کد خبر: 659911
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ۱۳:۴۰:۵۶
| |

آمریکا مدارک دوپینگ حریف یزدانی را محو می کند؟

یکی از قهرمانان سابق کشتی آمریکا اطمینان دارد اگر اختیار کار در بررسی دوپینگ آرون بروکس با فدراسیون کشتی این کشور باشد، بروکس در المپیک حاضر می‌شود.

آمریکا مدارک دوپینگ حریف یزدانی را محو می کند؟
کد خبر: 659911
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ ۱۳:۴۰:۵۶

در فاصله تنها ۷۶ روز مانده به المپیک، با افزایش هیجان برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، دنیای کشتی مملو از عدم اطمینان است. آرون بروکس، که به عنوان یک مدعی جدی برای کسب طلا در پاریس شناخته می‌شد، درگیر یک بحران در آزمایش مواد غیرمجاز است که می‌تواند شانس او را برای شرکت در المپیک از بین ببرد. تعداد زیادی از علاقه مندان در مورد آخرین وضعیت آزمایش داروی بروکس کنجکاو هستند: آیا آرون بروکس المپیک پاریس را از دست خواهد داد؟

به گزارش ورزش سه، پاسخ این است که وضعیت هنوز روشن نشده است. در میان انتظارات، در پادکست اخیر فلورسلینگ، کریستین پایلز، میزبان، و شال سونن، مدالیست سابق کشتی آمریکا، نظرات خود را در این باره مطرح کردند. شال از مجری پرسید: "هی، چه اتفاقی برای بروکس می‌افتد؟ من چیزی خواندم که او در یک تست دچار مشکل شده و این یک خطای اداری بود؟"

مجری پاسخ داد: «من می‌توانم بگویم [پرونده] در جریان است... بله. با این حال، در این روند، آنها خوش بین هستند.»

به گفته سونن، نتیجه ماجرا در گرو آن است که چه کسی «اختیار اداری» برای رسیدگی به این وضعیت را دارد: «این را به شما خواهم گفت، متاسفانه یا خوشبختانه، به این بستگی دارد که چه کسی اختیارات اداری داشته است. اگر فدراسیون کشتی آمریکا صاحب اختیار باشد، می‌توانند آن را مانند آزمایش هورمون رشد کورت آنگل در سال ۹۶ محو کنند. اگر در ایالت آریزونا باشند، می‌توانند از او بخواهند که پرونده‌اش را پاک کنند، اما نیازی به انجام هیچ کاری بیشتر نیست. اگر WADA اقتدار داشته باشد، ممکن است وضعیت کاملاً متفاوت باشد. اگر سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ، WADA دارای اختیارات اداری باشد، بروکس در المپیک شرکت نخواهد کرد و دیگر صحبتی از المپیک نیست.»

ادعای دوپینگ بروکس چند روز قبل مطرح شد و پت مینیو، بنیانگذار رسلینگ روم، در ایکس پست کرد: «مشخص شد که آرون بروکس نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ما در المپیک، در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال سال گذشته که در آن طلا گرفت، در تست دوپینگ جوابش مثبت شده است.»

مینیو همچنین گفته بود که نتیجه این موضوع ممکن است تا پایان این هفته برسد. جالب است که اگر بروکس از المپیک منع شود، ممکن است شانس به اسطوره کشتی آمریکا رو کند.

پت مینیو و فدراسیون کشتی ایالات متحده تایید کرده‌اند که اگر بروکس نتواند در پاریس شرکت کند، دیوید تیلور نماینده کشور آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد بود. کشتی گیر افسانه‌ای ایالت پنسیلوانیا در مسابقات المپیک متحمل شکست شد و دو بار متوالی مغلوب بروکس شد و فرصت دفاع از مدال طلای خود را از دست داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها