کد خبر: 670840
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۰:۵۶
| |

تنها مثل فوتبال سیستان بلوچستان/ تفاوت فدراسیون تاج و عزیزی خادم

استان سیستان و بلوچستان، اگر نگوییم محروم‌ترین، یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

تنها مثل فوتبال سیستان بلوچستان/ تفاوت فدراسیون تاج و عزیزی خادم
کد خبر: 670840
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۰:۵۶

روزنامه آرمان ملی نوشت: فدراسیون فوتبال سال گذشته  اعلام کرد که جرائم پرسپولیس و استقلال به حساب هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان واریز خواهد شد اما با گذشت ماه‌ها و به گفته مسئولان این استان هنوز این اتفاق رخ نداده است.

*وضعیت فوتبال سیستان

سیدسعید سیدالحسینی رییس سابق هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان در خصوص وضعیت فوتبال این استان گفت:  ما تنها استانی در کشور هستیم که در این هفت، هشت سال گذشته تمام مسابقات در همه رده‌های سنی را رایگان برگزار کردیم. هیات ما از این سیستم چیزی به اسم درآمد برایش معنا و مفهومی نداشت. یا بازیکنانی که می‌فرستادیم به خارج از استان، شامل 100 تا 120 بازیکن در فوتبال ساحلی، فوتسال و... که رفتند به استان‌های دیگر. شما می‌توانید سوال کنید یک ریال از بازیکنان تحت عنوان مبلغ خروجی نگرفتیم. تازه یک چیزی هم در جیب آن بازیکن می‌گذاشتیم، می‌گفتیم برو و آینده بهتری داشته باش. در این شرایط حس تنهایی به شما دست می‌دهد. می‌خواهی چه کار کنی وقتی یک باشگاه درست و حسابی نداری؟ حالا من فولاد و گل‌گهر و تراکتور و پرسپولیس و استقلال را نمی‌خواهم مقایسه کنم. یک باشگاه معمولی که بتواند به 20 تا از بچه‌های ما کمک کند.

*دیدار تاج

استان سیستان و بلوچستان، اگر نگوییم محروم‌ترین، یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود که به همین دلیل بسیاری از استعدادهای ورزش این استان معمولا در استان‌های دیگر شانس پیشرفت و دیده شدن پیدا می‌کنند. نمونه بارز این ادعا هم مسعود ریگی هافبک این روزهای پرسپولیس است که از جمله مهاجران زاهدانی به مشهد به شمار می‌رود. در همین زمینه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال مهر ماه سال گذشته  و پس از مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: «متاسفانه به صورت کلی در سطح استان، دو زمین چمن وجود دارد که این دو زمین هم به بخش خصوصی منتقل شده‌اند. بدین ترتیب، تیم فوتبالی که به استان منتقل شده جهت تمرین و حضور در مسابقات با محدودیت‌های زیادی روبرو شده که این موضوع باعث ناراحتی خانواده فوتبال است.» وی افزود: «این بحران در فضای فوتسال هم وجود دارد. به شکلی که در مجمع از سوی رئیس هیئت سراوان مطرح شد تنها سالن موجود به بخش خصوصی منتقل شده و بازیکنان تیم برای تمرین خود، می‌بایست نفری 40 تا 60 هزار تومان از جیب بدهند تا تمرین کنند! این موضوع هم وضعیت نگران کننده‌ای است.» رئیس فدراسیون همچنین با تقدیر نسبت به توسعه فوتبال ساحلی در سیستان و بلوچستان، ابراز امیدواری کرد که این روند در آینده با برنامه ریزی و جدیت بیشتر تداوم یابد. در همین حال، رئیس فدراسیون فوتبال پنج‌شنبه شب هم در دیدار با کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان از وی خواست چالش مربوط به زمین‌های چمن و همچنین سالن فوتسال را برای حضور اعضای خانواده فوتبال استان رفع کند تا تیم‌های باشگاهی بدون مشکل از ظرفیت‌های موجود در این زمینه بهره مند شوند. تاج همچنین از استاندار سیستان و بلوچستان درخواست کرد که وضعیت اداره و مدیریت باشگاه فوتبال لیگ دسته سومی استان مشخص شود و کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن تقدیر از همراهی رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت که دو موضوع حامی مالی و اسپانسرینگ تیم فوتبال و همچنین مبحث مربوط به بازگشت زمین‌ها و سالن‌ها به باشگاه‌ها با پیگیری ویژه استانداری محقق خواهد شد.

*انتقاد از فدراسیون

محمد اکبری، رئیس هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط نامناسب این استان گفت: آقای تاج زمانی که انتخاب شد گفت که جرائم پرسپولیس و استقلال را که ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود به سیستان و بلوچستان خواهیم داد. ما ذوق کردیم که خداروشکر می‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم اما یک ریال هم به ما پرداخت نشد. اکبری با بیان اینکه «تنها استانی که رایگان کار می‌کند سیستان و بلوچستان است،» ادامه داد: بالاترین مبلغی که فدراسیون فوتبال به ما کمک کرده ۹۰ میلیون تومان بوده است. به آقای بهاروند گفتم که ما را با شیراز، مازندران یا تهران مقایسه نکن. به برخی شهرها پرداختی ۳۰۰ میلیون تومانی داشتند در صورتی که باید برعکس باشد. برخی شهرها اسپانسرهای زیادی دارند. شعارشان این بود که به استان‌های کم برخوردار کمک می‌کنیم تا برخوردار شوند. ما تیم فوتسال خود را به زرند فرستادیم، نمی‌توانیم که کاسه گدایی دست بگیریم. رییس هیات فوتبال استان سیستان و بلوچستان افزود: بخش اداری ما یک میز و صندلی درست ندارد، سیستم و سامانه که بماند. زمین‌های ما اکثرا طبیعی هستند، خواستیم به ما دستگاه چمن‌زن بدهند تا بازی برگزار کنیم اما ندادند. اکبری با بیان اینکه «گویی اراده‌ای برای حل مشکلات این استان وجود ندارد،» گفت: وضع اداره ورزش و جوانان از ما هم بدتر است. مسابقات نونهالان را برگزار کردیم ولی در تهیه غذای آنها به مشکل برخوردیم. حتی در برگزاری لیگ هم مشکل داریم و خواستار کمک مسئولان هستیم اما متاسفانه اراده‌ای برای این کار وجود ندارد.

*فلاش بک

عزیزی خادم در زمان حضور در فدراسیون فوتبال بدنبال تهیه امکانات و تقسیم آن بین استان های محروم کشور از جمله سیستان بلوچستان بود تا جایی که نماینده سیستان در مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص عزل عزیزی خادم اعتراض کرد.  حسینی  به عزل عزیزی خادم اعتراض کرد و  قصد داشت به زبان انگلسی دو سوال از نمایندگان ای اف سی و فیفا درباره برکناری عزیزی خادم مطرح کند که با تذکر مواجه شد که آنها صرفاً‌ ناظر هستند.  اما نماینده سیستان در فدراسیون فوتبال گفت: به فرض آنها حق صحبت کردن ندارند، حق شنیدن که دارند.  بعد از این موضوع به او گفته شد که سوالاتش به زبان فارسی پرسیده شود تا اعضای مجمع هم در جریان آن قرار بگیرند و مترجم آنها را برای ناظر ترجمه کند که نماینده سیستان در جواب این جمله گفت‌: «من به مترجم اعتمادی ندارم. خواهشم این است که کسی اساسنامه را مطالعه نکرده است، صحبت نکند. هیئت رئیسه عزیزی خادم را عزل کرد اما دلایل آن را به مجمع توضیح نداده است و تنها عزل او را به رای گذاشته‌اند. با بعضی دوستان که صحبت می‌کنیم نظرشان این است که کل اعضای هیئت رییسه نباشند. چرا؟ برای اینکه تصمیماتی می‌گیرند با مجمع مشورت نمی کنند. آنها نمایندگان ما هستند اما با ما مشورت نمی‌کنند. آقای کامرانی‌فر شما و عزیزان هیئت رییسه خیلی زحمت کشیدید، اما اینطوری نیست که خودتان تصمیم بگیرید. » وی افزود: این جلسه شما هیچ نشانی از عزل موقت نداشت. شما تصمیم خودتان را گرفته بودید و از طریق مجمع می خواستید به آن رسمیت ببخشید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها