کد خبر: 664984
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ ۰۷:۱۵:۳۷
| |

مشاغل عجیب فوتبالیست‌ها بعد از بازنشستگی/ از ریاست‌جمهوری تا فروش وسایل پیشگیری از حاملگی!

با در نظر گرفتن پلیس‌ها، نوازندگان و رییس‌جمهور یک کشور، در اینجا نگاهی به برخی کارهای عجیب و غریبی که فوتبالیست‌ها پس از آویختن کفش‌های خود انجام داده‌اند، می اندازیم.

مشاغل عجیب فوتبالیست‌ها بعد از بازنشستگی/ از ریاست‌جمهوری تا فروش وسایل پیشگیری از حاملگی!
کد خبر: 664984
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۸ ۰۷:۱۵:۳۷

دوران حرفه‌ای یک فوتبالیست حرفه‌ای به صورت کلی کوتاه است. شما می‌توانید به عنوان یک نوجوان وارد صحنه شوید و تا اواسط 30 سالگی به بازی کردن ادامه دهید، بنابراین مهم است که برنامه‌ریزی درستی برای ادامه زندگی داشته باشند. در حالی که بسیاری از بازیکنان در اطراف فوتبال به عنوان مربی یا کارشناس می‌مانند، دیگران مسیرهای کاملا متفاوتی را دنبال می‌کنند.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از فورفورتو، با در نظر گرفتن پلیس‌ها، نوازندگان و رییس‌جمهور یک کشور، در اینجا نگاهی به برخی کارهای عجیب و غریبی که فوتبالیست‌ها پس از آویختن کفش‌های خود انجام داده‌اند، می‌اندازیم.

کورتیس وودهاوس، لئون مک‌کنزی (بوکسور حرفه‌ای)

دوران فوتبال کورتیس وودهاوس و لئون مک‌کنزی تقریبا همزمان بود و هر دو تصمیم گرفتند که پس از آویختن کفش‌های خود، یک جفت دستکش بوکس بردارند. وودهاوس، هافبک سابق شفیلد یونایتد و بیرمنگام، قهرمان بریتانیا در دسته سبک وزن شد، درحالی که مک‌کنزی، مهاجم سابق نورویچ و کاونتری، در وزن فوق متوسط ​​به رقابت پرداخت.

فابین بارتز (راننده مسابقه)

فابین بارتز همیشه کمی دیوانه بود (همان‌طور که همه دروازه‌بانان خوب باید دیوانه باشند)، بنابراین تعجب زیادی نداشت که ببینیم او حرفه‌ای را در دنیای موتوراسپرت با آدرنالین زیاد دنبال می‌کند. در سال 2014، گلر فرانسوی برنده جام جهانی و یورو وارد مسابقه معتبر 24 ساعته لمانز شد، جایی که او و همکارانش در مجموع بیست و نهم شدند.

تیم ویز، استوارت تاملینسون (کشتی‌گیر WWE)

دروازه‌بان‌ها زمان زیادی را صرف شیرجه زدن به اطراف می‌کنند، بنابراین طبیعی است که پس از بازنشستگی از فوتبال وارد دنیای نمایش کشتی کج یا همان WWE شوند، درست است؟ خوب، این دقیقا همان کاری است که تیم ویز، ملی‌پوش سابق آلمان و استوارت تاملینسون، بازیکن سابق پورت واله انجام دادند. (تاملینسون در کنارش مدلینگ هم انجام داده است)

توماس برولین، توماس گراوسن (پوکرباز حرفه‌ای)

توماس برولین و توماس گراوسن چه مشترکاتی دارند؟ خوب، آنها هر دو اسکاندیناویایی هستند (به ترتیب سوئدی و دانمارکی)؛ آنها هر دو در لیگ برتر بازی کردند و هر دو یک نام کوچک دارند. همچنین هر دوی آنها پس از گذراندن دوران حرفه‌ای فوتبال خود به بازیکنان حرفه‌ای پوکر تبدیل شدند و طبق گزارش‌ها، Gravesen تا مارس 2024 حدود 80 میلیون پوند برنده شد.

اریک کانتونا، وینی جونز، فرانک لبوف (بازیگر)

تعداد کمی از فوتبالیست‌ها وارد بازیگری شده‌اند و اریک کانتونا، وینی جونز و فرانک لبوف سه تا از برجسته‌ترین آنها هستند. کانتونا در فیلم «در جست‌وجوی اریک» به کارگردانی کن لوچ نقش خودش را بازی کرد. جونز در همه ژانرها از کمدی‌های جنایی گرفته تا مردان ایکس ظاهر شده است و لبوف در فیلم بیوگرافی استیون هاوکینگ به نام تئوری همه ‌چیز به عنوان پزشک ظاهر شد.

گایزکا مندیتا، جبرئیل سیسه (دی‌جی)

گایزکا مندیتا دو بار با شکست مقابل رئال مادرید نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و جبرئیل سیسه با لیورپول قهرمان شد و هر دوی آنها پس از بازنشستگی از فوتبال به نوعی دیگر از دنیای پرزرق و برق رفتند: دی‌جی شدن! مندیتا مدت‌ها علاقه زیادی به حضور در این عرصه‌ها داشت و در مورد جبرئیل سیسه، خوب، مشخصا او این کار را دوست داشت.

جودی کرادوک (هنرمند)

جودی کرادوک، مدافعی که در لیگ برتر برای ساندرلند و ولوز بازی کرد و با هر دو باشگاه قهرمان لیگ برتر شد، کفش‌هایش را آویزان کرد و قلم‌مو برداشت. کرادوک که متخصص در کشیدن پرتره، گرافیتی و فوتورئالیسم است، اولین نمایشگاه آثار هنری خود را با عنوان La Bellezza della Fusione (بسیار فانتزی) در سال 2015 برگزار کرد.

دانیل آگر (تتو آرتیست)

در طول دوران بازی‌اش کاملا واضح بود که دنیل آگر از خالکوبی‌ خوشش می‌آمد. مدافع میانی سابق لیورپول و دانمارک بدنش پوشیده از تتو بود و او درنهایت این اشتیاق را به شغل تمام‌وقت خود تبدیل کرد. در سال 2023، آگر با همکاری کریستین استادیل مالک برند پوشاک ورزشی نمادین دانمارکی Hummel و هنرمند مشهور خالکوبی، امی جیمز، Tattoodoo را تاسیس کرد.

استوارت ریپلی (وکیل دادگستری)

در فصلی که بلک‌برن عنوان قهرمانی لیگ برتر 95-1994 را به دست آورد، استوارت ریپلی از سمت راست برای آلن شیرر و کریس ساتون توپ ارسال می‌کرد. او از زمانی که فوتبال را کنار گذاشت در سال 2010 به عنوان وکیل واجد شرایط شد (او در واقع با رتبه درجه یک در رشته حقوق در فرانسه فارغ‌التحصیل شد) و به هیات قضایی اتحادیه FA پیوست.

کوین فرانسیس (افسر پلیس)

کوین فرانسیس که در ارتفاع شش فوتی ایستاده بود، زمانی قدبلندترین بازیکن لیگ فوتبال بود. او در اوایل دهه 90 بهترین مهاجم برای استوکپورت کانتی بود. او در سال 2005 بازنشسته شد و به کلگری، کانادا مهاجرت کرد. جایی که به عنوان افسر پلیس خدمت کرد.

آرجان دی‌زیو (کارآگاه)

مدافع هلندی آرجان دی‌زیو که یک چهره محبوب در بارنزلی، ویگان و پورتسموث بود و بازوبند کاپیتانی هر دو تیم آخر را بر بازو می‌بست، دوران حرفه‌ای طولانی در انگلیس داشت. او در سال 2009 بازنشسته شد، اما قصد نداشت زندگی ساده‌ای در پیش بگیرد. او در سال 2013 به بی‌بی‌سی گفت: «من دوست دارم کمی از مغزم استفاده کنم، ما تصور می‌کنیم که کار به عنوان یک کارآگاه پلیس احتمالا نیاز به مقدار کافی تفکر دارد!»

دیوید ژینولا (صاحب تاکستان)

فرانسه دومین تولیدکننده بزرگ شراب در جهان است و یکی از بهترین فوتبالیست‌های این کشور پس از بازنشستگی می‌خواست بخشی از این تجارت بزرگ باشد. دیوید ژینولا، بازیکنی که سال 1998 برنده جایزه بهترین فوتبالیست سال در تاتنهام شد، در یک تاکستان در منطقه جنوب شرقی پروونس در سرزمین خود سرمایه‌گذاری کرده است!

ری ویلسون (مرکز خاکسپاری و تدفین)

ری ویلسون، مدافع چپ افسانه‌ای تیم جاودانه انگلیس بود که در جام جهانی 1966 قهرمان جام جهانی شد، همچنین با اورتون قهرمان جام حذفی 66-1965 شد. ویلسون که به خاطر فروتنی زیاد خود شناخته می‌شود، یک خانه برای مراسم تشییع جنازه در هادرسفیلد راه‌اندازی کرد. جایی که فوتبال خود را با هادرزفیلد تاون آغاز کرده بود و سال‌ها در این تجارت کار کرد.

کن مونکو (صاحب خانه پنکیک)

کن مونکو، مدافع میانی هلندی، بیشتر دوران بازی خود را در انگلیس گذراند و در چلسی حضور داشت تا اینکه در ساوتهمپتون به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تبدیل شود. مونکو پس از آویختن چکمه‌هایش در سال 2003، یک خانه پنکیک در هلند راه‌اندازی کرد. او همچنین به عنوان سفیر موسسه خیریه ضدنژادپرستی Show Racism the Red Card خدمت کرده است.

استفان گیوارش (فروشنده استخر)

استفان گیوارش جام جهانی 1998 فرانسه را بالای سر برد و در فینال مقابل برزیل به میدان رفت، اما چند سال پس از بازنشستگی از سطح بالای فوتبال عقب‌نشینی کرد. گیوارش به زادگاهش کونکارنو بازگشت و شروع به فروش استخرهای شنا برای شرکتی کرد که متعلق به بهترین دوست دوران کودکی‌اش بود.

مارلون هاروود (مالک شرکت سفارشی‌سازی خودرو)

مارلون هاروود از گلزنی گرفته تا کمک به افراد مشهور تا حتی بازی در تیم‌هایی مانند ناتینگهام فارست و وستهم استفاده کرد تا به هدف اصلی خود یعنی کار کردن در صنعت خودروهای لوکس برسد. هاروود که در طول دوران حرفه‌ای خود 161 بار گلزنی کرد، می‌تواند از هری کین و استوارت برود، بازیکن سابق کریکت انگلیس، در میان مشتریان خود نام برد.

کوین کایل (انباردار کشتی)

کوین کایل، مهاجمی که برای ساندرلند و کاونتری بازی کرد و 10 بازی ملی برای اسکاتلند انجام داد، به سختی می‌توانست از دنیای پر زرق و برق حرفه‌ای فاصله بگیرد. او در سال 2014 بازنشسته شد و زندگی در دریا را انتخاب کرد و به عنوان انباردار در یک کشتی که کارگران نفت در جزایر شتلند را در خود جای داده بود، مشغول به کار شد.

فیلیپ مولرین (کشیش)

فیلیپ مولرین، هافبک منچستریونایتد که بیشتر دوران ورزشی خود را در نورویچ پشت سر گذاشت و 27 بازی ملی برای ایرلند شمالی انجام داد بعد از بازنشستگی وارد یک حرفه متفاوت شد. او پس از آویختن کفش‌هایش در اوایل 30 سالگی، به عنوان یک کشیش کاتولیک رومی آموزش دید و توضیح داد که «احساس کاملا واقعی در چیزی به‌طور قابل توجهی آرام‌تر از بالا و پایین‌های بزرگ فوتبال» پیدا کرده است.

خوزه مانوئل پینتو (معلم زومبا)

خوزه مانوئل پینتو، دروازه‌بان دوم سابق بارسلونا، یک‌بار در جریان بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال‌مادرید، از زمین بازی اخراج شد. او از زمانی که دستکش‌هایش را در سال 2014 آویزان کرد، انرژی خود را به سمت مسیری متفاوت هدایت کرد و برنامه تناسب اندام زومبا را با رقص پرطرفدار آموزش داد. علاوه بر این او یک شرکت موسیقی راه‌اندازی کرد و موسیقی را زیر نظر ستاره رپ آلتر خود پیش برد.

تینو آسپریلا (صاحب کسب و کار وسایل پیشگیری از حاملگی)

تینو آسپریلا، یکی از قهرمانان برتر لیگ برتر، در طول اقامت کوتاه خود در پارک سنت جیمز در دهه 90، هواداران زیادی در نیوکاسل پیدا کرد. کلمبیایی نمادین پس از بازنشستگی چه کرد؟ او البته طیف وسیعی از وسایل پیشگیری را روانه بازار کرد. او حتی محصولات خود را با قیمت ویژه برای کمک به کاهش اثرات همه‌گیری کووید در سرزمین خود فروخت.

جورج وه‌آ (رییس‌جمهور لیبریا)

در میان بهترین فوتبالیست‌های آفریقایی تمام دوران، جورج وه‌آ اولین بازیکنی بود که از این قاره موفق به کسب توپ طلا شد و در سال 1995 این جایزه معتبر را به دست آورد. قبل از اینکه به میلان کمک کند تا دو عنوان قهرمانی سری آ را کسب کند. وه‌آ، بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا در فصل 95-1994، به عنوان رییس‌جمهور کشورش لیبریا انتخاب شد و از سال 2018 تا 2024، در صحنه جهانی برجسته ماند.

دیوید آیک (تئوری‌پرداز توطئه)

دیوید آیک آنقدر به عنوان یک نظریه‌پرداز توطئه شناخته شده که ممکن است ندانید که او زمانی یک فوتبالیست حرفه‌ای بوده است. او به عنوان دروازه‌بان برای هرفورد یونایتد تا سطح سوم فوتبال انگلیس بازی کرد قبل از اینکه در 21 سالگی بازنشسته شود. او پس از آن در رسانه‌ها کار می‌کرد و سپس انواع و اقسام تئوری‌های توطئه را از خود صادر کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها