کد خبر: 657510
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۰:۵۴
| |

ستاره‌هایی که در یک بازی چهار گل یا بیشتر زدند؛ از ستاره ناشناس خیرونا تا مسی و رونالدو و پله!

نگاهی می اندازیم به بزرگ‌ترین ستاره‌هایی که موفق شدند 4 یا بیشتر از 4 گل در یک بازی بزنند.

ستاره‌هایی که در یک بازی چهار گل یا بیشتر زدند؛ از ستاره ناشناس خیرونا تا مسی و رونالدو و پله!
کد خبر: 657510
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۹ ۱۱:۱۰:۵۴

هت تریک در فوتبال زیاد اتفاق می‌افتد. بازیکن بعد از هت تریک می‌تواند توپ مسابقه را برای خودش بردارد. توپی که اغلب توسط هم تیمی‌هایش امضا می‌شود.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از فورفورتو، گاهی اوقات، آن توپ‌ها حتی به موزه راه پیدا می‌کنند، مانند توپ کریستیانو رونالدو در زادگاهش مادیرا. ولی هیچ پاداش اضافی برای زدن چهار گل در یک مسابقه وجود ندارد. حتی یک نام مناسب برای آن نیست. برخی آن را haul می‌نامند و دیگران آن را پوکر می‌نامند. آخرین ستاره‌ای که سطح اول فوتبال دنیا پوکر کرده کول پالمر ستاره جوان چلسی است که چهار بار دروازه اورتون را گشود. به همین مناسبت نگاهی می‌اندازیم به بزرگ‌ترین ستاره‌هایی که موفق شدند 4 یا بیشتر از 4 گل در یک بازی بزنند.

 

دیمیتار برباتوف

یکی از خیره‌کننده‌ترین مهاجمانی که در لیگ برتر بازی کرده دیمیتار برباتوف است. او در بین سال‌های 2006 تا 2014 در تاتنهام، منچستریونایتد و فولام دورانی به یاد ماندنی را پشت سر گذاشت.

این بازیکن بلغاری در پیروزی 6-4 مقابل ردینگ در دسامبر 2007، 4 گل برای اسپرز به ثمر رساند و در نوامبر 2008 با یک گل بیشتر در پیروزی 7-1 مقابل بلکبرن روورز، پنج گل برای یونایتد زد. او همچنین 5 گل برای زسکا صوفیه در برد 8-0 تیمش مقابل کنستراکتورول کیشینو در مقدماتی جام یوفا در سال 2000 به ثمر رساند.

 

گرد مولر

گرد مولر در 605 بازی برای بایرن مونیخ رکورد باورنکردنی 563 گل را به جا گذاشت. یک رکورد باشگاهی که ممکن است هرگز شکسته نشود.

مولر در بایرن و در چهار نوبت جداگانه در بوندسلیگا در یک بازی پنج بار گلزنی کرد. در مه‌1973، پنج گل او به باواریایی‌ها کمک کرد تا در پیروزی 6-0 مقابل کایزرسلاترن، عنوان قهرمانی را کسب کنند. در اکتبر 1972، مولر همچنین در پیروزی 9-0 مقابل اومونیا نیکوزیا در جام ملت‌های اروپا، 5 گل برای بایرن زد.

 

جرمین دفو

زمانی که تاتنهام در نوامبر 2009 در نیمه دوم مقابل ویگان اتلتیک در وایت هارت لین پیش افتاد، کمتر کسی می‌توانست تصور کند که بعدا چه اتفاقی می‌افتد.

اسپرز در نیمه دوم دست به شورش زد و هشت بار دیگر در پیروزی شگفت‌انگیز 9-1 تیم هری ردنپ به گل رسید. و جرمین دفو اولین بازیکنی بود که در یک نیمه در لیگ برتر پنج گل زد.

 

کوین دی بروینه

کوین دی بروینه بیشتر به گل‌سازی معروف است تا گلزنی، اما این بازیکن بلژیکی در طول سال‌ها برای منچسترسیتی گل‌های قابل توجهی به ثمر رسانده است. بهترین فصل گل‌زنی دی بروینه برای سیتی، فصل 22- 2021 بود که او 19 گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رساند، از جمله چهار گل در پیروزی 5-1 مقابل وولوز در ماه می. این تعداد می‌توانست پنج هم شود، چون شوت او در اواخر بازی به تیرک دروازه برخورد کرد.

 

تاتی کاستلانوس

در حالی که رئال مادرید در سال 2022 قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا می‌شد، خیرونا از دسته دوم به لالیگا رسید. در یک مسابقه لالیگا در مونتیلیوی در آوریل 2023، خیرونا با پیروزی 4-2 لوس بلانکوس همه را شگفت‌زده کرد. شگفت انگیزتر اینکه تاتی کاستلانوس مهاجمی که به صورت قرضی از تیم MLS نیویورک‌سیتی اف سی آمده بود هر چهار گل را در نمایشی فراموش نشدنی به ثمر رساند.

 

مارکو فان باستن

او اولین کسی است که چهار گل در یک بازی در لیگ قهرمانان به ثمر رساند؛ در نوامبر 1992.

پس از تغییر جام قدیمی اروپا به لیگ قهرمانان در فصل 93-1992، فان باستن در پیروزی 4-0 مقابل IFK Goteborg، هر چهار گل تیم آث میلان را به ثمر رساند. سومین گل او یک ضربه برگردان بود که از داخل محوطه وارد دروازه حریف شد. فان باستن همچنین یک بار در سال 1984 در بازی جام یوفا مقابل دیفردانژ 5 گل برای آژاکس به ثمر رساند.

 

پله

در حالی که تعداد کل‌گل‌های پله احتمالا کمتر است، او ادعا کرد که در دوران حرفه‌ای خود 1283 گل به ثمر رسانده است. اسطوره برزیل که سه جام جهانی را به دست آورد و در 92 بازی برای کشورش 77 گل به ثمر رساند، 8 بار در پیروزی 11-0 سانتوس مقابل بوتافوگو (SP) در کمپئوناتو پائولیستا در آوریل 1964 گلزنی کرد.

 

سرخیو آگوئرو

سرخیو آگوئرو در یک دوره 10 ساله بسیار موفق در منچسترسیتی بین سال‌های 2011 تا 2021 در 390 بازی 260 گل به ثمر رساند. مهاجم سابق آرژانتینی برای همیشه به خاطر گل ثانیه‌های پایانی‌اش مقابل QPR که سیتی را به عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل 12 -2011 رساند در ذهن‌ها می‌ماند. اما بهترین نمایش گلزنی او در یک مسابقه برابر نیوکاسل بود که او 5 گل در پیروزی 6-1 تیمش در اکتبر 2015 به ثمر رساند. آن هم در فاصله 20 دقیقه.

 

لوییس سوارز

لوییس سوارز به عنوان بازیکن لیورپول در مقابل نوریچ‌سیتی سه بار هت تریک کرد. او با زدن چهار گل در آنفیلد در دسامبر 2013 در پیروزی 5-1 تیمش دیگر کاملا قناری‌ها را نابود کرد. سوارز همچنین در پیروزی 4-0 اروگوئه مقابل شیلی در سال 2011، 4 گل به ثمر رساند. او در بارسلونا این کار را سه بار انجام داد، از جمله پیروزی 7-0 مقابل والنسیا در فوریه 2016. در برابر آژاکس، او یک بار 6 گل زد. در پیروزی 14-1 مقابل تیم آماتور WHC Wezep در جام حذفی هلند هم همین‌طور.

 

آندری آرشاوین

شاید آندری آرشاوین در دوران حضورش در آرسنال چندان درخشان نبود، اما هر هوادار توپچی‌ها چهار گل مهاجم روس مقابل لیورپول در آنفیلد را به یاد خواهد آورد. آرشاوین با تک گل نیمه اول آرسنال را پیش انداخت و در یک مسابقه هیجان‌انگیز که در آوریل 2009 با نتیجه 4-4 به پایان رسید، در نیمه دوم سه گل دیگر زد. این تنها باری بود که ستاره روس در یک بازی 4 گل به ثمر رساند.

 

کیلیان امباپه

کیلیان امباپه یک پنالتی برای پاری‌سن ژرمن مقابل لیون گرفت که نیمار آن را به ثمر رساند. در دیدار دو تیم در لیگ 1 در اکتبر 2018. در حالی که هر دو تیم 10 نفره بودند، در فاصله 13 دقیقه در نیمه دوم امباپه 4 گل به ثمر رساند. در نوامبر 2021، امباپه در پیروزی 8-0 مقابل قزاقستان، 4 گل برای فرانسه به ثمر رساند و در ژانویه 2023، مهاجم گلزن پاری سن ژرمن در پیروزی 7-1 مقابل پیس د کسل دسته ششمی در کوپه دو فرانس، 5 گل برای تیمش زد.

 

رابرت لواندوفسکی

رابرت لواندوفسکی قبل از رکوردشکنی 8 ساله خود در بایرن مونیخ، چهار فصل را در بروسیا دورتموند سپری کرد و بیش از 100 گل برای این باشگاه به ثمر رساند. BVB در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان در سال 2013 با نتیجه 4-1 رئال مادرید را شکست داد و هر چهار گل را لوا زد. بعدا، او تحت هدایت پپ گواردیولا در بایرن، در سپتامبر 2015 مقابل وولفسبورگ از روی نیمکت آمد و در 9 دقیقه 5 گل به ثمر رساند. رکوردی که احتمالا هرگز شکسته نخواهد شد.

 

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو در طول دوران درخشان خود بیش از 10 بار در یک بازی چهار گل به ثمر رسانده است.

پرتغالی پرکار این شاهکار را مقابل سلتاویگو، الچه، اسپانیول، خیرونا، گرانادا، راسینگ سانتاندر و سویا در لالیگا انجام داد. او در لیگ قهرمانان اروپا هم یک بار این عملکرد را نشان داد. او در مرحله گروهی در سال 2015 4 گل زد و رئال با نتیجه 8-0 مالمو را شکست داد. کریم بنزما نیز در آن مسابقه هت تریک کرد.

 

اوزه بیو

کره شمالی در جام جهانی 1966 ایتالیا را حذف کرد و به نظر می‌رسید که تیم آسیایی بعد از به ثمر رساندن 3 گل مقابل پرتغال در یک چهارم نهایی به جمع چهار تیم پایانی می‌رسد. اما اوزه بیو ایده‌های دیگری داشت. مهاجم درخشان بنفیکا در کمتر از نیم ساعت چهار گل زد تا بازی را تغییر بدهد. سپس خوزه آگوستو یک گل دیگر را در پیروزی 5-3 پرتغال به ثمر رساند. پرتغال در آن جام سوم شد.

 

فرانس پوشکاش

آلفردو دی استفانو در فینال جام ملت‌های اروپا 1960 مقابل آینتراخت فرانکفورت در هامپدن پارک برای رئال مادرید هت تریک کرد. اما فرانس پوشکاش چهار گل زد. مهاجم افسانه‌ای مجارستانی گل‌های سوم، چهارم (پنالتی)، پنجم و ششم مادرید را در یک برد باورنکردنی 7-3 به ثمر رساند که باعث شد لوس بلانکوس برای پنجمین سال متوالی قهرمان شود. پوشکاش چه بازی خوبی برای انجام پوکر انتخاب کرده بود!

 

لیونل مسی

لیونل مسی هر چهار گل بارسلونا را در پیروزی 4-1 مقابل آرسنال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 به ثمر رساند و آرسن ونگر، سرمربی توپچی‌ها پس از بازی، مهاجم آرژانتینی را به بازیکنان «پلی استیشن» تشبیه کرد. دو سال بعد، مسی با یک عملکرد بهتر در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایر لورکوزن در پیروزی 7-1 در مارس 2012 نامش را ثبت کرد. لئو در آن بازی 5 گل زد. او همچنین در آخرین بازی پپ گواردیولا روی نیمکت بارسلونا در نیوکمپ 4 گل در پیروزی تیمش برابر اسپانیول به ثمر رساند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها