کد خبر: 666106
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ ۱۲:۰۵:۰۷
| |

پرونده فساد در فوتبال؛ ابهام در مورد سکه‌های گم شده در فدراسیون و بازخواست دو مدیر

گویا یکی از بانک های کشور تعداد زیادی سکه در اختیار فدراسیون قرار داده با این حال سرنوشت سکه‌ها مشخص نیست.

پرونده فساد در فوتبال؛ ابهام در مورد سکه‌های گم شده در فدراسیون و بازخواست دو مدیر
کد خبر: 666106
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۶ ۱۲:۰۵:۰۷

پرونده فساد در فوتبال همچنان در حال پیگیری است هر چند به واسطه بحث انتخابات مدتی از تیتر رسانه‌ها فاصله گرفت و اخبار خاصی در این زمینه منتشر نشد. با این حال اطلاعات جدیدی در این رابطه به دست خبرنگار روزنامه اعتماد رسیده که انتظار می‌رود در روزهای آینده مورد بررسی قرار بگیرد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، پرونده فساد در فوتبال با تمرکز روی باشگاه مس رفسنجان استارت خورد و 7 نفر در این رابطه بازداشت شدند. از جمله سه مقام ارشد فدراسیون فوتبال شامل خداداد افشاریان عضو هیات رییسه و رییس کمیته داوران فدراسیون، سهیل مهدی رییس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ و فریبرز محمودزاده مشاور مهدی تاج و مسوول سابق سازمان لیگ. علاوه بر این 7 نفر چند روز قبل مدیرعامل شمس‌آذر قزوین نیز به جمع بازداشتی‌ها اضافه شد.

در روزهای پایانی هفته البته خبری مبنی بر آزادی برخی متهمان به گوش رسید که خبرگزاری قوه قضاییه با رد آزادی متهمان از قول رییس دادگستری استان کرمان نوشت: «سه نفر در بازداشت به سر می‌برند و باقی نفرات به قید وثیقه آزاد و ممنوع‌الخروج هستند.»

طبق شنیده‌های خبرنگار روزنامه اعتماد و بر اساس آنچه پیش از این نوشته بودیم دو نفر از مدیران دیگر فدراسیون در پرونده‌ فساد در فوتبال مورد بازخواست قرار گرفته‌اند. در تاریخ 21 خرداد در روزنامه اعتماد نوشتیم: «علاوه بر سه مدیر ارشدی که تا امروز نام‌شان در مورد پرونده فساد فوتبال رسانه‌ای شده، یعنی خداداد افشاریان، سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده، نام دو تن دیگر نیز مطرح شده است. طبق شنیده‌های خبرنگار اعتماد این دو نفر جزو مدیران ارشد فعلی فدراسیون فوتبال هستند.»

در همین رابطه اطلاعات تکمیلی دیگری به دست آمده مبنی بر اینکه مساله این دو مدیر دریافت تعدادی سکه بوده است. 

طبق اطلاعاتی که خبرنگار روزنامه اعتماد به دست آورده گویا یکی از بانک‌های کشور با ادعای همراهی با تیم ملی و کمک به فدراسیون تعداد زیادی سکه در اختیار فدراسیون قرار داده با این حال سکه‌ها به دست دو مدیر فدراسیون فوتبال رسیده است. این در حالی است که طبق قانون هرگونه کمک نقدی و غیرنقدی به فدراسیون فوتبال صرفا باید از طریق حساب رسمی فدراسیون فوتبال صورت بگیرد و در صورتحساب‌ها ثبت شود. اتفاقی که در این مورد رخ نداد. طبق اطلاعات به دست آمده سرنوشت این سکه‌ها که گویا بالای 200 سکه است، مشخص نیست. به همین دلیل دو مدیر فدراسیون احضار شدند تا در رابطه با این سکه‌ها توضیحات خود را به نهادهای ذی‌ربط ارایه کنند. 

با توجه به پیگیری نهادهای قضایی و امنیتی در مورد پرونده که حتما در روزهای بعد از انتخابات دوباره شتاب خواهد گرفت، باید گفت ضمن تشکر از این افراد این امیدواری وجود دارد که هر چه سریع‌تر پرونده به حصول نتیجه قطعی برسد. همچنین انتظار می‌رود فدراسیون فوتبال در مورد بحث سکه‌های اهدایی از سوی یک بانک شفاف‌سازی لازم را انجام دهد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها