کد خبر: 665338
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۳۵:۵۴
| |

پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

حسینی مگر قتل کرده که در استقلال نباشد؟/ سمیعی خودش معضل استقلال است!

رضا رجبی پیشکسوت استقلال می گوید ماندن نکونام و دستیارانش روی نیمکت آبی ها هنوز قطعی نشده است!

حسینی مگر قتل کرده که در استقلال نباشد؟/ سمیعی خودش معضل استقلال است!
کد خبر: 665338
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۰ ۱۱:۳۵:۵۴

روزبه‌ دلاور| این روزها وضعیت استقلال هم تا حدود زیادی به اوضاع پرسپولیس شباهت دارد.

به گزارش روزنامه اعتماد، این دو باشگاه که امسال توسط دو مالک جداگانه اداره می‌شوند هنوز تکلیف بازیکنان فصل بعد خود را مشخص نکرده‌اند. در واقع مشخص نیست کدام بازیکنان ماندنی هستند و کدام رفتنی! پروسه جذب بازیکنان تازه وارد که یک بحث جداگانه و مسکوت مانده دیگر است! پیرامون وضعیت این روزهای استقلال با رضا رجبی، یکی از پیشکسوتان این باشگاه گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

برخلاف پیش‌بینی قبلی شما، نکونام در استقلال ماندنی شد! نظر شما در خصوص ادامه‌ همکاری این مربی با استقلال چیست؟

من این پیش‌بینی را نداشتم بلکه‌ معتقدم بودم ‌بهتر است استقلال دنبال مربی خارجی باشد. چون پارسال هم‌ ابر و ماه و خورشید دست به دست هم‌ داد تا این امتیازات را بگیرند. مطمئن باشید استقلال امسال مثل پارسال هم نمی‌تواند نتیجه بگیرد! از همین حالا به شما گفتم! البته رفتن و ماندن نکونام به من ربطی ندارد و هواداران می‌دانند. اگر هواداران از بازی و شرایط استقلال راضی بودند خب ادامه بدهد وگرنه ما که با او زاویه نداریم. نظر من این بود پارسال استقلال خوب کار نکرد و با آن سبک بازی نمی‌توانست هم نتیجه بگیرد. مگر اینکه حالا تجدید نظری روی نیمکت و کمک‌هایش داشته باشد چون هیچ کدام‌شان هیچ کمکی به استقلال نمی‌کردند. حالا ماندن‌شان که هنوز هم قطعی نشده!

اما اعلام شده یک‌سری شرایط را بپذیرد، می‌تواند به کارش ادامه بدهد.

پس چرا هلدینگ می‌گوید گلر خارجی می‌خواهیم بگیریم و نکونام می‌گوید من خبر ندارم؟ یا می‌گویند وینگر از فلان جا می‌خواهیم بگیریم، باز هم نکونام می‌گوید نمی‌دانم! پس این داستان‌ها چیست!

نقطه ضعف استقلال دستیاران نکونام هستند؟

اگر می‌خواهد بماند و دستیارانش بروند. هر کسی برای کاری ساخته شده است. این روزها فوتبال در محور فقط سرمربی نمی‌چرخد. سرمربی مدیریت می‌کند یعنی برنامه می‌دهد و کمک‌ها برنامه‌ها را پیاده می‌کنند. اما وقتی این اتفاقات نمی‌افتد یک پولی در فوتبال است و یک دورهمی است و کسی هم زیاد وقت نمی‌گذارد در تیم‌های دیگر همین است. فوتبال ما به لحاظ فنی خیلی ضعیف شده است.

پرسپولیس هم مربی خودش را تغییر داد و‌ گاریدو هدایت این تیم را برعهده گرفت. در مورد این مربی صحبتی دارید؟

پرسپولیس باید به هر شکلی اوسمار را حفظ می‌کرد. چون نشان داده خوب کار می‌کند و شناخت خوبی از تیم داشت. اما متاسفانه در فوتبال ما یک مشت آدم‌هایی حضور دارند که در تغییرات به پول می‌رسند! این تغییرات هم بر مبنای فنی و برنامه‌ریزی نیست. الان هم مربی خارجی آوردند چون مربی ایرانی نبود! یحیی که نیست دایی هم کار نمی‌کند یا نمی‌گذارند کار کند. خب حالا یک مربی خارجی آوردند و من شناخت آنچنانی از او ندارم اما پرسپولیس با حفظ شاکله و هوادارانی که دارد می‌تواند موفق باشد. استقلال هم همین طور. استقلال در هر شرایطی باید جزو سه تیم اول باشد. اما هدلینگ هیچ کار خاصی برای استقلال انجام نمی‌دهد اگر وضعیت این طور است نکونام نماند خیلی بهتر است! اما یک نکته دیگر...

بفرمایید!

در باشگاه کسی سرپرست مدیرعاملی است که خودش معضل باشگاه استقلال است! او با سه تا مدیریت کار کرده و اصلا کارش حقوقی است. الان او دستور می‌گیرد و حکم می‌دهد! مثلا حکم مدیر آکادمی را فکر می‌کنید ایشان داده؟ نه؛ هدلینگ داده. ضیایی مگر استقلالی بوده بیاید آنجا؟

استقلال تا این لحظه اسلامی را جذب کرده است. او به کار این تیم می‌آید؟

امثال اسلامی به استقلال نمی‌توانند کمک کنند. استقلال بازیکن بزرگ و ملی‌پوش می‌خواهد حالا چه داخلی چه خارجی. دو تا ملی‌پوش ازبک به ایران آمدند دیدید که چقدر تاثیرگذار بودند. اسلامی می‌خواهد آن جلو چه کاری انجام بدهد؟ بابایی و مطهری که سابقه در لیگ برتر داشتند یا ملی‌پوش بودند را به فنا دادیم بعد اسلامی می‌خواهد بار اینها را به دوش بکشد؟ بعید می‌دانم! وقتی لیگ تمام می‌شود و کمیته فنی نباشد تا زمان بگذارند و نقاط ضعف و قدرت تیم را ببینند. بعد می‌رسیم به اینکه چه کسی در بازار مانده برویم و بیاوریمش! رضاوند و زیبر و امثالش در حد استقلال نیستند. استقلال سه، چهارتا یار بگیرد که به ساختار تیمش کمک کند. اسلامی بیاید او هم فنا می‌شود! استقلال در پست هافبک دو تا و یک مهاجم خوب می‌خواهد.

پارسال پرسپولیس، اورنوف را از استقلال هایجک کرد امسال استقلال، اسلامی را از پرسپولیس! این دو بازیکن قابل قیاس با هم هستند؟

اصلا؛ اینها تبلیغات رسانه‌ای است تا قیمت بازیکن را بالا ببرند. شما ببنید مدیر برنامه‌اش کیست؟ استقلال بازیکن ملی‌پوش می‌خواهد این تیم که ذوب‌آهن نیست.‌

جانشین حسینی چه دروازه‌بانی باشد؟

حسینی باید بماند؛ گلر خارجی یعنی چه؟ مگر حسینی کم زحمت کشیده؟ کاپیتان تیم بوده و حالا یک مساله کوچک پیش آمده پس ما که می‌گوییم ایرانی و اسلامی هستیم اگر انسانی اشتباه کرد که نباید با خاک یکسان شود! حالا یک اشتباهی پیش آمد و مصاحبه بعد از آن هم نباید انجام داد اما باید پیگیر کارهایش باشند. آقای قلعه‌نویی هم گفت دنبال حل مشکل حسینی است. اینکه طرد کنیم، درست نیست. حتما آنهایی که برای جذب گلر خارجی مشاوره می‌دهند دلار آنچنانی هم‌ گیرشان می‌آید! خالدآبادی را دارند و حسینی هم هست و جاهای دیگر مشکل هست اما دنبال گلر خارجی هستند! اصلا مسخره‌بازی شده است! حسینی که قتل نکرده؛ ‌آمده عذرخواهی هم کرده. ما چرا برای نابود کردن اینقدر نیرو می‌گذاریم و برای جذب نه؟ اصلا اسلام دین جذب و کمک است. خاکستر سر پیغمبر می‌ریختند و او نگاه می‌کرد و می‌خندید و طرف را جذب می‌کرد. باید کمک کنیم به حسینی‌؛ حالا یا برنامه‌ریزی شده بود یا اتفاقی نمی‌دانم اما باید به او کمک شود و استقلال هم نیازی به جذب گلر ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها