کد خبر: 662860
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۰ ۱۲:۱۵:۲۷
| |

مجوز حرفه‌ای استقلال باطل می شود؟/ آنچه به ناگاه از زبان مدیرعامل آبی ها شنیده شد!

با اظهارات ناخواسته فرشید سمیعی به نظر می رسد نگرانی هایی در مورد صدور مجوز حرفه ای استقلال وجود داشته باشد.

مجوز حرفه‌ای استقلال باطل می شود؟/ آنچه به ناگاه از زبان مدیرعامل آبی ها شنیده شد!
کد خبر: 662860
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۰ ۱۲:۱۵:۲۷

در میانه جدال لفظی فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی استقلال و علیرضا خانی، عضو سابق هیات مدیره باشگاه در مورد تخلفات صورت گرفته، سمیعی به ناگاه پای مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال را وسط کشید. 

به گزارش روزنامه اعتماد، سمیعی گفت: «شما اخیرا خیلی فعال شده‌اید و همه جا حضور پیدا می‌کنید. قبلا می‌خواستید که از استقلال امتیاز کسر کنید و اکنون نیز می‌خواهید مجوز آسیایی استقلال را به خطر بیندازید. الان برای چه آمده‌اید؟ برای حذف مجوز آسیایی استقلال؟ کور خوانده‌اید آقا!» 

در مورد اینکه چرا سمیعی بحث مجوز حرفه‌ای استقلال را وسط کشیده، دو دیدگاه وجود دارد؛ عده‌ای می‌گویند که باتوجه به اهمیت موضوع برای استقلالی‌ها، سمیعی خواسته با این حربه هم از لحاظ منافع ملی خانی را در موضع ضعف قرار دهدو هم همه هواداران را مقابل خانی بسیج کند. اما گروه دوم که اتفاقا تعدادشان بسیار زیاد است، معتقدند این یک گاف کلامی بوده که از دهان سرپرست مدیرعاملی استقلال در زبان عصبانیت خارج شده و به این معناست که احتمالا نگرانی‌هایی وجود دارد. 

برای بررسی این موضوع باید برگردیم به قبل. خانی مدعی است ده‌ها مورد تخلف پیرامون ثبت قراردادها و اسناد مالی باشگاه را به صورت گزارش به نهادهای ذی‌ربط ارائه کرده است. از جمله این موارد آن‌طور که خودش می‌گوید، می‌توان به دو قرارداد اسپانسری مشکوک، سندسازی در مورد رقم قرارداد بازیکنان و ماجرای چند بدهی اشاره کرد.  از سمت دیگر همه می‌دانند آنچه بیشتر از هر چیزی مجوز حرفه‌ای امسال استقلال را تهدید می‌کرد، ماجرای بدهی این باشگاه به سانتاکلارا پرتغال بود.

مدیران این باشگاه زمانی که موعد قانونی تسویه‌بدهی‌ها برای کسب مجوز حرفه‌ای به پایان رسید و نتوانستند بدهی را پرداخت کنند، اعلام کردند به جای پرداخت بدهی با سانتاکلارا توافق کرده‌اند که در آینده نزدیک این پول پرداخت خواهد شد. این توافقنامه مبهم که مدام مورد استناد علی خطیر، مدیرعامل وقت آبی‌ها قرار می‌گرفت مورد اشکال بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها واقع شد. مخصوصا اینکه با گذشت زمان باز هم این بدهی پرداخت نشد. فکتی که از روی بسته بودن پنجره نقل‌ و انتقالاتی استقلال در سایت فیفا قابل استخراج بود. مدیران استقلال چند روز پیش مدعی شدند بالاخره این بدهی پرداخت شده و تاییدیه فیفا برای باز شدن پنجره آبی‌ها رسیده است، اما آنچه آنها به عنوان تاییدیه دراختیار رسانه‌های نزدیک به خود قرار دادند نه یک تاییدیه که اسکرین شاتی از پنل استقلال در سایت فیفا بود.

حتی مدیر حقوقی استقلال مدعی شد با وجود پرداخت بدهی در آپدیت هفته بعد فیفا همچنان پنجره استقلال بسته خواهد ماند، اما این مقام مسوول نگفت چرا با وجود تاییدیه فیفا همچنان پنجره آبی‌ها بسته می‌ماند؟ آن‌هم در شرایطی که باز شدن پنجره بعد از تسویه بدهی به صورت آنی انجام می‌شود و اگر تایید پرداخت بدهی استقلال به سانتاکلارا صادر شده بود دو هفته پیش که مدیران این تیم مدعی شده بودند بدهی پرداخت شده باید پنجره باز می‌شد که نشد.

در چنین شرایطی و با توجه به اظهارات علیرضا خانی، پرونده‌های عجیب و غریبی که این روزها پیرامون فوتبال در حال باز شدن است، خبری که روز گذشته یکی از رسانه‌های وابسته به صداوسیما در مورد مطرح شدن نام یک باشگاه تهرانی وسط پرونده فساد در فوتبال منتشر کرد، سوابقی که در یک سال گذشته پیرامون مدیرعامل برکنار شده استقلال به ثبت رسیده (دو قرارداد اسپانسری با دو شرکت که یکی پول نداد و دیگری به اتهام کلاهبرداری بازداشت شده، پرونده‌های جعل امضا و...) و همین‌طور گاف کلامی فرشید سمیعی این نگرانی به وجود آمده که آیا در مورد مدارک استقلال در کمیته صدور مجوز حرفه‌ای خدای نکرده اهمالی صورت گرفته است یا خیر؟ اگر چنین باشد مدیران فدراسیون فوتبال باید بدانند که ضرر این تصمیم نه تنها متوجه استقلال خواهد شد که دامن سایر تیم‌های ایرانی و فوتبال کشور را می‌گیرد.

انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هرچه سریع‌تر در مورد ادعاهای علیرضا خانی پیرامون تخلفات صورت گرفته در باشگاه استقلال پاسخگو باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها