کد خبر: 669411
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۰ ۱۱:۵۵:۲۱
| |

دادگاه نامحسوس برای نابودگران فوتبال/ روز پاسخگویی فرا رسیده است

پرونده فساد میخ آخر بر تابوت فدراسیونی است که به شکل غیرقانونی و با نابود کردن میراث گذشتگان به کار برگشت و حالا کارش با جعل سند و فساد و رشوه و سکه و... گره خورده است.

دادگاه نامحسوس برای نابودگران فوتبال/ روز پاسخگویی فرا رسیده است
کد خبر: 669411
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۰ ۱۱:۵۵:۲۱

این روزها دیگر چیزی از فدراسیون فوتبال باقی نمانده است. در آخرین اظهارات مقامات قضایی استان کرمان مشخص شد 18نفر در رابطه با پرونده فساد در فوتبال احضار، بازجویی و بازداشت شدند که از این بین تعداد زیادی از مدیران سابق و فعلی فدراسیون فوتبال هستند.

به گزارش روزنامه اعتماد، این فاجعه‌ای است که اگر نگوییم بی‌نظیر حداقل در دنیا کم‌نظیر است.

اخبار دیگری هم در روزهای گذشته در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌دهد اوضاع همچنان می‌تواند وخیم‌تر هم باشد. از جمله خبری که تابناک در مورد جعل سند یکی از نواب رییس فدراسیون فوتبال منتشر کرد. ضمن اینکه اخبار تایید نشده‌ای که به گوش خبرنگار اعتماد رسیده حاکی از آن است که افراد دانه درشت دیگری هم درگیر پروند هستند و احضار هم شدند. 

این پرونده فساد میخ آخر بر تابوت فدراسیونی است که به شکل غیرقانونی، همان‌طور که بسیاری از کارشناسان گفته‌اند و با نابود کردن میراث گذشتگان به کار برگشت و حالا کارش با جعل سند و فساد و رشوه و سکه و... گره خورده است. کما اینکه بیش از این درگیر نتایج ضعیف و پرونده ویلموتس و ناتوانی در آوردن تکنولوژی به فوتبال گره خورده بود. 

شاید اگر چند ماه قبل کسی می‌گفت توفانی به‌پا خواهد شد و همه ارکان فدراسیون را درخواهد نوردید، کسی نمی‌پذیرفت. اما همه دیدیم پرونده‌ای که در ابتدا کوچک به نظر می‌رسید یا دست‌کم با فشار مدیران فدراسیون کوچک‌نمایی می‌شد امروز همه را در برگرفته است. از مدیران اصلی فدراسیون تا هیات‌رییسه و دوستان‌شان. این واقعا مساله‌ای فراتر از ذهن است. مخصوصا وقتی بدانیم خود فدراسیون نه تنها اراده‌ای برای مقابله با فساد نداشت که حتی حالا مشخص شده فساد در لایه‌های زیرینش رسوخ کرده است.

امروز پای همه کسانی که به فوتبال ظلم کردند، وسط آمده است. کسانی که به قول خودشان قریب به 20 سال مدیریت کلان فدراسیون را دراختیار داشته‌اند. البته در روزهای آینده حتما همه این افراد را مجدد با اسم و مشخصات کامل همراه با پروند‌ه‌های‌شان به شما معرفی خواهیم کرد ولی خوب است همه بدانند در این عالم همه‌ چیز روی نظم است و هیچ عملی بدون پاسخ نمی‌ماند. 

ضمن اینکه جا دارد دوباره از نهادهای امنیتی و قضایی بابت پیگیری این پرونده و رساندنش به مراحلی که پای دانه درشت‌ها را درگیر کرده، تشکر کنیم و ممنون باشیم که به توصیه‌ها و لابی‌ها توجهی نمی‌کنند نباید این نکته را از ذهن دور داشت که این پاکسازی فوتبال واقعا در نوع خودش جالب توجه است مخصوصا از این جهت که کسی فکرش را نمی‌کرد. در دوره‌های پیش که بحث فساد در فوتبال پیش آمده بود و حتی کار به مجلس هم کشید، مردم دیدند در عمل اتفاقی رخ نداد، اما این‌بار شرایط متفاوت است. هر چه این افراد بیشتر دست و پا می‌زنند و لابی می‌کنند اوضاع برای‌شان سخت‌تر می‌شود و این می‌تواند یک درس عبرت بزرگ باشد. 

این روزها زمان پاسخگویی فدراسیونی که رزومه‌اش کسب نتایج ضعیف در همه رده‌ها در همه مسابقات، درگیری در پرونده‌های متعدد و ناتوانی در برنامه‌ریزی و تزریق آرامش به فوتبال است، فرا رسیده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها