کد خبر: 654444
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۰۹:۱۵:۵۷
| |

یاغی فوتبال: یعنی شما نمی دانید من پرسپولیسی ام یا استقلالی؟/ غیبت کنعانی زادگان و گولسیانی خبر بدی است

فرزاد آشوبی می گوید شانس پرسپولیس در دربی بیشتر از استقلال است.

یاغی فوتبال: یعنی شما نمی دانید من پرسپولیسی ام یا استقلالی؟/ غیبت کنعانی زادگان و گولسیانی خبر بدی است
کد خبر: 654444
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۰۹:۱۵:۵۷

در روزهای پایانی سال دو تیم استقلال و پرسپولیس در یک نبرد حساس برای صدرنشینی به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش روزنامه اعتماد، زمان زیادی تا شروع دربی پایتخت باقی نمانده است و تیم‌های پرسپولیس و استقلال در آستانه نوروز امروز چهارشنبه در یکی از حساس‌ترین بازی‌های‌شان به مصاف هم می‌روند. جدالی که برنده اگر استقلال باشد فاصله امتیازی‌اش با رقیب سنتی را دوبرابر می‌کند و اگر پرسپولیس پیروز شود اختلاف امتیازی‌اش با صدر را پاک می‌کند. نتیجه مساوی بیشتر به نفع آبی‌ها خواهد بود. به بهانه این بازی حساس با فرزاد آشوبی که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد به گفت‌وگو نشستیم.

‌دربی در پیش است. شما را پیشکسوت پرسپولیس معرفی کنیم یا استقلال؟

دیگر بعد از این همه سال اگر ندانید چیزی ننویسید بهتر است!

‌اما خیلی‌ها ممکن است پاسخ این سوال را ندانند!

مهم نیست دیگر بدانند یا نه!

‌از شما به عنوان یک پرسپولیسی می‌پرسیم شرایط این تیم در دربی چطور است؟

بله. در دربی را نمی‌دانم شرایط چطور است اما در چند بازی گذشته پرسپولیس در بخش هجومی فرمت خیلی خوبی را به نمایش گذاشته و اشتیاق و میل زیادی برای گلزنی نشان داده است. اضافه شدن اورونوف و آل‌کثیر کمک کرده که میزان خلاقیت و نفرات غیرقابل پیش‌بینی در خط حمله این تیم به شکل معناداری افزایش پیدا کند و به نوعی باعث سردرگرمی مدافعان حریف شده است.

‌دربی مثل بازی‌های دیگر فقط سه امتیاز دارد یا بیشتر؟

درست که سه امتیاز دارد اما خب ویژگی‌های خاص خودش را هم دارد. هم می‌شود یک فوتبال ببینیم مثل بقیه بازی‌ها و هم یکسری پارامترها است که این بازی را متفاوت می‌کند. اینکه بازیکن بتواند چطور آن تغییرات را درک کند و خودش را برای آن آماده و در طول بازی تمرکزش را حفظ کند کار ساده‌ای نیست. به هر حال باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

‌شرایط استقلال چطور است؟

استقلال به ‌طور کلی در این فصل عملکرد قابل دفاعی داشته با اینکه در ابتدای فصل مشکلاتی مطرح بوده اما حفظ شاکله اصلی در دو، سه سال اخیر کمک کرده تا این تیم بتواند مسیر خودش را به شکل قابل قبولی ارایه دهد. در مجموع کیفیت بازیکنان پرسپولیس به ویژه در خط جلو آن‌قدر قوی و باکیفیت است که بتوانند دفاع استقلال را دچار مشکل کنند. با این حال، استقلال هم فاکتورهای خاص خودش را دارد مثل کارهای دفاعی که گروهی و با دقت انجام می‌دهد و روی شروع مجددها کیفیت خوبی دارد. همان‌طور بازیکنان خلاق که می‌توانند شرایط را تغییر دهند. به شکل کلی باتوجه به مجموعه پرسپولیس شرایط بهتری برای موفقیت دارد و این خیلی مهم است که برای کار تیمی گروهی انرژی و تلاش بیشتری بگذارد.

‌شرایط جدول می‌تواند روی عملکرد دو تیم تاثیر بگذارد و دوتیم برای نباختن بازی کنند؟

شاید از طرف استقلال این‌طور باشد چون صدرنشین است اما از سمت پرسپولیس توجیهی ندارد چون بازی رو در رو است و اگر نتیجه نگیرند جبران این فاصله نمی‌تواند کار ساده‌ای باشد. فکر کنم پرسپولیس هجومی‌تر بازی می‌کند و نباید اشتباه کنند‌. ویژگی‌های بازیکنان دو تیم نشان می‌دهد این یک بازی دفاعی مطلق نیست حتی اگر مربیان هم بخواهند بازیکنان صاحب این خصیصه نیستند که تمام بازی را به شکل دفاعی یا بسته بازی کنند. در این زمینه تعادلی برقرار است و فکر می‌کنم بازی بدی را نبینیم.

‌غیبت کنعانی‌زادگان و احتمالا گولسیانی چقدر به سازمان دفاعی پرسپولیس آسیب می‌رساند؟

اگر هر دو نباشند که خیلی خبر بدی برای پرسپولیس است! البته که این تیم نفرات دفاعی دیگری دارد که بتوانند جای این دو نفر بازی را پر کنند‌‌. اما غیبت دو بازیکن حتی غیبت کنعانی‌زادگان هم اتفاق خوبی برای پرسپولیس نیست. در هر صورت فوتبال است و سایر بازیکنان باید پوشش دهند غیبت احتمالی این دو یا یک بازیکن را.

‌دربی قبلی var هم بود اما دو تیم از داور شاکی بودند. این بازی هم var است می‌شود انتظار یک قضاوت بی‌اشتباه را داشته باشیم؟

همین دو، سه روز پیش بازی بین سیتی و لیورپول با وجود var تصمیمی گرفته شد که اکثر داورهای بزرگ دنیا آن را تایید و بعضی‌ها هم آن را رد می‌کنند. var وحی منزل نیست اما بودنش خیلی کمک می‌کند که تصمیمات اشتباه به حداقل برسد، اشتباه محو نخواهد شد. کاملا موافق استفاده ازvar هستم.

‌پیش‌بینی شما از نتیجه این دربی چیست؟

نتیجه را پیش‌بینی نمی‌کنم‌ اما شانس پرسپولیس برای پیروزی بیشتر است.

‌احتمال رقم خوردن نتیجه حماسی وجود دارد؟

هیچی معلوم نیست. همه‌چیز در جریان بازی اتفاق می‌افتد‌. مهم نیست که ما چی فکر می‌کنیم مهم ‌این است که بازیکنان با چه کیفیتی کار می‌کنند همان‌طور شرایط رقیب هم تاثیر دارد. آنها هم با چه شرایطی حاضر می‌شوند اینها ‌هم مهم است.

‌چند تا دربی بازی کردید؟

۶ تا که سه تا را بردیم و‌ سه تا باخت نتیجه آن است.

‌خاطره‌انگیزترین ‌دربی شما؟

اولین دربی که ‌مصطفی دنیزلی مربی پرسپولیس بود و با گل زنده‌یاد اولادی بازی را دو بر یک بردیم.

‌صحبت پایانی؟

امیدوارم فضای پیرامونی بازی به شکلی مدیریت شود که کمترین میزان حاشیه و مسائل غیرسازنده که روی سکوها رقم بخورد و در این شرایط بازی شروع و به پایان برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها