کد خبر: 670619
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۱:۵۵:۰۵
| |

کفاشیان: خودم را قایم کردم!/ به پزشکیان در فوتسال جایزه دادیم/ عده ای در سه سال گذشته خواب بودند!

علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال می گوید وزیر جدید ورزش باید از لحظه انتخاب با سرمایه گذاری در چند رشته ورزشی در بخش زنان به فکر مدال آوری در المپیک بعدی باشد.

کفاشیان: خودم را قایم کردم!/ به پزشکیان در فوتسال جایزه دادیم/ عده ای در سه سال گذشته خواب بودند!
کد خبر: 670619
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۱:۵۵:۰۵

این روزها مسابقات المپیک پاریس در جریان است و مثل دوره‌های قبل امید ایران برای مدال‌آوری معطوف به سه رشته سنتی کشتی، تکواندو و وزنه برداری است. همزمان با المپیک بحث انتخاب وزیر ورزش جدید هم مطرح است. طبق شنیده‌ها شنبه یا یکشنبه مسعود پزشکیان کابینه خود را معرفی می‌کند. برای اهالی ورزش بسیار مهم است که چه کسی سکاندار وزارت ورزش و جوانان در چهار سال آینده خواهد بود.

به گزارش رویداد 24، علی کفاشیان مدیر پیشین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک ایران در مورد چالش های پیش روی وزیر جدید ورزش می‌گوید: «ما سال‌هاست در حوزه ورزش با چالش‌های زیادی از نظر زیرساختی، از نظر مسائل تقویت فدراسیون‌ها و تطبیق قوانین و مقررات با برنامه‌های روز ورزش روبرو هستیم. وزیر جدید این چالش‌ها را دارد و خواهد داشت. لطمه‌ای که ما خوردیم این بود که در سه سال گذشته دو بار وزیر عوض کردیم و این خوب نبود. به نظر من و براساس سلیقه خودم آقای هاشمی که الان وزیر ورزش است می‌تواند ورزش را هدایت کند. ایشان از جنس ورزش است و تجربه زیادی در کمیته ملی المپیک و آموزش و پروش و وزارت ورزش دارد. ولی خب سلیقه رئیس‌جمهور مهم است. اگر شخص ورزشی وزیر باشد خیلی بهتر است. اگر نباشد باید از افراد ورزشی در کنارش استفاده کند تا لطمه نخوریم و ورزش را وارد سیاست نکنیم.»

کفاشیان با اشاره به راه‌های پیشرفت ورزش در سال‌های آینده اظهار داشت: «ما باید سوق پیدا کنیم به سمت توسعه زیرساخت‌ها و آوردن بخش خصوصی در ورزش. ما باید در بخش خصوصی انگیزه ایجاد کنیم که بیاید و حرکتی را انجام دهد. یک سری رشته‌ها را بگیرد و پیش ببرد. به این شکل می‌توانیم کار را پیش ببریم. فدراسیون‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنند و خودشان را برای بازی‌های آسیایی و المپیک استفاده کنند.»

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک پاریس و نتایج کاروان ایران گفت: «در همین المپیک می‌بینیم در یک سری رشته کم‌کاری کردیم و اصلا حضور نداریم. مثل دوومیدانی و بوکس و جودوو ... . ما در این رشته ها پتانسیل بالایی داریم برای قهرمانی و کسب مدال. ولی خب عده‌ای این وسط خواب بودند و توجهی نکردند و ضرر کردیم.»

او تصریح کرد: «وزیر ورزش جدیدی که می‌آید همراه رئیس جمهور چهار سال در راس امور است. از همین حالا باید خیز بردارد برای المپیک و بازی‌های آسیایی بعدی. مخصوصاً در رشته‌های دیگری که زمینه موفقیت دارند ولی فضا ندارند. مدام نچسبیم به کشتی و تکواندو و اینها. حتما لازم است که این ورزش‌ها هم تقویت شوند و پیشرفت کنند ولی نباید بیخیال بقیه رشته‌ها شویم. در بخش زنان ما پتانسیل بسیار بالایی داریم و هر چقدر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم موفقیت به دست آوریم.»

کفاشیان ادامه داد: «در دوومیدانی و ژیمناستیک و سنگ‌نوردی که امسال خودشان را نشان دادند. تیراندازی خیلی موفق نبود ولی می‌توانیم در این رشته هم پیشرفت کنیم. حواسمان باید به رشته‌های مدال‌آور باشد. شما حساب کنید در دوومیدانی و تیراندازی و شنا و ژیمناستیک ده‌ها مدال هست ولی ما سهمی از این مدال‌ها نداریم. اینها باید حتماً دغدغه وزیر ورزش باشد. ما همیشه متاسفانه چندین مدال را ول می‌کنیم و یکهو می‌آییم سراغ رشته‌های آخر. سال‌های سال است که این شرایط ثابت است ولی ما تغییری ایجاد نمی‌کنیم.»

کفاشیان که هم در سازمان تربیت بدنی بوده هم کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش را مسوول عملکرد کاروان ایران بدانیم یا کمیته ملی المپیک را، توضیح داد: «کمیته ملی المپیک هیچ نقشی ندارد. نقش این کمیته بردن و آوردن تیم و تزریق پول است. نقش اصلی نتایج المپیک برمی‌گردد به فدراسیون‌ها و برنامه‌ریزی که وزارت ورزش کرده است. فدراسیونی که یک سال با سرپرستی اداره شده چطور برای المپیک برنامه‌ریزی کند؟ کمیته ملی المپیک سازمانی است که وظیفه‌اش مدیریت تیم‌ها است. چون خودم در کمیته بودم این را می گویم.»

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا برای وزارت ورزش با او صحبتی شده یا خیر با خنده پاسخ داد: «من خودم را قایم کردم. تا آمدند تماس بگیرند خودم را مخفی کردم.» او افزود: «کمیته‌ای تشکیل شده بود برای انتخاب وزارت ورزش و از من هم دعوت شد ولی حضور پیدا نکردم»

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در دهه‌های هشتاد و نود در واکنش به بحث فوتبالی بودن مسعود پزشکیان گفت: «ایشان فوتبالی است. زمانی که من رئیس فدراسیون بودم چند مرتبه برای مسابقه فوتسال آمدند و جایزه هم دادیم. آدم خیلی فعالی است و بسیار علاقمند به ورزش.»

او در واکنش به این مساله که دفعه قبل حضور یک رئیس‌جمهور علاقمند به فوتبال، محمود احمدی نژاد، چندان به نفع فوتبال ایران نشد گفت: «وقتی آقای احمدی‌نژاد بود که خیلی مثبت بود برای بنده چون هماهنگی‌ها را راحت‌تر انجام می‌دادیم. ولی تک‌رشته بودن رئیس جمهور به این معنی که توجهش به یک رشته باشد به درد نمی‌خورد. باید در همه رشته‌ها کار شود.»

کفاشیان در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا می شود طی چهار سال به رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک اضافه کرد گفت: «بله. حتما می‌توانیم در چند رشته این کار را بکنیم. فقط در برخی رشته‌ها اگر بخش زنان را نشانه بگیریم می‌توانیم چند مدال کسب کنیم تا در المپیک بعدی در همان روزهای نخست وارد جدول رده‌بندی مدالی شویم.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها