کد خبر: 658649
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۱۲:۵۵:۰۷
| |

چرا کاپیتان استقلال محروم شد و ورود زنان به استادیوم ممنوع؟/ شانتاژ تندروها کار خودش را کرد/ تصمیمات فوتبال جای دیگری گرفته می شود

جای خالی زنان در استادیوم اراک و یادگار امام تبریز چند روز بعد از ماجرای جیمی جامپ خانم به اضافه محرومیت کاپیتان استقلال از بازی مقابل تراکتور به خوبی ثابت کرد تصمیمات فوتبال ایران در جای دیگری گرفته می شود.

چرا کاپیتان استقلال محروم شد و ورود زنان به استادیوم ممنوع؟/ شانتاژ تندروها کار خودش را کرد/ تصمیمات فوتبال جای دیگری گرفته می شود
کد خبر: 658649
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۱۲:۵۵:۰۷

 

دیدار تماشایی و تاریخی پرسپولیس و آلومینیوم در اراک که با تساوی 4‌-‌4 به پایان رسید و درنهایت اراکی‌ها در ضربات پنالتی برنده شدند، یک نقطه سیاه بزرگ داشت: غیبت زنان. 

به گزارش روزنامه اعتماد، حالا می‌توان گفت جامعه فوتبال و هواداران به خوبی پیام نهادهای قدرت و تصمیم‌گیر را دریافت کرده‌اند. همان‌هایی که می‌توانند از کاه کوه بسازند، با شانتاژ رسانه‌ای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را تحت‌تاثیر قرار دهند، سازمان لیگ و هیات فوتبال را تحت‌فشار بگذارند و خلاصه هر کاری دل‌شان می‌خواهد بکنند. قوانین فوتبال و فیفا و فدراسیون و... کشک! 

جای خالی زنان در استادیوم اراک و یادگار امام تبریز چند روز بعد از ماجرای جیمی جامپ خانمی که در بازی استقلال و آلومینیوم پیش آمد به اضافه محرومیت قطعی کاپیتان استقلال از بازی مقابل تراکتور به خوبی ثابت کرده تصمیمات فوتبال ایران در جای دیگری گرفته می‌شود. بنابراین بد نیست از رییس فدراسیون تا کارمندان، از روسای کمیته انضباطی و اخلاق، همان‌هایی که با چند تیتر خبرگزاری‌های تندرو بدن لرزه می‌گیرند، رییس سازمان لیگ و خلاصه هر کس که جایگاهی در این مدیریت دارد، برود خانه و همه چیز را دربست دراختیار این دوستان قرار دهد تا خودشان ببرند و بدوزند.

ولی اگر می‌خواهند همچنان بر صندلی‌های‌شان تکیه بزنند که حتما هم تصمیم‌شان همین است، باید برای جامعه فوتبال و مردم توضیح بدهند که چه اتفاقاتی در این یک هفته رخ داد. سازمان لیگ باید توضیح بدهد چرا یک‌شبه زیرساخت‌های حضور زنان در تبریز و اراک «نامناسب» شد درحالی که تا روز گذشته‌اش «مناسب» بود؟ چون یک جیمی جامپ پریده بود وسط زمین و از قضا جنسیتش زن بود؟ چرا این همه دفعه که مردان جیمی جامپ در زمین‌های لیگ برتر جولان می‌دادند به سرتان نزد که زیرساخت‌های حضور مردان مناسب نیست؟ چون چند تا دختر طرفدار تراکتور در اتوبوس به سمت استادیوم «بپر بپر» کرده بودند و ذوق داشتند از اینکه برای نخستین‌بار می‌خواهند زمین چمن را از نزدیک ببینند؟ کمیته انضباطی بگوید سیدحسین حسینی بعد از اینکه حکم 300 میلیون جریمه بابت لمس یک خانم و یک جلسه محرومیت تعلیقی‌اش را شنید چه گفت که از کوره در رفتید؟ اینکه گفت تشکر می‌کنم بابت رسیدگی سریع ناراحت‌تان کرد؟ احساس کردید کنایه می‌زند؟ کجای قانون به شما اجازه داده نیت‌خوانی کنید؟ یا داستان چیز دیگری بوده؟ آیا جرات دارید بگویید تحت تاثیر جوسازی تندروها که عصبانی بودند چرا سیدحسین حسینی بابت لمس یک خانم مادام‌العمر از فوتبال محروم نشده سریع دست به کار شدید و کاپیتان استقلال را از حساس‌ترین بازی فصل تیمش محروم کردید؟ حالا جواب بدهید! دوستان راضی شدند؟ یا ممکن است فردا روزی این 300 میلیون جریمه و یک جلسه محرومیت سنگین‌تر هم بشود؟ یا با خودتان گفتید بقیه‌اش را می‌سپاریم به نیروی انتظامی و شکایتی که از حسینی انجام داده؟

راستش درست یک روز بعد از بازی استقلال و آلومینیوم که چند رسانه تندرو احتمال ممنوعیت حضور زنان بابت آن جیمی جامپ زن را مطرح کردند تصورمان بر این بود که می‌خواهند زهرچشمی بگیرند که دیگر از این اتفاقات نیفتد، اما حالا می‌بینیم که خیر! اینها می‌توانند حضور زنان را دوباره در ورزشگاه ممنوع کنند. می‌توانند بازیکن محروم کنند. می‌توانند اجازه کار یک مربی را لغو کنند. می‌توانند کاری کنند بازیکن مجبور به خداحافظی شود. خلاصه می‌توانند هر جا که صلاح دیدند تصمیم بگیرند و عمل کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها