کد خبر: 665816
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ۱۱:۲۵:۱۲
| |

پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

الحاقیه قرارداد بیرانوند با ساخت و پاخت بود!/ زمان ما با فحش بازیکن را تهییج می کردند، الان زمانه عوض شده

رضا جباری بازیکن پیشین پرسپولیس می گوید دیگر نمی شود بازیکنانی مثل مجتبی محرمی و رضا شاهرودی و محمد پنجعلی پیدا کرد.

الحاقیه قرارداد بیرانوند با ساخت و پاخت بود!/ زمان ما با فحش بازیکن را تهییج می کردند، الان زمانه عوض شده
کد خبر: 665816
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ۱۱:۲۵:۱۲

روزبه  ‌ دلاور| زمان زیادی تا شروع بازی‌های لیگ برتر باقی نمانده است اما پرسپولیس فعلا در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد.

به گزارش روزنامه اعتماد، هنوز سرمربی اسپانیایی این تیم به تهران نیامده و از طرفی بعضی از بازیکنان هم‌ تمدید نکرده‌اند و خبری هم از جذب بازیکن جدید نیست. از طرفی مشخص شده اسپانسر یا مالک این ‌تیم که قبلا گفته شده بود به شش بانک‌ واگذار شده فقط بانک ‌شهر است و‌ شرایط مالی مدیریت خوب ‌نیست. بلاتکلیفی پرسپولیس در این روزها بهانه‌ای شد تا با رضا جباری، پیشکسوت این باشگاه گپ و گفتی ‌داشته باشیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.‌

 

از ساختمان پرسپولیس این روزها سر و‌ صدایی در نمی‌آید! چه تعبیری از روزهای خلوت این باشگاه‌ دارید؟

با خلوتی و آرامی پرسپولیس مشکلی ندارم شاید سیاستگذاری باشگاه این باشد که در سکوت کارش را انجام‌ بدهد. مشکلی که دارم‌ با عدم پاسخگویی است. هنوز لیگ تمام نشده بود وقتی این بچه‌ها رفتند ختم‌ مادر آقای زنوزی خبر آمد که قرارداد داخلی بستند اما من باور نمی‌کردم. با این حال از مدیریت خواستم که بجنبد و از همان روز برای تمدید کارش را شروع کند. یک بحث مذاکره است و بحث‌ دیگر احترام‌. در مذاکرات باید احترام‌ را حفظ کرد. برای فردی که پولدار است‌ بحث مالی می‌رود گزینه آخر. یک بازیکن که ملی‌پوش نیست و بی‌پول است شاید روی پول پافشاری کند اما تجربه به من می‌گوید بازیکن ملی‌پوش که سال‌های سال در پرسپولیس بازی می‌کنند هم پول برای‌شان اهمیت دارد اما می‌شود با آنها مذاکره کرد، در کمال احترام و شخصیت‌سازی برای آن بازیکن. در این صورت می‌توانید در آن مذاکره شما برنده باشید.

پس به مدیریت انتقاد دارید؟

می‌پرسم کار مدیریت چیست؟ چرا آن روز که من تذکر دادم چرا شروع کردند به لجبازی؟ به من می‌گویند تو با درویش مشکل داری چون از تو شکایت کرده؛ بله من مشکل دارم اما آن یک موضوع دیگر است و مشکل شخصی خودم را با مسائل تیم دخیل نمی‌کنم. من همان آدمی هستم که در نیم فصل از درویش حمایت کردم، سال گذشته هم کلی از او تمجید کردم. برای من فرقی نمی‌کند. هواداران نگویند من مشکل شخصی دارم. مشکل من این است که کسی درست کار نمی‌کند برای پرسپولیس و اخبارش به من می‌رسد. چرا دو ماه است که سردرگم هستید و مربی نمی‌توانید انتخاب کنید؟ الان هم که انتخاب کردید اما باز هم سردرگم هستید‌. ۶ ماه پیش گفتم آقای مدیرعامل من خیر شما را می‌خواهم برو روی تمدید قرارداد با اوسمار یا برو برنامه‌ات را ارائه بده برای جذب مربی و با بازیکنان هم صحبت کنید. آقا مگر این بند الحاقیه مربوط به قرارداد بیرانوند را کسی بدون اجازه مدیرعامل می‌تواند وارد قرارداد بیرانوند کند؟ این چه کاری است؟

نسل شما در دوران بازی به پیراهن تیم خود عرق داشتند؛ چرا نسل فعلی تا این حد پولکی هستند؟

من وقتی از مدیریت یا عوامل باشگاه انتقاد می‌کنم دلیل بر این نیست که بگویم سمت بازیکنی هستم که هواداران را اذیت می‌کند. من سمت هیچ کسی نیستم! دوست دارم سمت درست قضیه پیش بروم و با هوادارهای‌مان صادق باشم. خودم اگر جای این بازیکنان بودم چشم بسته با پرسپولیس می‌بستم. این نظر شخصی، قلبی، اعتقادی من است. اگر هواداران می‌گفتند رضا تو را می‌خواهیم با 30 میلیارد کمتر از سایر تیم‌ها هم با پرسپولیس قرارداد می‌بستم. از پروین بپرسید 5 سالی که در پرسپولیس بودم یک بار درباره رقم قراردادم با او صحبت کردم یا نه؟! هرچی جلویم گذاشتند امضا کردم. هیچ‌ وقت نگفتم این‌قدر می‌خواهم یا آن‌قدر می‌خواهم. تصورم از بازیکنانی که مخصوصا سالیان سال در پرسپولیس بازی می‌کنند و به رده ملی می‌رسند و اسطوره هواداران می‌شوند این است و توقع دارم که آنها بزرگ‌‌منشی به خرج بدهند اما این را هم بگویم که دنیا عوض شده است! من نمی‌توانم با افکار 30 سال پیش جلوی بازیکن قرارداد بگذارم و بازیکن هم امضا کند. نمی‌شود! الان فن مذاکره است. اصلا بازیکن پول بیشتر می‌خواهد شما با فن مدیریت خودت آنها را به مذاکره بیاور و احترام و شخصیت به آنها بده، اگر نشد به همه بگو اینها بی‌تعصب و بی‌غیرت بودند! شما 10 دقیقه با بازیکن تیمت درباره تمدید صحبت نکردی! طرف بازیکنی که دل هوادار را شکست و رفت نیستم من هم می‌گویم ‌نباید این کار را می‌کرد.‌ می‌گویم همان موقع گوشزد می‌کردند.

با توجه به محرومیت ۲۰ روزه درویش، بازیکن نمی‌تواند به خاطر هواداران چند روز بیشتر تحمل کند؟

قبول دارم اما الان زمانه عوض شده. شما توقع مجتبی محرمی دارید؟ الان بچه ۳ ساله با موبایل بازی می‌کند که من نمی‌توانم! امروز جهان در گوشی ما خلاصه شده. زمان ما اینستاگرام و اینترنت و تلگرام‌ نبود. چرا باید خودمان را فریب بدهیم؟ امروز آدم‌های کشور ما به کسانی که پولدار هستند احترام بیشتری می‌گذارند. ما در این زمانه داریم زندگی می‌کنیم اما توقع‌مان از بازیکنان چیست؟ که مجتبی محرمی و شاهرودی و پنجعلی و... باشند اما ما در دنیای دیگر زندگی می‌کنیم. نمی‌شود شما به رونالدو بگویید ۲۰۰ میلیون دلار نگیر و غیرت داشته باش! رونالدو سر پول با مدیریت رئال مشکل خورد و حالا در النصر پول زیادی می‌گیرد. هنر راهبری مهم است. هنر راهبری را باید مدیر بداند. زمان ما مربیان به بازیکنان فحش می‌دادند تا تهییج شوند، امروز کتاب نوشته‌اند که با داد و بیداد و فحاشی تیم را نمی‌شود رو به جلو برد. یک نکته دیگر که خواهش می‌کنم بنویسید.

چه نکته‌ای؟

بند الحاقیه بیرانوند را چه کسی نوشته؟ آقای مدیر مگر ننوشتی؟ بیا سینه‌ات را سپر کن بگو اشتباه کردم اما من نوشتم! خنده‌دار است که می‌گویند نمی‌دانیم چه کسی نوشته! مگر وکیل ‌حقوقی باشگاه بدون اجازه مدیر می‌تواند؟ چرا به ‌هواداران دروغ می‌گویید؟ حجب و حیا دارم نمی‌گویم جریان چیست فقط بنویسید می‌دانم سر این ماجرا ساخت و پاخت کردند!

درباره گاریدو که به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد چه نظری دارید؟

او انتخاب شده و من کسی نیستم که روی سر مدیر بریزم که چرا انتخاب شده! الان سرمربی پرسپولیس است و فقط از او حمایت می‌کنم. باید به او فرصت داد. تیم باید آرامش داشته باشد و سعی می‌کنم در طول فصل از او کمترین انتقاد را داشته باشم. منطقی نیست که برای مثلا دو باخت احتمالی بگوییم او را بردارند. عوامل باشگاه باید به گاریدو برنامه بدهند اما در فوتبال ما برعکس است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها