه از لحاظ دانش فنی، کادر فنی و بازیکنان سطح بالایی دارد. اما در ایام مسابقات در یک سطح بازی نمی‌کنیم یعنی در یک بازی سی درصد هستیم و بازی بعدی نود در‌صد می‌شویم!

علتش در تغییرات زیاد در ترکیب نیست؟

فکر نمی‌کنم این علتش باشد. به نظر من دلیلش در نوع و روش بازی تیم ملی است یعنی تیم‌ها می‌دانند ما با چه روشی بازی می‌کنیم و با نوع تفکر بازیکن ایرانی آشنا هستند و روی نقاط قوت و ضعف ما کار می‌کنند و دنبال راه‌حل هستند تا جلوی تیم ملی با چه روشی بازی کنند و همین کار را گاهی سخت می‌کند.‌

فکر می‌کنید با این روش مقابل قطر به مشکل بخوریم؟

تیم ملی قطر شبیه به ما فوتبال بازی می‌کند. ارسال توپ‌های مستقیم را به خوبی بلدند و در برنامه خط حمله این تیم تنوع وجود دارد مثل حمله از عمق و ارسال از جناحین. آنها بازیکنان خوبی مانند اکرم عفیف و الهیدوس و المعز‌‌علی را دارند که مثلث خطرناک تیم ملی قطر را تشکیل می‌دهند و باید حواس‌مان به خصوص به این ستاره‌ها جمع باشد.

دوستان‌تان در آن برنامه قطری راجع به این بازی چه می‌گویند؟

فعلا که اردن و کره جنوبی بازی دارند و توجه‌ها به سمت این بازی است.

پیش‌بینی خودتان از بازی ایران و قطر چیست؟

نمی دانم اما ان‌شاء‌الله که ما ببریم.

می‌توانیم در همان ۹۰ دقیقه پیروز شویم؟

بله می‌توانیم. فقط امیدوارم روز خوب ما مقابل قطر باشد.

کار به ضربات پنالتی کشیده شود چی؟

بازهم جای نگرانی نیست چون ما گلر خیلی خوبی داریم و بازیکنان‌مان در ضربات پنالتی عالی هستند.

سطح مسابقات این دوره چطور بوده؟

خیلی خوب بود و تیم‌هایی مانند ژاپن و ایران و کره جنوبی و عربستان و تاجیکستان و ازبکستان و عراق و اردن و قطر خیلی قوی‌تر شدند. ما شاهد بازی‌های قوی‌تری از این تیم‌ها در مسابقات مقدماتی جام جهانی خواهیم بود‌. البته تیم‌هایی هم بودند که خیلی افت کردند، مانند بحرین و عمان و چین که شرایط خوبی نداشتند. کشورهای شرق آسیا مثل تایلند، ویتنام، هنگ‌کنگ، مالزی و اندونزی پیشرفت‌های زیادی داشتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها