کد خبر: 669038
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۰۸:۰۵:۰۷
| |

پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

درخشان: مشاور درویش نیستم/ رفتن بیرانوند به شکلی بود که موافق بازگشت او نیستند

حمید درخشان می گوید اگر درویش هم در مورد الحاقیه قرارداد بیرانوند اشتباه کرده باشد باید پاسخگو باشد.

درخشان: مشاور درویش نیستم/ رفتن بیرانوند به شکلی بود که موافق بازگشت او نیستند
کد خبر: 669038
|
۱۴۰۳/۰۵/۰۸ ۰۸:۰۵:۰۷

روزبه‌ دلاور| پس از‌ جدایی پر حرف و حدیث علیرضا بیرانوند از پرسپولیس عده‌ای از پیشکسوتان این تیم مصاحبه‌های تندی علیه او کردند‌ و اعتقاد داشتند این دروازه‌بان دیگر نباید به این تیم بازگردد.

به گزارش «اعتماد»، بیرانوند در تازه‌ترین اظهارنظرش در خصوص جدایی از پرسپولیس گفته بعضی از پیشکسوتان این تیم به مدیر باشگاه اولتیماتوم دادند که در صورت بازگشت وی، درویش هم باید مدیریت در این باشگاه را کنار بگذارد! یکی از پیشکسوتانی که درباره‌ جدایی بیرانوند موضع‌گیری روشنی داشت، حمید درخشان بود. با ایشان تماس گرفتیم تا درباره برخی حرف و حدیث‌ها پیرامون وی و باشگاه شفاف‌سازی کند.

 

شما مشاور مدیرعامل پرسپولیس هستید؟

خیر، چه کسی چنین حرفی زده؟ چنین چیزی نیست!

از آنجایی که بعضی از مصاحبه‌های شما و مدیر باشگاه شبیه به هم هست این سوال را مطرح کردیم.

خیر، چنین چیزی نیست. ما الان نزدیک به چهار یا پنج سال است که پای‌مان را داخل باشگاه نگذاشتیم.

البته استفاده از مشورت پیشکسوتان دلسوز بد نیست و این سوال را برای رسیدن به جواب‌های سوالات بعدی پرسیدیم.

لطف دارید اما این دیگر مانده به نظر این عزیزان که از ما استفاده ببرند یا نه. چیزهایی هم که گفتم نظر شخصی و دید و برداشت خودم بوده که حرف‌هایم را بر اساس تجربه‌ام بیان کردم.

گوشه و کنار زمزمه می‌شود بعضی از پیشکسوتان از مدیریت حمایت می‌کنند، چون پنج درصد سهام دارند! شما که به لحاظ مالی نیازی به آن سهم ندارید؟

بل، من هیچ‌وقت نه وارد این بحث‌ها شدم و نه دنبال ۵ درصد بودم. لطف خدا شاملم شده و خودم هم این توانایی را داشتم و توانستم حرکتی برای خودم انجام‌دهم. آن زمان که مربی پرسپولیس بودم هم از نصف قراردادم گذشتم. ما این‌جوری پرسپولیس را دوست داشتیم.

درباره صحبت‌های جدید بیرانوند که گفته پیشکسوتان به درویش گفتند اگر این دروازه‌بان برگردد مدیر هم باید برود چه صحبتی دارید؟

در صحبت‌های قبلی‌ام تاکید کردم ما فوتبالی‌ها در دنیایی زندگی می‌کنیم به نام دنیای حرفه‌ای فوتبال‌. در دنیای حرفه فوتبال حق انتخاب برای بازیکنانی که تیم‌های‌شان در پایین جدول یا بالای جدول هستند، وجود دارد و همگی قابل احترام هستند. من در مصاحبه‌ام در وهله اول از آنهایی که رفتند تشکر کردم برای سال‌هایی که برای پرسپولیس زحمت کشیدند و نگفتم چرا رفتند. حق انتخاب دارند و باید هم تصمیمی می‌گرفتند برای آینده‌شان، اما حرفم این بوده اگر بازیکنی جدا می‌شود باید به صورت قشنگ و خوب جدا شود نه خدای نکرده به شکل دیگری! صحبت من همیشه همین بوده، آنهایی که رفتند قابل احترام هستند، چرا ؟ چون برای پرسپولیس زحمت کشیدند. حرفم این است به شکلی زیبا جدا شوید تا آن احترام و عزت برای شما باقی بماند. این قشنگ‌ترین‌چیزی است که راجع به آن صحبت می‌کنیم. این احترام بین دوطرف متقابل باشد. اینکه چرا رفت و برای چی رفت حرف من نیست، چون گفتم حق قانونی هربازیکن است که برای آینده‌اش تصمیم بگیرد‌.

اگر شما جزو آن پیشکسوتانی بودید که دوست داشتید بیرانوند بازگردد یا اعتقاد دیگری داشتید؟

رفتن هر بازیکن، شأن و شخصیتی دارد که باید آن را حفظ کند، همان‌طور هم بازیکنی اگر می‌خواهد برگردد باید شأن و شخصیت باشگاه را حفظ کند و برگردد. حالا صحبت‌های من برمی‌گشت به‌ تصمیم‌گیری باشگاه و نوع رفتن ایشان. اگر او بهتر از این‌ جدا می‌شد جای برگشت داشت اما شکل رفتن او یک عده را ناراحت کرد. هیات‌مدیره و مدیرعامل و پیشکسوتان و هواداران از این موضوع ناراحت شدند. رفتن او رفتن خوبی نبود تا بخواهد به یک شکل دیگری برگردد.

اگر می‌توانستید به مدیرعامل مشورت بدهید اضافه کردن بند یا مفاد به قرارداد بازیکن را می‌پذیرید؟

خیر، کسی این کار را نمی‌کند، چون‌خود آن بازیکن قرارداد را می‌بیند و امضا می‌کند. در ضمن من جای آقای درویش نیستم و نمی‌دانم‌متن قرارداد چیست تا درباره آن حرف بزنم. اما می‌دانم هربازیکنی بخواهد قراردادی را امضا کند هم مشاورش و هم خودش مطالعه می‌کنند و بعد امضا می‌کند. همین‌طور چشم بسته قراردادی امضا نمی‌شود که فردا روزی یک بند به آن اضافه شود.‌به نظر من آگاهانه امضا شده است. هم از طرف آقای درویش وهم از طرف بیرانوند.

در قرارداد بیرانوند الحاقیه‌ای اضافه شده که او توانسته قراردادش را فسخ کند! در این خصوص چه نظری دارید؟

شما به این موضوع واقف هستید؟ واقعیت دارد که باشگاه الحاقیه‌ای اضافه کرده؟

بله، مصاحبه‌های دو طرف موجود است و تایید کردند.

بنده نمی‌دانم‌ آن بند چه بوده و چه زمانی اضافه شده یا چه جوری اضافه شده. نظر شخصی بنده این است اگر‌بندی اضافه شده حتما آقای بیرانوند هم در جریان قرار داشته و بعد امضا کرده. نمی‌شود که‌بندی اضافه‌کنم و شما امضایش کنید، اما از آن خبری نداشته باشی. می‌شود چنین چیزی؟ پس حتما بندی که اضافه شده هردو طرف واقف بودند و با آگاهی‌ آن را امضا کردند. اگر درویش می‌گوید آن بند را اضافه کردم‌حتما با اطلاع بیرانوند بوده. این نظر خودم‌هست شاید موضوع غیر از این‌بوده! هر بند یا متممی به قرارداد بازیکن کم یا اضافه شود با توافق طرفین امضا می‌شود. کسی نمی‌تواند بگوید بند اضافه در قرارداد یک طرف باشد و طرف مقابل آن بند نباشد .

در جریان هستید که این الحاقیه به جدایی بیرانوند کمک کرد؟

من می‌گویم اگر‌بندی اضافه شده بیرانوند هم‌ می‌داند این بند در آن هست.

بله، از همین بند هم استفاده کرده تا جدا شود!

آفرین! حالا یا باشگاه باید جوابگو باشد یا بیرانوند . این بند یا به نفع باشگاه یا به نفع بیرانوند بوده و یک مراجع بالاتر تصمیم می‌گیرد و آنها تصمیم می‌گیرند که باید می‌رفته یا می‌مانده!

اگر باشگاه‌ در این خصوص مرتکب اشتباه شده باشد چی؟

آن وقت دیگر باشگاه باید جوابگو باشد.

شما در یک مصاحبه گفته بودید که فرشاد احمدزاده بی‌معرفتی نکرده بود که آن زمان جدا شد؟

خیر،من این‌طور صحبت کردم ‌و گفتم هر کسی که از باشگاه رفته بنابر دلایل و مشکلاتی که داشته رفته و اصلا نمی‌توانیم‌کسی را مقصر بدانیم که‌ چرا رفته، چون بازیکن نمی‌آید که تا آخر عمر با باشگاه پرسپولیس قرارداد ببندد و جای دیگری نرود. این حرف غلط است و اگر این‌طور فکر کنیم اشتباه است. حرفم این است این عزیزان‌هرجا که رفتند حق داشتند انتخاب کنند، چون آن زمان شرایط زندگی آنها را نمی‌دانستیم چی به چی هست. حتما با باشگاه به توافق نرسیدند. در وهله اول حق انتخاب با بازیکن بوده حالا هم برگشتند باتجربه‌تر هستند و امیدوارم به پرسپولیس کمک کنند.

درباره جدایی عبدالکریم حسن که به نظر شما این جدایی به سود پرسپولیس بوده؟

خب وقتی خودش نمی‌خواهد بماند و پیشنهاد خوبی دارد شما نمی‌توانید نگهش دارید. اصلا اگر دوست ندارد بماند دیگر برای شما بازیکن نمی‌شود و با جان و دل بازی نمی‌کند. حالا ایشان را فروختند و پول خوبی گرفتند و می‌توانند دو، سه بازیکن خوب یا حتی یک بازیکن تراز اول بگیرند. در هر صورت منبع درآمدی برای باشگاه بوده و به باشگاه کمک کرده که چنین پولی در اختیار باشگاه قرار گرفته.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها