کد خبر: 668367
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۲ ۱۸:۲۹:۱۹
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نایب رئیس و عضو هیئت رئیسه فدراسیون احضار شدند/ فدراسیون فوتبال دیگر وجاهت قانونی ندارد/ ابعاد فساد از این هم بزرگ‌تر است

حالا مشخص شده عمق فساد در فوتبال تا کجاها پیش رفته. مدیرانی که اسمشان در پرونده فساد آمده همان‌هایی هستند که مدت‌هاست سکان هدایت فوتبال را در دست گرفته‌اند و با رئیس فعلی فدراسیون فوتبال ارتباط نزدیکی داشتند و دارند.

نایب رئیس و عضو هیئت رئیسه فدراسیون احضار شدند/ فدراسیون فوتبال دیگر وجاهت قانونی ندارد/ ابعاد فساد از این هم بزرگ‌تر است
کد خبر: 668367
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۲ ۱۸:۲۹:۱۹

امروز قوه قضائیه اعلام کرد که تعداد زیادی از مدیران سابق فدراسیون که هم‌اکنون هم در این مجموعه سمت دارند به اتهام اخذ رشوه احضار شده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، در ماه‌های گذشته که بحث باز شدن پرونده فساد در فوتبال مطرح شد در نوبت‌های متعدد کدهایی در مورد افراد احضار و بازداشت شده نوشتیم. از جمله اشاره کردیم که پرونده از آن چیزی که در ابتدا به نظر می‌رسد بسیار بزرگ‌تر است و ماجرا محدود به خداداد افشاریان، سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده نمی‌شود. در یک نوبت با صراحت نوشتیم تعدادی از مدیران اصلی فدراسیون فوتبال درگیر این پرونده هستند. همینطور در یک نوبت دیگر نوشتیم دو مدیر فعلی از فدراسیون فوتبال به اتهام اخذ رشوه (سکه) احضار و بازجویی شده‌اند. حالا هم می‌توانیم با جرات اعلام کنیم ابعاد پرونده باز هم بزرگ‌تر خواهد شد.

روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد 5 متهم دیگر به افراد قبلی در پرونده فساد اضافه شدند. شامل 4 مدیر فدراسیون و یک مجری. ساعاتی بعد خبرگزاری فارس اسامی این افراد را رسانه‌ای کرد. انتشار این اسامی به معنای واقعی کلمه فوتبال ایران را تکان داد.

فارس نوشت: «مهدی محمد نبی» دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال (سال‌های 1398-99) و نایب رئیس فعلی فدراسیون، «میرشاد ماجدی» رییس کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال (سال‌های 1398-99) و عضو فعلی هیئت رئیسه و رئیس فعلی هیئت فوتبال استان تهران، «حیدر بهاروند» سرپرست فدراسیون فوتبال (سال‌های 1398-99) و رئیس فعلی سازمان لیگ، «افشین عبدالهیان» مجری برنامه شب‌های فوتبالی، «امیرحسین فتاحی» رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر (سال‌های 1398-99) و «محمدرضا کشوری» دبیر سازمان لیگ برتر (سال‌های 1398-99) به دستگاه قضایی در استان کرمان احضار شده‌اند.

حالا مشخص شده عمق فساد در فوتبال تا کجاها پیش رفته. به جرات می‌توان تقریبا تمام افرادی که در سال‌های گذشته به صورت همیشگی در فدراسیون فوتبال حضور داشتند درگیر شده‌اند. مدیرانی که اسمشان آمده همان‌هایی هستند که مدت‌هاست سکان هدایت فوتبال را در دست گرفته‌اند. همان‌هایی که نزدیکی زیادی با رئیس فعلی فدراسیون فوتبال داشتند و دارند.

در کنار کاری که نهادهای قضایی و امنیتی انجام می‌دهند و باید به آنها خسته نباشید گفت و تشکر کرد، خود فوتبال یعنی مجمع فدراسیون فوتبال باید دست به کار شود. این حجم از رسوایی برای فوتبال ایران واقعا برازنده نیست. حالا که تمام بخش‌های فدراسیون از هیئت رئیسه تا کمیته داوران و سازمان لیگ درگیر پرونده فساد شدند، نیاز هست اعضای مجمع فدراسیون فوتبال با به انتظار به حق مردم برای پاکسازی فوتبال پاسخ بدهند و با درخواست جلسه فوق‌العاده هر چه سریعتر دست به پاکسازی فوتبال بزنند تا نهادهای قضایی و امنیتی هم بتوانند بهتر کارشان را پیش ببرند. دلیل درخواست از مجمع برای ورود این است که می‌دانیم مدیران فدراسیون فوتبال بی‌درک‌تر از آن هستند که بفهمند در این شرایط باید هر چه سریعتر استعفا بدهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها