کد خبر: 670650
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۳:۴۵:۳۲
| |

در گفت و گو با روزنامه «اعتماد» مطرح شد:

مربی سابق سپاهان: در شکست سپاهان مقابل الاهلی همه نقش دارند!/ مخالف قوانین فدراسیون هستم

کریم قنبری مربی پیشین سپاهان در مورد شکست سنگین این تیم از الاهلی امارات به روزنامه اعتماد صحبت کرده است.

مربی سابق سپاهان: در شکست سپاهان مقابل الاهلی همه نقش دارند!/ مخالف قوانین فدراسیون هستم
کد خبر: 670650
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۳:۴۵:۳۲

تیم فوتبال سپاهان با شکست سنگین در مقابل الاهلی الشباب امارات از صعود به مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا جا ماند.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان مورایس تا دقیقه ۶۰ از حریف پیش بودند، اما با ورود سردار آزمون مهاجم ایرانی حریف شرایط تغییر کرد. البته تیم ‌اماراتی‌ خوشحال بود که در اواخر بازی‌ ضربه حزباوی و لیموچی گل نشد و در نهایت با استفاده از شانس‌های خود چهار بر یک پیروز و در اصفهان جشن پیروزی گرفت. برای بررسی از دلیل باخت سپاهان با کریم قنبری یکی از پیشکسوتان این باشگاه‌ تماس گرفتیم و صحبت‌های‌ وی را به رشته تحریر درآوردیم‌ که در ادامه می‌خوانید.

 

سپاهان تا قبل از دریافت گل مساوی به نظر نمی‌رسید کار سختی داشته باشد، اما چطور شد که در نهایت با نتیجه سنگین شکست خورد؟

البته تا دقیقه ۹۰ این‌طور بود و ما د‌و تا موقعیت گل را در دقایق آخر از دست دادیم. خب بازی سختی بود و سپاهان تغییر و تحولات زیادی داشت و ناخواسته تعدادی از بازیکنان رفتند و نفرات جایگزین هم برای هماهنگی نیاز به زمان دارند. متاسفانه ‌آن هماهنگی که لازم بود، ایجاد نشد و ضمن اینکه بحث بدنی هم تاثیرگذار بود هر چند که احساس می‌کنم همین شرایط هم برای تیم مقابل بود، اما با توجه به شرایط بازیکنان آنها حرفه‌ای‌تر عمل می‌کنند. در بین فصل، بازیکنان ایرانی باید استراحت کنند و همزمان فعالیتی داشته باشند تا بدن‌شان از شرایط ایده‌آل خارج نشود. این مختص به سپاهان نیست و این مشکل در تیم‌های ملی و باشگاهی ماست.

اما بازیکنان سپاهان اشتباهات فردی هم داشتند. این موضوع ربطی به مسائل بدنی دارد؟

دقیقا، البته نمی‌شود به مسائل بدنی ربطی نداشته باشد. وقتی بدن آماده نباشد روی ذهن تاثیر می‌گذارد. روی عملکرد شما تاثیر منفی می‌گذارد. حالا چند درصد تاثیر دارد بحث دیگری است. اما در هر دقیقه از بازی می‌تواند روی عملکرد تاثیر بگذارد. تصمیم‌گیری در زمانی که بدن شما آماده نباشد، سخت می‌شود و خواه، ناخواه دچار اشتباه می‌شوید. باز هم برگردم به صحبت قبلی‌ام که فرق بین بازیکن خوب و متوسط در همین مسائل خلاصه می‌شود. یک بازیکن خوب خودش را زودتر با شرایط وفق می‌دهد و بازیکن‌متوسط دیرتر. در این‌ بازه زمانی بین دفاع و دروازه‌بان هماهنگی ایجاد نشد و این اتفاق رخ داد.‌کیفیت زمین هم مزید بر علت‌ بود، اما بازیکن باید این موضوع را در نظر بگیرد. از دید من ۱۱ بازیکن درون زمین به علاوه تعویضی‌ها پنجاه، شصت درصد توان‌شان هم نبود.

مورایس در این شکست چقدر نقش داشت؟

در این شرایط سخت است که بشود هماهنگی ایجاد کند، اما مربی بزرگ ‌باید در همین شرایط خودش را وفق دهد .باز هم اشاره می‌کنم به تیم حریف که آنها هم همین شرایط را داشتند حالا یک مقدار چاشنی شانس به نفع آنها شد. این‌ هم می‌شود معیارهای مختلفی داشته باشد مثل آماده نبودن بدن بازیکن که آن هم ممکن است از خستگی بازیکنان باشد.وقتی تیمی شکست می‌خورد اول مربی باید پاسخ بدهد و بعد بازیکنان که باید بررسی شود. منِ مربی در این شکست مقصر هستم و در این شکی نیست ضمن اینکه بازی در خانه بوده و ما نسبت به تیم‌های اماراتی جلوتر هستیم. غیر از تیم‌های عربستانی که شرایط خاص دارند، فکر نمی‌کنم تیم‌های اماراتی از ما جلوتر باشند و ما می‌توانیم از سد آنها عبور کنیم.

در این شرایط با بعضی از قوانین فدراسیون مثل سقف بودجه یا محدود کردن تعداد بازیکنان خارجی در فوتبال ما موافق هستید؟

قطعا نه، چون ما بالاخره یک الگویی داریم. این الگوی فدراسیون‌ها و باشگاه‌های بزرگ دنیا می‌شود من که نه دیده‌ام و نه شنیدم. چنین قوانینی به نفع فوتبال ما نیست. بحث رقابت است آن هم با کشورهایی مثل عربستان و حوزه خلیج‌فارس که تا دندان مسلح هستند و کار ما را سخت می‌کند. مخصوصا در بخش بازیکنان‌خارجی که آنها می‌توانند بازیکنان خوب خارجی بگیرند، ‌اما ما با بحث سقف بودجه مشکل داریم و نمی‌توانیم بازیکنان‌خوب خارجی‌ جذب کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها