کد خبر: 663397
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ ۱۴:۳۵:۰۲
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دادکان در روزنامه معروف چینی؛ شما به جام جهانی نمی‌روید! + عکس

تصویر و اظهار نظر محمد دادکان در دهه هفتاد فضای رسانه‌ای کشور چین را به هم ریخت.

دادکان در روزنامه معروف چینی؛ شما به جام جهانی نمی‌روید! + عکس
کد خبر: 663397
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۵ ۱۴:۳۵:۰۲

محمد دادکان در دهه هفتاد شمسی و قبل از اینکه به عنوان رئیس به فدراسیون برود وظیفه اعزام و مدیریت دانشجویان در مسابقات بین‌المللی را به مدت چند سال برعهده داشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، در یکی از این سفرها اتفاق جالبی برای رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران رخ داد.

در آن زمان دادکان کارشناس ارشد صداوسیما بود و تمام بازی‌ها را او با حضور جواد خیابانی به عنوان مجری تفسیر می‌کرد.

در یکی از رقابت‌های دانشجویان که در چین برگزار می‌شد وقتی کاروان ایران به چین رسید چهره‌های رسانه‌ای آن کشور متوجه شدند دادکان علاوه بر سرپرستی کاروان دانشجویان، هم بازیکن سابق تیم ملی ایران بوده و هم کارشناس تلویزیون رسمی ایران به حساب می‌آید. بنابراین، از او دعوت کردند تا در برنامه پربیننده ورزشی کشور چین حاضر شود. موضوع برنامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود که ایران و چین هم‌گروه بودند و هر دو تیم برای رسیدن به جام جهانی می‌جنگیدند.

این دو نفر در یک برنامه تلویزیونی مقابل هم نشستند و در مورد شرایط فوتبال آسیا و صعود احتمالی چین به جام جهانی بحث کردند. در آن برهه چین شانس صعود به جام جهانی به حساب می‌آمد. مخصوصاً اینکه آنها عربستان سعودی را هم شکست داده بودند.  

اما محمد دادکان در آن برنامه تلویزیونی کشور چین مقابل چشم میلیون‌ها چینی اعلام کرد تیم ملی شما به جام جهانی صعود نمی‌کند! مجری برنامه که جا خورده بود با حرف دادکان مخالفت کرد و گفت موقعیت ما خیلی هم خوب است و تیم صعود خواهد کرد، اما دادکان پاسخ داد تحلیل من این است که چین به جام جهانی نمی‌رود، به‌خاطر اینکه بیشتر بازی‌های باقی‌مانده شما خارج از چین است و شما توانایی برد در زمین رقبا را ندارید.

روز بعد یکی از روزنامه‌های رسمی و معروف کشور چین صفحه خود را به این برنامه و اظهارات محمد دادکان اختصاص داد که تصویر آن را در ادامه می‌بینید.

دادکان روزنامه چینی

این فرد که در تصویر کنار محمد دادکان در روزنامه به چشم می‌خورد همان مجری معروف برنامه‌های ورزشی چین در آن زمان بود.

در این روزنامه آمده که کارشناس فوتبال ایرانی که سرپرست کاروان دانشجویان کشورش است در یک برنامه تلویزیونی گفته تیم ملی چین نمی‌تواند به جام جهانی صعود کند. نکته جالب اینکه چین در این دوره از مسابقات انتخابی در راه صعود به جام جهانی ناکام ماند. گویا مدیران آن برنامه تلویزیونی بعدها بابت این پیش‌بینی محمد دادکان برای او کادویی را فرستادند. کادو شامل یک ست کامل ورزشی برند معروف چین بود.

محمد دادکان بعد از اینکه مدتی طولانی وظیفه مدیریت کاروان‌های ورزشی دانشجویان کشور را برعهده داشت، سال ۱۳۸۱ به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد ولی چهار سال بعد با دخالت مدیران دولت محمود احمدی‌نژاد از سمت خود برکنار شد که این اتفاق فوتبال ایران را به ورطه تعلیق کشاند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها