کد خبر: 669857
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۱۱:۰۵:۱۵
| |

آسمان پاریس در انتظار ستاره‌های کشتی ایران

هر 6 کشتی گیری که قهرمان کشتی آزاد در المپیک 2020 توکیو شدند در پاریس غایب هستند که در تاریخ این آوردگاه موضوعی بی سابقه است.

آسمان پاریس در انتظار ستاره‌های کشتی ایران
کد خبر: 669857
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ۱۱:۰۵:۱۵

آسمان بدون ستاره جذاب نیست. شبی که ستاره به چشم نیاید، تنها یک صفحه سیاه در ذهن تداعی می‌کند که تحمل آن بسیار دشوار و سنگین است. اگر چند شب متوالی مجبور به دیدن این صفحه سیاه باشیم، دیگر برای هیچ شخصی انگیزه‌ای باقی نخواهد ماند که بخواهد سر را بالا بگیرد و به آسمان خیره شود تا مست زیبایی‌اش شود تا لذت نظاره نشستن در سراپای وجودش جاری شود و در سفره دلش لحظه‌های خوشایندی پدید‌ آید. این داستانی بود که در المپیک برای ما تا امروز رقم خورده است. ما هر چه به آسمان نگاه کردیم تک‌ستاره‌ای ندیدیم که بیاید و دل‌مان را روشن کند. حالا منتظریم کشتی‌گیران این کار را بکنند. ستاره‌های آسمان کشتی رهسپار المپیک پاریس شدند تا  نوری در آسمان  بتابانند.

هر 6 کشتی‌گیری که قهرمان کشتی آزاد در المپیک 2020 توکیو شدند در پاریس غایب هستند که در تاریخ این آوردگاه موضوعی بی‌سابقه بوده است. ولی زمان بی‌رحم‌تر از آن است که این چیزها  را به  خاطر  بیاورد.

تاکوتو اوتوگورو ژاپنی در جهانی 2018 بوداپست با غلبه بر باجرانگ هندی خود را به عنوان پدیده 65 کیلوگرم به جهان معرفی کرد و در المپیک با توانایی‌های بی‌نظیرش مورد تحسین همگان قرار گرفت. اما بعد از آن کم فروغ ظاهر شد و نتوانست به  دوبنده تیم ملی  برسد. 

دیوید تیلور نام‌آورترین چهره کشتی امریکا طی چند سال اخیر، در رقابت‌های انتخابی نتوانست مقابل آرون بروکس به نتیجه‌ای برسد تا وداع تلخی داشته باشد و هواداران این عرصه از دیدن دوئل همیشگی و جذاب او با حسن یزدانی محروم شوند.  گیبل استیوسون، طلایی فوق سنگین امریکا بعد از المپیک مسیر خود را از کشتی جدا کرد. او حتی با قهرمانی مقابل میسون پاریس در انتخابی‌های امسال، به دلیل بندهای نوشته شده در قراردادش امکان بازگشت به کشتی را  پیدا  نکرد.

زائوراوگوئف، زائوربک سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌اف در 57، 74 و 97 کیلوگرم طلایه‌داران کشتی روسیه که هر سه کشتی‌گیر مدعی اصلی سکوی قهرمانی در المپیک بودند به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین توسط کمیته المپیک با محرومیت از حضور در این آوردگاه مواجه شدند. به دنبال این حکم، فدراسیون کشتی این کشور هیچ ورزشکاری راهی این کارزار نکرد. 

در این مورد باید گفت سال‌هاست که جدایی سیاست از ورزش تنها یک شعار محسوب می‌شود و این دو آنچنان با هم ترکیب شده‌اند که در شرایط امروزی جدایی آنها از همدیگر غیرممکن است.  از سوی دیگر در کشتی فرنگی هم موسی اولویف فرنگی‌کار 97 کیلوگرم روسیه که قهرمانی المپیک و جهانی را در ویترین افتخارات خود دارد مانند همتایان خود از حضور در پاریس منع شد. محمدرضا گرایی چهره همیشه مدال‌آور ایران از 2021 تا 2023 در انتخابی مغلوب سعید اسماعیلی پرانگیزه شد و رضا کایالپ ترک با کوله‌باری از مدال‌های رنگارنگ به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ شانس شرکت در این رقابت‌ها را از دست داد. 

نوشتن این سطور به آن معنا نیست که حالا کشتی‌گیران ایران باید بروند و مدال‌های المپیک را درو کنند، بلکه منظور این است که شرایط برای درخشش ستاره‌های کشتی ایران در آسمان المپیک فراهم است. همه ما امیدواریم که برای کشتی‌گیران کشورمان مدال‌های درخشان با زیبایی وصف‌ناپذیرشان به انتظار نشسته باشند تا شب‌های ما تماشایی‌تر از روزها شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها