کد خبر: 668090
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۱ ۰۹:۱۵:۲۹
| |

توضیح فدراسیون در خصوص مرگ یک موتورسوار در پیست شهران: پیست غیراستاندارد برای شهرداری است و مجوز ندارد!/ ممکن است به او بیمه تعلق نگیرد!

یکی از ورزشکاران رشته موتورسواری حین تمرین در پیست منطقه شهران تهران درگذشت.

توضیح فدراسیون در خصوص مرگ یک موتورسوار در پیست شهران: پیست غیراستاندارد برای شهرداری است و مجوز ندارد!/ ممکن است به او بیمه تعلق نگیرد!
کد خبر: 668090
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۱ ۰۹:۱۵:۲۹

روزبه دلاور| به گزارش «اعتماد»، شنبه شب خبر درگذشت مهدی گلچه، موتورسوار رشته کراس، جامعه ورزش کشورمان را متاثر کرد. گلچه پس از پرت ‌شدن از لبه بدون حفاظ پیست شهران به دره، جان خودش را از دست داد. ساعاتی پس از این اتفاق فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی اعلام کرده اورژانس یک ساعت و نیم پس از حادثه به محل رسیده است! با فرهاد نژادفصیحی، دبیرکل فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسوار تماس گرفتیم تا جزییات این اتفاق تلخ را اطلاع‌رسانی کنیم. 

نژادفصیحی در این خصوص به خبرنگار «اعتماد» گفت: ایشان یکی از ورزشکاران موتورکراس ما بود و انگار همیشه در پیست شهران تمرین می‌کرد، اما با پیگیری‌هایی که کردیم متوجه شدیم آن پیست اصلا مجوز کمیسیون ماده ۵ را ندارد و متعلق به شهرداری است و فردی در مزایده شهرداری آنجا را در اختیار گرفته است. کمیسیون ماده ۵ هم جزو اختیارات ادارات کل استان‌هاست و هر مجموعه ورزشی که بخواهد فعالیت داشته باشد باید اقدام کند تا بتواند مجوز کمیسیون ماده ۵ جهت بهره‌برداری در رویدادهای ورزشی را از ادارات کسب کند. ما هم پیگیر هستیم و دکتر ناظمی، رییس فدراسیون هم پیگیر بودند که چرا این حادثه رخ داده و چرا چنین مجموعه‌ای که مجوز کمیسیون ۵ را نداشته در حال فعالیت بوده و نامه به حراست و بازرسی شهرداری ارسال کردیم.‌

نژادفصیحی در ادامه به معضلات پیست‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: در پرورش اندام و آمادگی جسمانی یا در سایر رشته‌ها هم که زیرزمینی کار می‌کنند، زیاد هستند. پیست‌هایی در اتومبیلرانی و موتورسواری داریم که غیرمجاز کار می‌کنند و یکی از معضلات ما هم این است. پیگیری می‌کنیم تا در این خصوص تعیین تکلیف شود. حالا یا پلمب شوند یا بتوانند مجوز بگیرند و در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی در خصوص اینکه در ایران پیست‌های حرفه‌ای با مجوز داریم که ورزشکاران در آن فعالیت کنند یا نه، گفت: پیست موتور کراس مجموعه ورزشی آزادی یک پیست استاندارد است که قابلیت برگزاری مسابقات آسیایی را دارد. بهترین پیست ما در ایران پیست مجموعه ورزشی آزادی است و تمرینات پیست کراس با حضور مربی و با پزشکیار برگزار می‌شود. یعنی بدون مربی و پزشکیار اجازه تمرین‌ ندارند. ضمن اینکه پیست بیمه است و ورزشکاران هم باید بیمه ورزشی داشته باشند. مجموعه درمانی و اورژانس هم نزدیک پیست موجود است تا خدای نکرده اتفاقی رخ داد، منتقل شوند. در پیست‌های فدراسیون هم تمرین می‌کنند، اما نمی‌دانم چرا جاهای دیگر هم می‌روند. 

وی ادامه داد: سه تا چهار جلسه در پیست ما تمرین می‌کنند، اما متاسفانه جاهای دیگر هم می‌روند. ما در استان‌های دیگر هم زیر پیست‌هایی داریم که مجموعه هیات‌های استانی فدراسیون در حال فعالیت هستند و آنها مجوز دارند. تمرین در شب هم چیزی است که جدیدا دارم می‌شنوم! می‌گویند پیست‌ تمرین در شب مجوز جدا داشته باشد. البته اگر شرایط استاندارد را داشته باشد، مثل نور کافی و با مجوز مشکلی‌نمی تواند داشته باشد.

دبیرکل فدراسیون درباره تاخیر اورژانس برای انتقال گلچه به بیمارستان به خبرنگار «اعتماد» گفت: طبق شنیده‌های من این‌طور است. ‌من که آنجا نبودم تا بدانم‌ یک ساعت و نیم یا یک ساعت و چهل دقیقه‌ زمان برد یا کمتر یا بیشتر. بچه‌هایی که آنجا بودند، می‌گفتند این‌طور بوده. اصلا ما می‌گوییم اورژانس زود آمد و پروژکتور‌ها کامل بودند و همه‌ چیز درست، اما‌ مجوز کمیسیون ماده ۵ را نداشتند مثل این می‌ماند که شما راننده خوبی هستید، اما گواهینامه ندارید خب نمی‌توانید پشت فرمان بنشینید حالا شما شوماخر باش! این مجموعه این مشکل را داشت. 

دبیرکل فدراسیون با اشاره به اینکه هنوز گزارش علت فوت را ندیده است، افزود: او اهل گرمسار بود و تشییع جنازه هم دیروز (یکشنبه) بود متاسفانه دیداری با آنها نداشتیم! فقط می‌دانم پلیس آن منطقه می‌خواهد پیست را پلمب کند. البته اینها را شنیدم و دقیق نمی‌دانم . این از وظایف اداره کل و تیم بازرسی است و باید رسیدگی کنند البته کار سخت است، اما باید رسیدگی شود تا جلوی فعالیت پیست‌های غیرمجاز را بگیرند. من از ورزشکاران خواهش می‌کنم در مجموعه‌های مجاز تمرین کنند یا اگر بخش خصوصی هم هستند حتما مجوزهای تمرین را داشته باشند، فعالیت کنند. 

نژادفصیحی در پایان در خصوص اینکه بیمه به خانواده مرحوم گلچه تعلق می‌گیرد یا نه، گفت: اگر بیمه نباشد و آن شرایط استاندارد را نداشته باشد متاسفانه بیمه تعلق نمی‌گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها