کد خبر: 669726
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ۱۲:۰۵:۵۸
| |

فوتبال در دام فساد و ناکارآمدی؛ تسلیم شدیم، فوتبال هم نخواستیم!

فوتبالی که هر روز اخبار فساد و پرونده‌هایش از گوشه و کنار به گوش می رسد و این هم وضعیت برنامه‌ریزی و امکاناتش است.

فوتبال در دام فساد و ناکارآمدی؛ تسلیم شدیم، فوتبال هم نخواستیم!
کد خبر: 669726
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۳ ۱۲:۰۵:۵۸

کمتر از دو هفته مانده به شروع بازی‌های لیگ‌برتر. در این بین اخبار متفاوتی از میزبانی سرخابی‌ها به گوش می‌رسد. اخباری که امروزه در هیچ کشور مدرن یا حتی رو به پیشرفت آسیایی هم نظیر آن را نمی‌بینیم و نمی‌شنویم. 

به گزارش روزنامه اعتماد، مساله سر انتخاب ورزشگاه دو تیم سرخابی است. با توجه به بازسازی آزادی که از مدت‌ها پیش شروع شد و معلوم نیست کی تمام می‌شود گفته شد بازی‌های استقلال و پرسپولیس به تختی منتقل می‌شوند اما تصاویر وضعیت امکانات این استادیوم مخصوصا چمن نشان داد تختی آماده میزبانی نیست. 

اما مگر ممکن است در لیگی که هزاران میلیارد گردش مالی دارد تکلیف ورزشگاه دو تیم پرطرفدارش که قرار است در لیگ نخبگان آسیا هم نماینده ایران باشند هنوز مشخص نشده باشد؟

دبیر ستاد استاندارد‌سازی ورزشگاه‌ها گفته اصلی‌ترین مشکل ورزشگاه تختی مربوط به گیت‌ها و چمن است! خب این مشکل را چه کسی باید حل کند؟ نکند انتظار دارید هزینه آن را از مردم بگیرید؟ شما و فدراسیون و نهادهای مرتبط به این موضوع پیش پا افتاده تا الان کجا بودید؟ به قول عادل فردوسی‌پور در برنامه تعطیل شده‌اش آدم دلش می‌خواهد سرش را به یک میز محکم بکوبد! 

همه اینها به کنار! این تصمیم را کجای دلمان بگذاریم که طرح دادند چمن ورزشگاه آزادی را بیاورند در ورزشگاه تختی بگذارند! مگر چنین چیزی ممکن است؟ عارتان نمی‌آید این اخبار به گوش همتایان شما در کشور قطر برسد که میزبابی جام جهانی را برعهده داشتند؟ خجالت نمی‌کشید عربستانی که میزبان جام‌جهانی را گرفته متوجه شود کشوری با این همه سرمایه یک ورزشگاه برای دو تیم پرطرفدارش ندارد؟

مسوولیت حفظ و ترمیم ورزشگاه آزادی بر عهده کدام مسوول ورزشی مملکت است؟ تعصب و عشق به فوتبال را در دل مردم یخبندان می‌کنید تا به چه چیزی برسید؟ اگر از اقدامات جوان‌پسندانه قطر و عربستان و امارات سال‌های سال است که قلقک‌تان هم نمی‌گیرد حداقل به خودتان بیایید و کشورهایی نوظهور در فوتبال مثل تاجیکستان و ازبکستان و ترکمنستان را ببینید. تماشا‌ کنید که همین ازبکستان یک تورنمنت کافا را با چه کیفیتی برگزار می‌کند و ممکن است خیلی زود به میزبانی جام ملت‌ها و شاید جام جهانی هم برسد. 

ما هم هیچ! ما هم فقط نگاه؟ اگر قرار است با این سرعت فوتبال ایران به تاراج برود ما این فوتبال را نخواستیم! فوتبالی که در آن نان شهرت و درآمد بی‌حساب و کتابش برای یک عده باشد و مردم از کمبود امکاناتش رنج ببرند همان بهتر که در آن را تخته کنید. فوتبالی که هر روز اخبار فساد و پرونده‌هایش از گوشه و کنار به گوش می‌رسد و این هم وضعت برنامه‌ریزی و امکاناتش است. 

اصلا شاید هدف هم از اول همین بوده تا عده‌ای این ورزش محبوب را به خاک سیاه بنشانند و به نقطه‌ای برسیم که بگوییم ما تسلیم! این فوتبال که تنها سرگرمی میلیون‌ها جوان ایرانی است را هم نخواستیم! در همین را هم تخته کنید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها