کد خبر: 657674
|
۱۴۰۳/۰۱/۳۱ ۱۰:۱۵:۱۷
| |

حالا پرسپولیسی ها شاکی هستند!/ سایه روشن‌های یک واگذاری پرابهام!

هواداران پرسپولیس امروز دقیقا در نقطه‌ای ایستاده‌اند که چند هفته پیش هواداران استقلال ایستاده بودند.

حالا پرسپولیسی ها شاکی هستند!/ سایه روشن‌های یک واگذاری پرابهام!
کد خبر: 657674
|
۱۴۰۳/۰۱/۳۱ ۱۰:۱۵:۱۷

طبق گفته وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی، برای چندمین بار قرار است سهام استقلال و پرسپولیس واگذار شوند.

به گزارش روزنامه اعتماد، گویا این اتفاق قرار است روز سه اردیبهشت بیفتد. چهار بانک شامل بانک شهر، بانک ملت، بانک صادرات و بانک تجارت 85 درصد سهام سرخ‌ها را در اختیار بگیرند (بانک شهر 40 درصد و مابقی هر کدام 15 درصد) و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس هم سهام استقلال را. به این ترتیب دولت می‌خواهد پرونده تیم‌داری وزارت ورزش را یک بار برای همیشه ببندد. البته این واگذاری با آن شعار خصوصی‌سازی که در سال‌های پیش داده می‌شد تفاوت چشمگیری دارد، چراکه نه هلدینگ خلیج‌فارس و نه چهار بانک یاد شده هیچ کدام خصوصی به معنای اصل کلمه نیستند. 

در اینکه بالاخره واگذاری اتفاق می‌افتد یا این بار هم به دلایل متعدد پروژه متوقف می‌شود، بحث وجود دارد. اینکه بانک‌ها از بنگاه‌داری منع شده‌اند و مالکیت یک باشگاه توسط چهار بانک پیچیدگی‌های زیادی دارد و مساله زیانده بودن بانک‌ها و همین‌طور بحث سهامداران به کنار. همین‌طور ورود مجموعه پتروشیمی به تیم‌داری هم بی‌خیال می‌شویم. آن هم در حالی که در سالیان گذشته وزارت نفت هزینه در فوتبال را برای شرکت‌های نفتی ممنوع اعلام کرده بود و اصلا به همین دلیل تیم‌ نفت تهران منحل شد و نفت مسجد سلیمان به دسته پایین‌تر سقوط کرد و صنعت نفت هم در آستانه سقوط قرار دارد.

به هر حال دولت برخلاف نظر کارشناسان قصد دارد بدون توجه به انتقادات آن هم صرفا به خاطر گرفتن مجوز حرفه‌ای لیگ قهرمانان آسیا دو باشگاه را واگذار کند. آنچه در اینجا محل سوال شده واکنش هواداران پرسپولیس است که امروز دقیقا در نقطه‌ای ایستاده‌اند که چند هفته پیش هواداران استقلال ایستاده بودند. در مرتبه قبلی که قرار بود دو باشگاه به ترتیب به بانک‌های ملت و تجارت واگذار شوند، هواداران استقلال شاکی شدند که چرا سرخ‌ها به بانک پولدارتر و سودده‌تر برسد؟ آنها برای نشان دادن اعتراض‌شان کمپین تشکیل دادند و با کمک گرفتن از مصاحبه‌های برخی پیشکسوتان فضا را به سمتی بردند که همه متوجه شدند استقلالی‌ها با این واگذاری مخالفند. در این میان برخی منابع مدعی شدند مدیران بانک تجارت و سایر تصمیم‌گیران که از هیاهو و چنین فضاهایی گریزان هستند بی‌خیال ماجرا شدند. البته برخی هم گفتند منتفی شدن آن واگذاری به دلایل دیگری بوده و ربطی به کمپین استقلالی‌ها نداشته است. اما جالب اینجاست که هواداران استقلال در آن مقطع تاکید می‌کردند، می‌خواهند تیم‌شان به پتروشیمی خلیج‌فارس برسد! و در نهایت هم گویا بر مبنای نظر هواداران این اتفاق در حال رخ دادن است.

حالا چه تصمیم‌گیران تحت تاثیر هواداران پروسه را به این شکل پیش برده‌اند یا خودشان به این نتیجه رسیده‌اند، بماند. اما امروز هواداران پرسپولیس هستند که شاکی شده‌اند. آنها می‌گویند چرا یک هلدینگ پتروشیمی متمول رقیب را به دست بگیرد و پرسپولیس بیفتد دست چهار بانک که بیشترشان هم زیانده هستند. به همین مناسبت هواداران پرسپولیس هم در فضای مجازی به ‌شدت فعال هستند تا بتوانند شرایط را تغییر دهند. باید دید در میانه این جنجال‌ها، ابهام‌ها و نگرانی‌ها بابت آینده دو تیم در نهایت دولت چه تصمیمی خواهد گرفت. دولتی که فرصت بیش از یکساله برای واگذاری دو باشگاه را سوزانده و چنین وانمود می‌کند که می‌خواهد در فاصله 24 ساعت تا آخرین مهلت ای‌اف‌سی برای تفکیک مالک باشگاه‌ها با وجود همه انتقادها کار را تمام کند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها