کد خبر: 661547
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۸ ۰۹:۴۵:۵۳
| |

پیشکسوت سرخابی ها از هفته حساس ۲۹ لیگ می گوید؛

آشوبی: صحبت از داوری فرار رو به جلو است/ امتیاز از دست دادن استقلال قابل پیش‌بینی بود، اما سه گل دریافتی پرسپولیس نه!

فرزاد آشوبی می گوید حرف زدن از داوری صرفا مرهمی است برای زخم هواداران.

آشوبی: صحبت از داوری فرار رو به جلو است/ امتیاز از دست دادن استقلال قابل پیش‌بینی بود، اما سه گل دریافتی پرسپولیس نه!
کد خبر: 661547
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۸ ۰۹:۴۵:۵۳

روزبه ‌دلاور| در هفته بیست و نهم لیگ برتر سرخابی‌های پایتخت به مصاف دو تیم ‌خوب شهرستانی می‌روند.

به گزارش روزنامه اعتماد، پرسپولیس در قزوین میهمان‌ شمس آذر تیم شگفتی‌ساز فصل است و‌ استقلال در تهران از گل‌گهر یکی از تیم‌های خوب چند سال اخیر فوتبال کشورمان پذیرایی می‌کند. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند در این هفته دو تیم مدعی قهرمانی در لیگ کار سختی برابر حریفان خود دارند. به خصوص پرسپولیس که در بازی با شمس آذر باید به مصاف اندیشه‌های یک مربی استقلالی برود که در آینده رویای سرمربی شدن در این تیم را هم دارد. به بهانه بازی‌های این هفته لیگ با فرزاد آشوبی، بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال تماس گرفتیم. در ادامه هر آنچه می‌خوانید، گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار «اعتماد» با آشوبی است.

 

ابتدا تحلیل خود را از بازی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان بگویید.

برای بازی با استقلال خوزستان و در خصوص بازی پرسپولیس باید در دو بخش صحبت کرد. یکی نکات مثبت و دیگری نکات منفی، اول درباره نکات مثبت بگویم اینکه یک تیم می‌تواند نتیجه سه بر صفر را تغییر دهد و به پیروزی برسد این یک عملکرد فنی و ذهنی کم نظیر و فوق‌العاده است. نشان‌دهنده این است که این تیم تا چه حد برای رسید به موفقیت عطش دارد. راهکارهای فنی خوبی در نیمه دوم اجرایی شد و تغییرات خوب در این نیمه به روند خوب پرسپولیس کمک کرد. اما درباره نکات منفی، فکر کنم پرسپولیس باید خیلی خوشحال باشد که حریف یک بازیکن تاثیرگذار و خوبش را به دلیل اخراج از دست داد و دو بازیکن خوبش هم به دلیل مصدومیت از بازی بیرون رفتند. این مسائل خیلی به پرسپولیس کمک کرد تا بتواند به این بازی برگردد و به پیروزی برسد، اما مورد اینجاست که در دو بازی آینده پرسپولیس نمی‌تواند اجازه دهد که این اتفاق بیفتد، چون شرایط جدول خیلی حساس و الان همه‌ چیز دست پرسپولیس است. اینکه استقلال امتیاز از دست دهد قابل پیش‌بینی بود، اما برای پرسپولیس این اتفاق خوشبختانه رخ نداد و موفق شد به برتری برسد. نباید این اتفاق مجدد تکرار شود، چون در خیلی وقت‌ها نمی‌شود به این شکل به بازی برگشت.

انتظار داشتید که استقلال مقابل نساجی متوقف شود؟

نه فقط جلوی نساجی. کلا به دلیل روند فنی استقلال این باور را داشتم که امکان اینکه این تیم در بازی‌های باقیمانده امتیاز از دست دهد، وجود دارد. حالا ممکن بود در مقابل نساجی نه مقابل تیم دیگری باشد. اما به‌طور کلی روند فنی استقلال به شکلی قابل پیش‌بینی است. رقبا می‌توانند روند فنی آنها را بخوانند. هر چند عملکردشان تا اینجای کار فوق‌العاده بوده و خیلی خوب توانستند برای قهرمانی رقابت کنند. اینکه استقلال امتیاز می‌داد قابل پیش‌بینی بود، اما فکرش را نمی‌کردم پرسپولیس در آزادی یک نیمه سه گل از استقلال خوزستان دریافت کند. باید این را گفت که اوسمار در پرسپولیس فوق‌العاده کار کرده و این تیم در فاز هجومی خیلی خوب کار می‌کند و‌ چون تنوع در زدن گل را زیاد دارد کار را برای رقبا سخت می‌کند، اما تیمی که قهرمانی می‌خواهد باید ساختار دفاعی قوی داشته باشد.

فرزاد آشوبی

بازی پرسپولیس و شمس آذر را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

قطعا بازی سختی برای پرسپولیس است، چون شمس آذر یکی از تیم‌های خوب این فصل ماست . تیمی که بدون ادعا و هزینه‌های آنچنانی واقعا عملکرد خوبی داشته که نقش سعید دقیقی خیلی مهم است. آنها تیم یکدستی هستند و سخت گل می‌خورند و در فراخور کیفیت و توان خودشان این قدرت را دارند که برابر رقبای‌شان به گل برسند. پرسپولیس نیازمند تمرکز و انرژی و اشتیاق بالایی است تا بتواند این بازی را به سود خودش تمام و به سمت قهرمانی حرکت کند.

استقلال مقابل گل‌گهر چطور؟

استقلال هم به هیچ عنوان کار آسانی ندارد به خصوص اینکه گل‌گهر در این چند بازی اخیر و آمار نتایج آنها تغییر کرده و حالا که در جمع چهار تیم پایانی جام حذفی هم هستند انگیزه زیادی دارند تا فصل را به شکل بهتری تمام کنند. اما یک بحث وجود دارد اینکه گل‌گهر تیم دفاعی نیست و در بخش حمله پرتعداد است و مشتاق بازی را پیگیری می‌کنند و از این بُعد شرایط برای استقلال سخت‌تر هم می‌شود، چون استقلال روی ضربات مجدد خوب کار می‌کند، اما سبک‌ بازی مالکانه گل‌گهر شاید کمتر این فرصت را در اختیار استقلال قرار دهد.‌با این‌حال فوتبال است و ممکن ‌است هر اتفاقی رقم بخورد، اما گل‌گهر قطعا تیم شایسته‌ای محسوب می‌شود.‌

درباره ‌حواشی به وجود آمده در خصوص اشتباهات داوری چه صحبتی دارید؟

پرسپولیس نیازمند تمرکز و اشتیاق بالاست تا بتواند در دو بازی بعدی موفق شود اینکه چه چیزی گفته می‌شود به نظرم خیلی نیازمند این نیست که برای آن انرژی صرف و به آن توجه کنید. هر چیزی ممکن است گفته شود و در داوری اشتباهات داوری وجود داشته و خواهد داشت و حتی با وجود var به‌رغمی که درصد زیادی از اشتباهات کاسته می‌شود، اما گاها این اشتباهات رخ می‌دهد، اینها خطاهای انسانی است. این صحبت‌ها بیشتر بهانه گرفتن است، چون تمام تیم‌های فوتبال ما از این اشتباهات به فراخور هم سود بردند و هم متضرر شدند پس یک شرایط نرمال برای همه است. اینکه موفقیت یک ‌باشگاه که با عملکرد فوق‌العاده‌ای در سال‌های اخیر همراه بوده را به این مسائل ربط دهیم فرار رو به جلو است و یک مرهم روی زخم ‌هواداران، اما واقعیت این نیست‌.

مربی شمس آذر باز هم پست خداحافظی گذاشته است! این مساله می‌تواند روی بازیکنان این تیم تاثیر مثبت داشته باشد یا منفی؟

دقیقی امسال دو، سه باری همین کار را کرد و حتی در نیم فصل جدا شد و برگشت. به نظرم نیاز به تجربه بیشتری در مربیگری دارد، اما عملکرد فنی سطح بالایی با شمس آذر داشته است. شخصا خیلی نمی‌توانم این مسائل را درک کنم که یک مربی هرچند وقت یک‌بار استعفا دهد و برگردد! به نظرم با باتجربه‌تر شدن سعید این اتفاق کمتر رخ می‌دهد. این موضوع یک شمشیر دولبه است که ممکن است باعث انگیزه بیشتر بین بازیکنان یا برعکس باعث سرخوردگی و دلسردی اعضای تیم شود.

تکلیف قهرمانی این هفته مشخص می‌شود؟

هیچ چیزی مشخص نیست و نمی‌شود با قاطعیت گفت. هر دو تیم بازی‌های سختی در‌ پیش دارند، اما به فرض پیروزی هر دو تیم در این هفته پرسپولیس قهرمان می‌شود، چون در هفته پایانی و در زمین خودی شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها