کد خبر: 663026
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۷:۰۴
| |

آخرین اخبار از پرونده فساد در فوتبال؛

پای دو مدیر ارشد دیگر به پرونده فساد باز شده/ عده‌ای می‌خواهند با کلیدواژه «مصلحت‌اندیشی» مسیر بررسی پرونده را تغییر دهند!

یک منبع آگاه در مورد پرونده فساد به خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاع داد علاوه بر سه نفری که تا امروز نام‌شان در مورد پرونده فساد رسانه‌ای شده، یعنی خداداد افشاریان، سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده، نام دو تن دیگر نیز مطرح شده است. طبق شنیده‌های خبرنگار اعتماد این دو نفر جزو مدیران ارشد فعلی فدراسیون فوتبال هستند.

پای دو مدیر ارشد دیگر به پرونده فساد باز شده/ عده‌ای می‌خواهند با کلیدواژه «مصلحت‌اندیشی» مسیر بررسی پرونده را تغییر دهند!
کد خبر: 663026
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۷:۰۴

روز گذشته رسانه وابسته به صداوسیما از اعتراف خداداد افشاریان به حداقل 15 تبانی برای تغییر نتیجه در بازی‌های لیگ خبر داد. اعترافی تکان‌دهنده که برای ساعاتی تمام فضای رسانه‌ای فوتبال را به خودش مشغول کرد تا اینکه اخبار مربوط به تایید صلاحیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری شرایط را تغییر داد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، این اعترافات در کنار اخباری که روزهای گذشته منتشر شد فضای فوتبال را بیش از پیش متشنج کرد. احتمالا همین افزایش گمانه‌زنی‌ها بود که رییس فدراسیون فوتبال و دبیرکل فدراسیون را به سمت مصاحبه‌های کوتاه و بلند با رسانه‌ها سوق داد تا شرایط را تلطیف کنند.  مهدی تاج در ادامه اظهارات کلی‌گویانه‌اش در مورد پرونده فساد بار دیگر مدعی شد مبارزه با فساد خط قرمز اوست. این درحالی است که همین روز شنبه مشاور ارشد او یعنی فریبرز محمودزاده در رابطه با پرونده فساد بازداشت شد! مهدی تاج بدون اینکه در مورد مشاور ارشد خود و مدیران منصوب او و نزدیکانش که پای‌شان به پرونده فساد باز شده، چیزی بگوید، مدعی شد: «در مورد بحث فساد با هیچ احدی تعارف ندارم. طبق آیین‌نامه کمیته اخلاق و قوانین فیفا اگر فردی از موضوع فساد احتمالی در فوتبال مطلع باشد اما آن را بیان نکند، در جرم شریک است. کمیته اخلاق طی روزهای گذشته افرادی را در ماجرای پرونده باشگاه مس رفسنجان احضار کرد و این روند تا حصول نتیجه و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی ادامه خواهد داشت.»

در سمت دیگر هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون نیز با وجود فاش شدن بازه زمانی واقعی پرونده فساد که بسیار گسترده‌تر از سال 1400 است بار دیگر تکرار کرد این پرونده مربوط به آن سال است. این تاکید تنها یک معنی دارد: فدراسیون فوتبال می‌خواهد خودش را به‌طور کامل از این پرونده دور کند! ممبینی در این رابطه گفت: «این پرونده مربوط به سال ۱۴۰۰ است و اکنون نیز در مرحله بازپرسی قرار دارد. چند نفر از مدیران فدراسیون هم احضار شده و پس از مرحله بازپرسی بازداشت شده‌اند. ان‌شاءالله هر وقت از طریق دادسرا و دادگاه اطلاعات تکمیلی به ما برسد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. به ضرس قاطع می‌گوییم پس از ارایه شدن این پرونده به دادگاه صالحه و ابلاغ موضوع به فدراسیون، ما هم همکاری تنگاتنگی با دادستانی استان کرمان داشته‌ایم. در همان ساعات ابتدایی برخی دوستان تعلیق شدند.»

اما روز گذشته یک منبع آگاه در مورد این پرونده به خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاع داد علاوه بر سه نفری که تا امروز نام‌شان در مورد پرونده فساد رسانه‌ای شده، یعنی خداداد افشاریان، سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده، نام دو تن دیگر نیز مطرح شده است. طبق شنیده‌های خبرنگار اعتماد این دو نفر جزو مدیران ارشد فعلی فدراسیون فوتبال هستند. افرادی که اگر شرایطی شبیه به سه نفر دیگر داشته باشند رسما باید فاتحه فدراسیون فوتبال را خواند.  البته همزمان یک منبع خبری دیگر به خبرنگار روزنامه اعتماد اطلاع داد که موازی نهادهای قضایی و امنیتی که مشغول بررسی پرونده هستند برخی چهره‌های صاحب نفوذ خارج از فوتبال تلاش دارند تا مسیر پرونده را به سمتی ببرند که با کمترین هزینه سر و ته ماجرا جمع شود. این افراد نگران هستند با هرچه بیشتر شدن ابعاد پرونده در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری بحث «سیاه‌نمایی» به وجود بیاید.  همان‌طور که روز گذشته اشاره کردیم وضعیت فدراسیون فوتبال بسیار وخیم است. فوتبالی که در آن نتیجه 15 بازی لیگ برتر و لیگ دسته یکش با تبانی تغییر می‌کند نزد افکار عمومی هیچ مشروعیتی ندارد. آنچه امروز مورد انتظار جامعه می‌باشد این است که هر چه سریع‌تر به جزییات این پرونده دسترسی داشته باشند و تمامی نفرات درگیر بدون مسامحه مورد بازخواست قرار بگیرند. بدون شک هرگونه مصلحت‌اندیشی در برخورد با این پرونده و پرونده‌های مشابه نه تنها ریشه فساد را نمی‌خشکاند که باعث وقیح‌تر شدن چهره‌های فساد نیز می‌شود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها