کد خبر: 652064
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۰۹:۱۵:۵۴
| |

گزارش اختصاصی «اعتماد» از وضعیت مالی پرسپولیس؛

بدهی اسدی را اسپانسر می دهد؛ معضل رادو همچنان پابرجاست/ درویش دنبال رساندن دریافتی بازیکنان به 40درصد

با پیگیری های خبرنگار «اعتماد» مشخص شد به احتمال فراوان مشکل پنجره پرسپولیس به زودی برطرف خواهد شد.

بدهی اسدی را اسپانسر می دهد؛ معضل رادو همچنان پابرجاست/ درویش دنبال رساندن دریافتی بازیکنان به 40درصد
کد خبر: 652064
|
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۰۹:۱۵:۵۴

 باشگاه پرسپولیس همچنان بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی دست به دست می‌شود و خبری از یک مجمع مشخص در جهت تعیین تکلیف مدیریتی این باشگاه نیست و همچنان کج‌دار و مریز مدیریت می‌شود!

به گزارش روزنامه اعتماد، باشگاهی با میلیون‌ها هوادار با راه‌های درآمدزایی محدود که هر مدیری روی صندلی مدیریت این باشگاه می‌نشیند یا با کوهی از بدهی صندلی را به مدیر دیگری می‌دهد یا باید همانند رضا درویش «درویشانه» مدیریت کند و خودش را سیبل هواداران کند. 

هوادارانی که از آنها به عنوان صاحبان اصلی این باشگاه نام می‌برند اما در عمل در تصمیمات جزیی هم نقشی ندارند و برای شنیدن خواسته‌های آنها گوش شنوایی نیست. 

در این شرایط کار کردن برای هر مدیری آسان نیست! درویش که قید ادامه همکاری با گل‌محمدی را زد در نیم فصل دوم با چالش‌های زیادی روبه‌رو است که با جذب دو، سه بازیکن سرشناس در بازار نقل و انتقالات توانست تا حدی فشارها را کم کند اما برای استفاده از این بازیکنان هم با پنجره قفل شده روبه‌رو است.‌ پنجره‌ای که بخشی از بسته بودن آن به بدهی‌های قبلی برمی‌گردد‌.  پرسپولیس در تمام این سال‌ها در حساس‌ترین مقطع به دلیل بی‌پولی یا از جذب بازیکن و مربی دلخواهش محروم شده یا با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی نتوانسته تقویت شود. شاید اگر بی‌پولی‌ها نبود این باشگاه حداقل می‌توانست در پنج، شش سال گذشته یک جام آسیایی به ویترین افتخاراتش اضافه کند اما مشکلات اقتصادی دست بردار نیست! تا جایی که در همین نیم فصل دوم هم مدیران تیم نتوانستند بدهی‌های گذشته را بپردازند و اوسمار بهره‌ای از بازیکنان تازه‌وارد نبرده است.

پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس به دلیل موضوع مالیاتی رادوشوویچ و همچنین بدهی دو میلیاردی به رضا اسدی دو بازیکن سال‌های قبل این تیم بسته است و تا باز نشدن این پنجره خبری از تماشای بازی بازیکنان تازه وارد از جمله عبدالکریم حسن و اورنوف ازبک نیست. اما با پیگیری‌های خبرنگار «اعتماد» مشخص شد به احتمال فراوان این مشکل به زودی برطرف خواهد شد، چراکه اسپانسر باشگاه که در زمان پرداخت مطالبات پرسپولیسی‌ها همکاری لازم را داشته این‌بار هم پرداخت مطالبات رضا اسدی را برعهده گرفته است و گام بعد مدیران پرسپولیس پاسخ مثبت گرفتن از رادوشوویچ است تا پنجره نقل و انتقالات باز شود اما رادو هنوز ok نهایی را نداده است! 

گلر کرواتی که چندین برابر تمام دوران حرفه‌ای خود از پرسپولیسی‌ها پول گرفته اما دندان طمعش همچنان تیز است و بدش نمی‌آید تا باز هم به طریقی پرسپولیس را وارد بحران کند تا شاید باز هم به پولی برسد! اما با عبور از معضل رادوشوویچ ماموریت مهم بعدی مدیران سرخ‌ها پرداخت مطالبات بازیکنان است که تا این لحظه 35درصد دریافتی داشتند و طبق وعده قبلی درویش قرار بود درصد آنها به 40درصد برسد که این موضوع هم در دستور کار است. البته پرسپولیسی‌ها در نیم فصل دوم 5درصد از مبلغ قراردادشان را دریافت کردند که گویا قرار بر دریافت 10درصد بود.

در شرایطی که پرسپولیسی‌ها برای پرداخت بدهی دو میلیاردی اسدی چند ماه است که امروز و فردا می‌کنند تامین منابع مالی برای پرداخت قراردادها کار دشواری به نظر می‌رسد که باید منتظر بود و دید رضا درویش چه راهکاری برای آن می‌اندیشد. اما باشگاهی با انبوهی از هوادار عاشق و انتظارات بالا اما با موجودی مالی صفر که در اولویت مسوولان بالای کشوری قرار ندارد تا کی با این روش اداره می‌شود و دوام ‌خواهد آورد، مشخص نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها