کد خبر: 668595
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۶:۲۸
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می دهد:

متهمین ردیف اول و دوم!/ قرعه کشی لیگ برتر و یک عکس تامل برانگیز

حضور اکثر متهمان جدید پرونده فساد که از مقامات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هستند در صف اول مراسم قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر توجهات را به سمت خود جلب کرد.

متهمین ردیف اول و دوم!/ قرعه کشی لیگ برتر و یک عکس تامل برانگیز
کد خبر: 668595
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۶:۲۸

 

روز سه‌شنبه درست چند ساعت بعد از اینکه سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد متهمین جدیدی در پرونده فساد در فوتبال احضار شدند و یکی از خبرگزاری‌ها اسامی را با عنوان اتهامی‌شان رسانه‌ای کرد، همه آنها در مراسم قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر کنار هم روی ردیف‌های اول و دوم بین بقیه نشستند. 

به گزارش اعتمادآنلاین، سه‌شنبه سخنگوی قوه قضائیه گفت : در خصوص فساد در باشگاه مس رفسنجان برای چند نفر از باشگاه و لیگ و کمیته داوران و گزارشگران ورزشی پرونده تشکیل و تفهیم اتهام شدند و آزاد هستند.» جهانگیر گفت: اخیرا ۵ نفر جدید احضار شدند و از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال و یک نفر مجری برنامه ورزشی صدا و سیما است.

ساعتی بعد خبرگزاری فارس نوشت: «مهدی محمد نبی» دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال (سال‌های 1398-99) و نایب رئیس فعلی فدراسیون، «میرشاد ماجدی» رییس کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال (سال‌های 1398-99) و عضو فعلی هیئت رئیسه و رئیس فعلی هیئت فوتبال استان تهران، «حیدر بهاروند» سرپرست فدراسیون فوتبال (سال‌های 1398-99) و رئیس فعلی سازمان لیگ، «افشین عبدالهیان» مجری برنامه شب‌های فوتبالی، «امیرحسین فتاحی» رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر (سال‌های 1398-99) و «محمدرضا کشوری» دبیر سازمان لیگ برتر (سال‌های 1398-99) به اتهام اخذ رشوه به دستگاه قضایی در استان کرمان احضار شده‌اند.

و بعد از انتشار این اخبار بود که مردم همه این متهمین را یک‌جا روی صندلی‌های مراسم قرعه‌کشی سازمان لیگ و بین مدعوین دیدند. هرچند نبی از همه دیرتر آمد و البته می‌شد به وضوح از چهره‌اش خواند که چقدر نگران است. 

این هم‌زمانی جالب و البته در نوع خود منحصر بفرد باعث شد کاربران شبکه‌های اجتماعی به این مساله واکنش نشان دهند. عده‌ای نوشتند همان‌ها که ساعتی پیش متهم شدند حالا در قرعه‌کشی لیگ حضور دارند. یکی هم نوشت تاج چطور وسط این همه متهم پرونده فساد در فوتبال می‌گوید فصل بعد لیگ سالمی خواهیم داشت؟ کاربر دیگری هم سالن قرعه‌کشی لیگ و حضور این افراد در ردیف‌های اول و دوم را جلسه دادگاه تشبیه کرد. 

اینکه درست چند ساعت بعد از انتشار اسامی متهمین جدید آنها در یک مراسم رسمی حاضر شوند و بخواهند جوری رفتار کنند که انگار مساله خاصی نیست واقعا جای تعجب دارد. اینکه رئیس فدراسیون فوتبال مقابل این افراد که همگی از همکاران نزدیکش هستند و در حال حاضر در پرونده فساد با عناوین اتهامی دخیل شدند، بایستد و از فوتبال سالم و پیشرفت و این جور چیزها حرف بزند هم بسیار تامل برانگیز است. 

در طول چند ماه گذشته که نهادهای امنیتی و نظارتی پرونده فساد در فوتبال را پیگیری کردند نوشتیم که باید دست این افراد را به گرمی فشرد و از آنها متشکر بود که تحت تاثیر جوسازی‌ها و فشارها بیخیال احقاق حقوق مردم نشدند. حالا هم از همین نهادها می‌خواهیم اجازه ندهند دیگر چنین صحنه عجیبی در فوتبال ببینیم. اینکه فردی با 12 عنوان اتهامی از سوی قوه قضائیه سخنران مراسم قرعه‌کشی لیگ می‌شود و متهمین پرونده فساد، آن هم اخذ رشوه در ردیف‌های اول و دومش می‌نشینند. 

*عکس: مقداد مددی/ تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها