کد خبر: 654767
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۱۰:۲۷
| |

یاغی فوتبال: در پرتاب سنگ و بطری هم دربی مساوی شد/ حتما باید استفاده از داور زن هم اجباری شود تا انجام بدهیم؟

مهاجم پیشین تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌گوید هیچ دربی به اندازه دربی چهارشنبه شب کسل کننده نبوده است.

یاغی فوتبال: در پرتاب سنگ و بطری هم دربی مساوی شد/ حتما باید استفاده از داور زن هم اجباری شود تا انجام بدهیم؟
کد خبر: 654767
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۱۰:۲۷

دربی صد و سوم یکی از کسالت آورترین بازی‌های تاریخ دو تیم پرسپولیس و استقلال بود‌.

به گزارش روزنامه اعتماد، سبک خسته‌کننده و تکراری استقلال که در دنیای فوتبال دیگر از‌ کمتر تیمی شاهد ارائه آن هستیم مقابل استرس پرسپولیس این وضعیت را رقم زد. علی علیزاده، بازیکن اسبق پرسپولیس و استقلال هم اعتقاد دارد درباره بار فنی این مسابقه صحبت زیادی نمی‌ماند. در ادامه صحبت‌های علیزاده که با پیراهن دو تیم سابقه حضور در 7 دربی تهران را دارد را می‌خوانید.

 

‌ در دربی‌هایی که بازی کردید سابقه داشته که یک بازی مثل دربی ۱۰۳ این‌قدر سرد و کسل‌کننده باشد؟

نه‌، حداقل گل داشته و این‌طوری نبود!

‌ آن زمان از این ‌دو تیم در دربی ایراد می‌گرفتند که تاکتیک‌شان فقط ورود علیزاده به زمین بود تا اوت پرتاب کند. اما در این دربی همین را هم ندیدیم! قبول دارید؟

بله؛ الان که همه تیم‌ها دوست دارند یکی مثل علیزاده داشته باشند!

‌ حالا نظر شما درباره این دربی را بگویید؟

اولا که این تک امتیاز به هیچ کدام از تیم‌ها کمک نکرد تا خودشان را اثبات کنند و به قهرمانی نزدیک‌تر شوند. از طرفی دربی شرایط خاص خودش را دارد و اگر دقت کنید، دیدید که نکونام قبل از بازی به کنفرانس مطبوعاتی نیامد و اوسمار هم‌گفته بود دنبال بازی قشنگ ‌نیست و امتیاز می‌خواهد. فکر می‌کنم هر دوتا تیم راضی به کسب یک امتیاز بودند‌ و برای همین بسته بازی می‌کردند و تک موقعیت‌ها صددرصدی نبود و موقعیت حساسی روی دروازه ایجاد نشد. قبلا هم گفتم نکونام هاله‌ای دور تیمش قرار داده که حتی به رسانه‌ها هم اجازه نزدیک شدن نمی‌دهد! او حتی به مدیریت باشگاهش هم خیلی کم اجازه می‌دهد تا نزدیک تیمش شود. در طرف مقابل اگر زمان گل‌محمدی همین یارگیری را می‌کردند قطعا می‌توانست خیلی بهتر نتیجه بگیرد. در مجموع بازی قشنگ یا تماشاگر نبود و دو تیم در پرتاب سنگ و بطری هم مساوی شدند!

علی علیزاده

‌ هردو تیم برای مساوی به میدان آمده بودند؟

من شش، هفت تا بازی که کردم اکثر اعضای دو تیم دوست دارند مساوی شود‌. هر دو تیم فشار زیادی داشتند و بیرون زمین هم درگیر حواشی بودند و برای همین با انجام بازی بسته دنبال مساوی بودند. روی ضربات مستقیم و کرنر و ایستگاهی هم نیم‌نگاهی به گلزنی داشتند که در این بازی آنالیز کردند و اجازه ندادند این اتفاق رخ بدهد. در پرسپولیس با غیبت کنعانی و گولسیانی این فرصت برای استقلال بود که به این تیم ضربه بزند اما با حضور فرجی و نعمتی و دو تا یارکوب این اتفاق رخ نداد.

‌ بعد از بازی اعضای هر دو تیم از کار خودشان رضایت داشتند. حتی نکونام در یک استوری از بازیکنان تیمش تمجید کرد.

اگر دربی را یکی از این دو تیم می‌باخت این حرف را می‌زدید؟ مربی به اجبار و برای روانشناسی تیمش این کارها را می‌کند تا بقیه بازی‌های فصل را از دست ندهد! روی مسائل روانی کار می‌کنند. نکونام نه الان که از گذشته بچه‌های خودش را بالا می‌برد و انگیزه می‌دهد طوری که بازیکنانش فکر می‌کنند شماره یک ایران هستند‌! الان استقلال سه، چهار تا مهره می‌خواهد تا تیم کاملی شود اما برای او نگرفتند. هر مربی ‌بود کار نکونام را می‌کرد تا باقی فصل را از دست ندهد. از آن طرف هم بازیکنان که درویش برای اوسمار گرفت برای یحیی جذب می‌کرد، یحیی بهتر از اوسمار نتیجه می‌گرفت.

‌ در هفت تا بازی که سابقه حضور در دربی‌ها را داشتید سابقه داشته از بالا توصیه‌ای کنند تا دربی مساوی شود؟

این حرف‌ها خنده‌دار است که بعضی قدیمی‌ها گفتند از فلان نهاد گفتند بازی را مساوی کنید! چنین چیزی وجود ندارد شما بیا خودت یک بازی پلی‌استیشن را مساوی دربیاور! با اینکه بازی کامپیوتری است اصلا نمی‌شود. این دو تیم چون محتاط هستند در دربی‌ها برای همین بسته بازی می‌کنند. اگر در چند بازی گذشته هم برد پرسپولیس بیشتر بوده چون به لحاظ بازیکن شرایط بهتری داشته و این چیزها طبیعی است وگرنه اصلا چنین چیزهایی وجود ندارد و دروغ محض است!

‌ داوری چطور بود؟

باید کارشناسان نظر دهند اما یک اتفاق خوب که باید زودتر رخ می‌داد ورود var است که همه باشگاه‌ها استفاده کنند. در کل داوری بدی نبود و آقای کاظمی به خوبی قضاوت کرد. البته چه خوب بود که از داورهای خانم هم استفاده می‌شد. نمی‌دانم به چه دلیل استفاده نکردند از داورهای خانم؟ اما اگر این اتفاق خوب رخ می‌داد آن تابو شکسته می‌شد‌. حالا امسال نه سال بعد یا سال بعدتر که باید استفاده کنیم. اگر همین امسال استفاده می‌شد خیلی بهتر بود. در فوتبال ایران که همیشه حاشیه است و تمام شدنی نیست حضور بانوان در جایگاه داوری چه حاشیه‌ای داشت؟ الان اجبار است که بانوان را در استادیوم‌ها راه می‌دهند و حالا استفاده از داورهای زن هم باید اجباری شود؟ بانوان داوری کنند اما با پوشش اسلامی، چون باید این اتفاق رخ بدهد چرا خودمان پیشقدم ‌نشویم؟ چه خوب بود که این عزیزان می‌آمدند و در اتاق var حضور داشتند.

‌ با این نتیجه استقلال قهرمان می‌شود؟

در کنار استقلال و پرسپولیس یک تیم مثل سپاهان است. سپاهان وقتی خراب شد که قراردادهای‌شان رو شد و هفت تا هشت بازیکنانش نتوانستند بازی کنند، ضمن اینکه ساکت پخته و خبره فوتبال ایران و حتی آسیا است! با احترام به مدیریت جدید او که رفت ضربه بدی به سپاهان خورد.

‌ شما تا چند ماه قبل عضوی از باشگاه مس رفسنجان بودید. سرخابی‌ها در ادامه فصل به مصاف این تیم می‌روند، فکر می‌کنید مس رفسنجان می‌تواند یقه این دو تیم را بگیرد؟

با تغییر و تحولی که در این باشگاه رخ داده و آمدن نویدکیا یک اتفاق مثبت رخ داد. سطح توقع از نویدکیا بالا است. مس رفسنجان ان‌شاءالله هردو تیم را می‌برد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها