کد خبر: 662430
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۱۳:۰۵:۰۷
| |

پرسپولیس ‌قانون ‌لیگ ‌را ‌عوض کرد/ دژ ‌محکم ‌نه، ‌با ‌خط‌حمله‌آتشین ‌می شود ‌ قهرمان‌ شد!

پرسپولیس در این فصل نشان داد قهرمانی در لیگ برتر بدون تکیه به خط دفاعی مستحکم نیز امکان پذیر است.

پرسپولیس ‌قانون ‌لیگ ‌را ‌عوض کرد/ دژ ‌محکم ‌نه، ‌با ‌خط‌حمله‌آتشین ‌می شود ‌ قهرمان‌ شد!
کد خبر: 662430
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۱۳:۰۵:۰۷

قهرمان چندین دور از بازی‌های لیگ برتر تیمی بود که انسجام دفاعی بهتری داشت. درواقع هرتیمی می‌خواست قهرمان شود اول خط دروازه و خط دفاعی تیمش را مستحکم می‌کرد البته این فرمول امسال هم توسط استقلالی‌ها با نکونام اجرا شد و این تیم توانست ۶۷امتیاز کسب کند اما برای بردن جام فقط یک امتیاز کم آورد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، نکونام در ابتدای فصل بازوبند کاپیتانی را به دروازه‌بان تیمش سپرد و در بیشتر بازی‌ها از روزبه چشمی بازیکن ملی‌پوش خود در قلب خط دفاعی استفاده کرد و سیلوا را به این تیم بازگرداند به این امید که با سر و سامان دادن به خط دفاعی تیمش صدر جدول را از دست ندهد. اتفاقا آبی‌ها تا بازی‌های آخر هم به هدف‌شان رسیدند اما روند برتری‌های یک‌ گله آنها مقابل نساجی متوقف شد و صدر را به رقیب سنتی واگذار کردند. صدر به پرسپولیسی رسید که مثل استقلال دژ دفاعی قدرتمندی نداشت اما خط حمله‌ آتشین این تیم کار را برایشان‌درآورد.

خط حمله سرخپوشان تهرانی با جذب عیسی آل‌کثیر، عبدالکریم حسن و اوستون اورونوف در نیم‌فصل تقویت شد و در دور برگشت مسابقات هرچقدر گل خوردند یک یا دو گل بیشتر زدند و در بیشتر مسابقات پیروز شدند و به قهرمانی رسیدند تا این‌بار تیمی قهرمان شود که در خط حمله بی‌رحم بود و مربی آن اندیشه‌های تدافعی نداشت. 

اوج کار اوسمار و تیمش بازی با تیم ته جدولی استقلال خوزستان بود که بازی ۳ هیچ باخته را درکمتر از نیم ساعت به برد ۴ بر ۳ تبدیل کردند یا در مقابل تیم شگفتی‌ساز شمس آذر که از ضعف خط دفاعی پرسپولیس استفاده کرده بود و می‌رفت تا نتیجه مساوی به دست بیاورد.‌اما‌شاگردان‌اوسمار‌با‌به‌‌ثمر‌رساندن ‌دو‌گل‌دیگر‌جایی‌برای‌حرف‌و‌حدیثی‌باقی‌نگذاشتند.

پرسپولیس در این فصل در کمتر رقابتی دل به بازی دفاعی بست وگرنه ‌چه بسا الان در جدول جام‌ حذفی هم بودند. آنها در اراک‌ وقتی هربار دو گل از آلومینیوم پیش افتاده بودند هم بازی رو به جلویی به نمایش گذاشتند و در نهایت در ضربات پنالتی از جام حذفی کنار رفتند. شاید بتوان گفت فقط در بازی آخر مقابل مس بود که این تیم کمی حالت دفاعی به خود گرفت که آن هم بیشتر به خاطر استرس قهرمانی‌بود‌که ‌اتفاقا‌همین‌تفکر‌نزدیک‌بود‌کار‌دست‌این‌تیم‌بدهد.‌

در هر صورت و هرچه بود در این فصل شاهد یک سبک متفاوتی از قهرمان لیگ بودیم و قهرمان این دوره برخلاف معمول با انجام بازی‌های جذاب و رد و بدل شدن گل‌های زیاد در اکثر بازی‌هایش به قهرمانی رسید. ستاره پرسپولیس در این فصل یک‌ مدافع مثل سیدجلال یا یک‌ دروازه‌بان مثل بیرانوند نبود. پرسپولیس روی کاکل عالیشاه و اورونوف و دیگر ستاره‌های تهاجمی این ‌تیم می‌چرخید و سرانجام ‌هم‌ به جامی که لیاقت آن  را  داشت، رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها