کد خبر: 670147
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۵۵:۴۴
| |

آغاز کار توفان زرد در فوتبال آسیا/ سپاهان جواز‌‌ لیگ ‌نخبگان را می خواهد

سپاهان امروز می تواند با پیروزی برابر شباب الاهلی طلسم پیروز نشدن تیم‌های ایرانی برابر نماینده امارات را بشکند و گام به دیدار با الغرافه قطر بگذارد.

آغاز کار توفان زرد در فوتبال آسیا/ سپاهان جواز‌‌ لیگ ‌نخبگان را می خواهد
کد خبر: 670147
|
۱۴۰۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۵۵:۴۴

تیم فوتبال سپاهان ایران در اولین بازی مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا باید روز سه‌شنبه (امروز) ۱۶ مرداد از ساعت 19:45 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان مقابل شباب الاهلی امارات قرار بگیرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، باشگاه شباب الاهلی دوبی در سال ۲۰۱۷ و با ادغام دو باشگاه دوبی و الشباب به باشگاه الاهلی تاسیس شده است. در ۷ فصل اخیر این تیم موفق شده که دو بار عنوان قهرمانی و دو بار هم مقام نایب قهرمانی در لیگ امارات را به دست بیاورد. تیمی که قایدی و نوراللهی ‌در آن سابقه بازی دارند و عزت‌اللهی و آزمون، دو ستاره فوتبال کشورمان را هم امسال جذب کرده است.‌

شباب الاهلی از زمان تاسیس تا به امروز تاکنون ۴ بار برابر تیم‌های ایرانی فولاد خوزستان و پدیده مشهد قرار گرفته که حاصل آن کسب دو پیروزی و دو تساوی بوده. این تیم اماراتی تاکنون شکستی را برابر ایرانی‌ها متحمل نشده است.

سپاهان امروز می‌تواند با پیروزی برابر شباب الاهلی طلسم پیروز نشدن تیم‌های ایرانی برابر نماینده امارات را بشکند و گام به دیدار با الغرافه قطر بگذارد.

حضور سردار آزمون در شباب الاهلی مهم‌ترین نکته این بازی است. او که سابقه حضور در سپاهان را دارد این‌بار رو در روی تیم سابق خود قرار می‌گیرد، اما عزت‌اللهی به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است. قضاوت این دیدار با «کیم جونگ هیوک» از کشور کره جنوبی است. توفان زرد آسیا امیدوار است امسال بتواند با صعود به لیگ نخبگان نتایج‌ خوبی را کسب کند. بدون شک هر دو باشگاه به خوبی می‌دانند صعود به لیگ نخبگان آسیا هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ پرستیژ چه تاثیری خواهد داشت.

رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا امسال برای نخستین‌بار برگزار می‌شود و از ایران تیم‌های استقلال و پرسپولیس جواز حضور مستقیم در این رقابت‌ها را کسب کردند و سپاهان می‌تواند سومین تیم ایرانی این مسابقات لقب بگیرد. سپاهان در فصل نقل و انتقالات تغییرات قابل توجهی در ترکیب خود دیده است. آنها یکی از ستاره‌های دو سال گذشته خود یعنی رامین رضاییان را از دست دادند و در عوض صالح حردانی را از استقلال به اصفهان آوردند. شهریار مغانلو آقای گل لیگ دیگر جدا شده سرشناس سپاهان است که اتفاقا راهی لیگ امارات شده است.

سپاهان به جای مغانلو جواد آقایی‌پور مهاجم استقلال خوزستان را در رقابت با سایر تیم‌ها جذب و همین‌طور ستاره‌هایی نظیر مهدی لیموچی و حزباوی و حنانوف را به ترکیب خود اضافه کرد.

 

ماجرای بازیکن اسراییلی تیم اماراتی

در حالی امروز تیم سپاهان، به مصاف تیم شباب الاهلی امارات می‌رود که پیش از این اخباری راجع به حضور یک بازیکن اسراییلی در تیم شباب الاهلی امارات منتشر شده بود، اما از رسانه‌ها خبر دادند که این بازیکن همراه تیم اماراتی به ایران سفر نمی‌کند. خبر ورزشی در این رابطه نوشت: «موناس دابور مهاجم اهل اسراییل با استناد به قوانین، ورودش به ایران غیرقانونی است و در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر منطقه هیچ‌گونه بحثی نیز در خصوص او نشده است. دو باشگاه پیش از بازی توافق کردند این بازیکن به ایران نیاید.» البته در بازی‌های اروپایی نیز شاهد هستیم که بازیکنان اهل کشور ارمنستان به کشور جمهوری آذربایجان و همین‌طور بازیکنان آذربایجانی به کشور ارمنستان نمی‌روند.

 

سرمربی شباب الاهلی: سردار بازیکن مهمی برای ماست‌

پائولو سوزا، سرمربی تیم فوتبال شباب الاهلی امارات در نشست خبری پیش از بازی سپاهان در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا اظهار کرد: مفتخر هستم که اینجا حضور دارم در مسابقات شرکت می‌کنیم. به عنوان یک سرمربی اشتیاق زیادی برای فوتبال دارم. آزمون بازیکنی است که تازه به تیم ما اضافه شده و بازیکن مهمی است. در دو سال گذشته بازی‌های منظمی نداشته است. تلاش می‌کنیم تا شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که بتواند بازی‌های منظمی داشته باشد. 

وی افزود: سردار بازیکن مهمی برای تیم است و با توجه به شرایطی که وجود دارد قطعا سردار بازیکن کلیدی برای برد ما در مسابقه خواهد بود.

 

مورایس: رقم قرارداد سردار اندازه بودجه یک باشگاه در ایران است!

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: فقط کنجکاوانه می‌گویم شاید به خاطر قوانین ایران، تیم شباب هزینه‌ای که برای سردار کرده برابر باشد با بودجه یک باشگاه در ایران.

او ادامه داد: این‌بار بدتر از قبل است، چون هیچ ‌چیز درباره بازی فردا نمی‌دانم. فقط می‌دانم که سردار به تیم مقابل آمده ولی نمی‌دانم بازی می‌کند یا نه. وی افزود: سعی کردیم تمام تمرکزمان روی خود و بازی‌مان باشد.

مورایس خطاب به هواداران نیز یادآور شد: واقعا ممنونم و یک بازی خوب دیگر را در نقش‌جهان خواهیم داشت. برای AFC هم آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم داور هم نشان‌ بدهد که می‌تواند بازی با این کیفیت را قضاوت کند. همچنین داوران کره‌ای برای من آشنا هستند.

او با گلایه از نبود کمک داور ویدیویی یادآوری کرد: امیدوار بودم در این قضاوت کمک VAR را هم داشته باشیم که نیست. نمی‌دانم دلیلش چیست ولی همه شرایط مهیا بود. تمام چیزی که بتواند عدالت را بیاورد برای ما مهم است‌. چیز دیگری که مهم است، این است که اعتماد داشته باشیم، زیرا عدالت باید برقرار باشد. ببینیم در بازی مهیج فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. خوب است که عدالت را حس کنیم و به نظر یک ارزش‌گذاری است.

سرمربی سپاهان اضافه کرد: اگر سردار آزمون بازی کند که به نظر من می‌تواند، آماده‌ایم چون او را می‌شناسیم.

او همچنین ادامه داد: من به عنوان مربی ذهنم بر نقاط منفی و نقص‌ها نیست و مثبت هستم. ما اشتباه می‌کنیم و این طبیعی است. بازیکنانی که آمدند برای تقویت تیم آمدند و ما هم باید کمک‌شان کنیم. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها