کد خبر: 665477
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۱:۰۵:۴۵
| |

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با «اعتماد»:

دلم برای حیثیت قلعه نویی می سوزد/ با ۹۵ درصد صحبت‌های خداداد در مورد تیم ملی موافقم

ابراهیم قاسمپور می گوید موفقیت های تیم ملی با امیر قلعه نویی برابر تیم های درجه دو و سه آسیا به دست آمده است.

دلم برای حیثیت قلعه نویی می سوزد/ با ۹۵ درصد صحبت‌های خداداد در مورد تیم ملی موافقم
کد خبر: 665477
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۱:۰۵:۴۵

روزبه دلاور| صحبت‌های جنجالی خداداد عزیزی در یک برنامه تلویزیونی علیه امیر قلعه‌نویی بازتاب زیادی داشت.

به گزارش روزنامه اعتماد، پیشکسوت فوتبال کشورمان که تا همین مدت قبل به عنوان مشاور در کنار قلعه نویی بود حالا به منتقد جدی او تبدیل شده است. خداداد با تهدید به افشای اسرار تیم ملی گفت سعید الهویی گفته امیر قلعه‌نویی دوست ندارد کسی در جمع با او مخالفت کند! خداداد همچنین گفت نتایج تیم ملی خوب نبوده است. پس از صحبت‌های خداداد با ابراهیم قاسمپور تماس گرفتیم تا نظر او را در این خصوص جویا شویم. در ادامه صحبت‌های کامل این پیشکسوت با «اعتماد» را می‌خوانید.

 

خداداد عزیزی در تلویزیون حسابی مقابل سرمربی تیم ملی موضع گرفت. در کل با صحبت‌های خداداد موافق هستید یا مخالف؟

قبل از صحبت‌های آقای خداداد من صحبت کردم و نظرات خودم را گفته بودم. ما در جام ملت‌ها مشکلات عدیده‌ای داشتیم. حالا برمی‌گشت به ساختار تیمی ما و به نوع استفاده از بازیکنان. نمی‌توانید بگویید مشکلی نداشتیم اگر مشکل نداشتیم قهرمان می‌شدیم! برعکس صحبت‌های دستیار قلعه‌نویی که از ساختار دفاعی خوب حرف می‌زد باید بگویم ما سه تا گل از قطر دریافت کردیم که اتفاقا ساختار دفاعی بدی داشتیم. گل‌های بد دیگر هم‌خوردیم، ‌اما چون بحث ما روی بازی با قطر است. در کل با 95 - 90 درصد از صحبت‌های آقای عزیزی موافقم. به قول او تیم‌هایی را بردیم‌ که تیم‌های درجه دو و سه آسیا بودند. من در قطر ۹ سال فوتبال بازی کردم و دقیقا با فوتبال آنجا آشنا هستم. حالا یکسری بازیکنان درجه دو از ملیت‌های دیگر آوردند و سرمایه‌گذاری و مدیریت کردند و نتیجه گرفتند اما دلیل ‌نمی‌شود نتوانیم آنها را شکست بدهیم ما مقابل قطر هم بازی خوبی انجام ندادیم؛ فقط در بازی با ژاپن خوب بازی کردیم که آن هم ابر و ماه و فلک و خورشید در کار بود و روزمان بود و با درخشش ستاره‌های ما همراه شد. سال‌های سال است این اتفاق رخ می‌دهد نه فقط زمان قلعه‌نویی. اینکه امدادهای غیبی و خلاقیت‌ها و تعصب بچه های‌مان است وگرنه چیزی به اسم فوتبال بازی نمی‌کنیم! به کرات نه من بلکه افراد دیگر هم گفتند هر وقت انتقادی می‌کنیم از ما گله دارند! ما دلسوز فوتبال هستیم. انتقادات ما هم فنی است‌. حرف‌هایی که زدم 10 نفر دیگر را بیاورید اگر بگویند فنی نیست، بگویید خصومت دارم‌. اتفاقا قلعه‌نویی را دوست دارم و از قدیم با ایشان ارتباط خوبی داشتم. خود من باعث و بانی رفتن او به قطر بودم، اما دلم برای فوتبال و‌ همین طور حیثیت و اعتبار قلعه‌نویی می‌سوزد. انتقادی باشد فقط فنی است.

اخیرا طارمی گفته در دو بازی با ازبکستان بعضی از بازیکنان بی‌تفاوت بودند و حتی مسائلی در رختکن پیش آمد. برخورد انضباطی قلعه‌نویی با نوراللهی که از نظر ما درست هم بوده آیا زیادی سختگیرانه نیست؟ چرا با دیگر بازیکنان این طور برخورد نشده؟

خودم زمانی که کار می‌کردم منضبط و با دیسیپلین بودم. ارتشی یا نظامی نبودم، اما در پاس و فجرسپاسی کار کردم. در تمام ‌تیم‌ها منضبط و اخلاق‌مدار بودم. معتقدم همه اشتباه می‌کنند. با بعضی اشتباهات باید برخورد شود که آن هم شدت و ضعف دارد. تصمیم با مربی است که چطور با نوراللهی برخورد شود. بحثم‌ قلعه نویی نیست؛ کلی می‌گویم. ما اگر اخلاق‌مدار هستیم و با نظم می‌خواهیم پیش برویم باید برای همه یکنواخت عمل کنیم. نه اینکه فرق بگذاریم بین یک بازیکن با بازیکن دیگر! در دوره اسکوچیچ هم می‌گفتند این اتفاقات رخ می‌دهد. مثلا فرق می‌گذاشتند بین بازیکنانی که اسم و رسم بیشتری دارند تا بازیکنان کوچک‌تر. حرف من این است تنبیه باید برای همه باشد. اگر نوراللهی کار اشتباهی کرده برای بازیکن دیگری هم اتفاق افتاده برخورد یکسان شود. حالا زیاد در جریان نیستم چه اتفاقی برای نوراللهی افتاده و طارمی چه گفته که دوگانگی ایجاد کرده. تنبیه دست سرمربی است اما نباید دوگانگی وجود داشته باشد.

درباره گروه ایران در انتخابی نهایی جام جهانی چه نظری دارید؟

وقتی بضاعت خودمان را نگاه می‌کنیم، نفرات و لژیونرهایی که هستند و توانایی و هوش بازیکنان ما نشان می‌دهد در این گروه مدعی هستیم. قطر دو دوره قهرمان جام‌ ملت‌ها شده یا ازبکستان که در دو بازی آخر که یکی از آن را شانس آوردیم، نباختیم! اما با احترام‌ به فوتبال قطر هنوز در حد و اندازه‌های ما نیستند. بقیه تیم‌ها هم درجه دو و سه آسیا هستند. این امارات هم آن امارات 15 - 10 سال پیش نیست. قطر و امارات کمتر به بازیکنان درجه دو، سه پاسپورت می‌دهند تا برای‌شان بازی کنند. امارات در ۱۵ سال گذشته به استثنای ۲ یا ۳ سال خیلی ضعیف کار می‌کند. در حال حاضر آنها جزو تیم‌های درجه دو یا سه فوتبال آسیا هستند. در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم. ‌البته فوتبال است و نمی‌شود تیمی را دست‌کم گرفت، اما روی کاغذ تیم برتر گروه هستیم حالا چه اتفاقاتی در زمین رخ بدهد، خدا می‌داند!

سرمربی تیم ملی گفته کارمان سخت است! اما زمان شما که از آسیا و اقیانوسیه فقط یک تیم به جام جهانی می‌رفتند شرایط به مراتب سخت‌تر بود؛ این‌طور نیست؟

به کرات گفتیم زمان آقای مهاجرانی از دو قاره یک تیم صعود می‌کرد. آن زمان کویت و عراق قدرت‌های غرب بودند و عربستان و قطری نبود یا آن طرف برمه و کره‌جنوبی و شمالی بودند و استرالیا هم از اقیانوسیه، اما الان اگر قرار باشد بین 8 تیم‌ از آسیا به جام جهانی نرویم، فاجعه است. برویم هم‌کار شاقی نکردیم؛ ما با هر تیمی برویم باید جزو ۸ تیم باشیم، نبودیم که دیگر فاجعه است.

هنوز زمان جوانگرایی در تیم ‌ملی نرسیده؟

جوانگرایی تبعاتی دارد و‌ نمی‌شود به یک‌بار تیم را خالی کرد از بازیکنان باتجربه و فقط از جوانان استفاده کرد. به مرور زمان تا جام‌ جهانی باید این اتفاق بیفتد. در بازی با هنگ‌کنگ، یکی، دوتا جوان بازی داد و بعدش دوباره همان ترکیب قبلی‌. جوان هم باید جوانی باشد که بضاعت فنی‌اش جوابگوی خواسته مربی و تیم باشد؛ اگر نباشد من هم به بازیکنان باتجربه اکتفا می‌کنم. البته بازیکنان باتجربه هم باید بازدهی داشته باشند، بازیکنانی که هنوز کیفیت لازم برای حضور در تیم ملی را داشته باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها