کد خبر: 671220
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ۱۳:۴۵:۴۶
| |

داداش زاده: انتخاب حسینی و رضاییان به عنوان بهترین‌ها بودار است!/ پرسپولیس تغییرات داشته و امسال می تواند سال استقلال باشد

پیشکسوت سرخابی ها در مورد شروع لیگ برتر و وضعیت مدعیان قهرمانی با روزنامه اعتماد گفت و گو کرده است.

داداش زاده: انتخاب حسینی و رضاییان به عنوان بهترین‌ها بودار است!/ پرسپولیس تغییرات داشته و امسال می تواند سال استقلال باشد
کد خبر: 671220
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ۱۳:۴۵:۴۶

روز پنجشنبه (فردا) بیست و چهارمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر شروع می‌شود تا دوباره حال و هوای فوتبال کوچه و خیابان‌های سراسر کشورمان را بگیرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، در تاریخ بازی‌های لیگ برتر، پرسپولیسی‌ها با کسب 9 عنوان قهرمانی رکورددار هستند و استقلال پرامتیازترین تیم بازی‌هاست. اما امسال با تقویت شدن تیم‌های شهرستانی به خصوص تراکتور و سپاهان به نظر می‌رسد کار برای دو تیم پرطرفدار کشورمان بیش از گذشته دشوار باشد، مساله‌ای که به جذابیت و هیجان بازی‌‌ها خواهد افزود. در ابتدای لیگ و برای بررسی شرایط تیم‌ها مخصوصا سرخابی‌های پرطرفدار پایتخت با بهزاد داداش‌زاده، ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد، همکلام شدیم.

 

پیش‌بینی می‌کنید سطح لیگ امسال نسبت به سال‌های قبل بهتر باشد؟

اگر واقعیت‌ها را همه قبول کنند فکر می‌کنم امسال لیگ متفاوتی را داشته باشیم. VAR آمده و داوری‌ها را آنالیز می‌کند و این نوید خوبی است که فضای مجازی و رسانه‌هایی که دنبال منافع خودشان هستند دیگر نمی‌توانند فرافکنی کنند یا اختلافاتی را به وجود بیاورند. مثل دربی که آن آقای پولکی رسوا شد. همه می‌گفتند داوری مشکل دارد و آخرش هم دیدیم چه شد و چطور آن اتفاق را رقم زد. اگر مثل داورهای کشورهای دیگر داورهای ما وجدان داشته باشند، مشکلی نخواهیم ‌داشت البته ما داورهای با وجدان هم در ایران داریم که می‌توانیم امیدوار باشیم لیگ بهتری را نسبت به دوره‌های قبلی لیگ مشاهده کنیم.

زیادی امیدوارانه پیش‌بینی نکردید؟ از این جهت که در همین ابتدای لیگ بازی‌های سرخابی‌ها قرار شده ‌در خارج از تهران برگزار شود!

من از سال ۷۰ که بازی می‌کردم، می‌گفتند می‌خواهند خصوصی‌سازی کنند، اما به خاطر منافع بعضی از آقایان که همیشه منافع آنها در پرسپولیس و استقلال است این تیم‌ها واگذار نشدند. اما یک واقعیت را بگویم که این دو تیم در تمام شهرها طرفداران خودشان را دارند. مثلا پرسپولیس با ذوب آهن در اصفهان بازی کند طرفداران پرسپولیس بیشتر هستند این یک ‌واقعیت است که نمی‌شود آن را کتمان کرد در شیراز و هر جا بازی کند همین است. ضمن اینکه از تهران هم تماشاگر می‌رود. با این حال بازی در آزادی هم برای پرسپولیس و استقلال خوب است و در طرف مقابل آن جو برای رقیبان این دو تیم سنگین است. هنوز خیلی از بازیکنان آرزو دارند این استادیوم را از نزدیک ببینند چه برسد‌ که در آنجا بازی کنند و این تاثیرگذار است. در گذشته هم تیم‌های شهرستانی به تهران می‌آمدند ۲۰ دقیقه بازی شروع نشده ۳ گل عقب می‌افتادند، چون تا آن وقت استادیوم آزادی را از نزدیک ندیده بودند! خب با این اتفاقات در فوتبال با احساسات طرفداران بازی می‌شود که می‌گویند خصوصی‌سازی کردیم! واقعا جای تاسف است که هنوز نتوانستیم یک استادیوم در سطح آزادی بسازیم که در شأن مردم ما باشد و پرسپولیس و استقلال در آنجا بازی کنند.

بهزاد داداش زاده

به لحاظ فنی شرایط پرسپولیس را در آستانه شروع لیگ چطور می‌بینید؟

هر ساله این مشکل را داریم! متاسفانه عدم ثبات در مدیریت و مشکلات مالی همیشه به پرسپولیس ضرر زده. درویش هنوز نمی‌دانست می‌ماند یا رفتنی است و در همان شروع لیگ ۲۰ روز محروم شد.الان ببینید مربی را آوردند، مربی هم بازیکن می‌خواهد و جذب بازیکن هم شرایط خاص خودش را دارد. پرسپولیس سی، چهل درصد ترکیبش را از دست داده و این موضوع برای این تیم و آقای گاریدو خیلی سخت است. هماهنگ کردن این بچه‌ها و شرایط تمرینی و بازی کردن تمام اینها سخت است. در هفته‌های اول مشخص می‌شود وضعیت چطور است ضمن اینکه این تیم هنوز دفاع چپ کلاسیک ندارد و باز هم برگشتیم به خانه اول و وحید امیری را آوردیم آنجا بازی کند. امیری چند پُسته است و بازیکن خوبی محسوب می‌شود، اما اگر آسیب ببیند چی؟ پرسپولیس باید در سه جام بجنگد آیا با این شرایط می‌شود؟

وضعیت استقلال چطور است؟

خوبی استقلال این است که شاکله اصلی تیم را حفظ کردند و آن آرامش نسبی را دارند. استقلال نسبت به سال قبل خیلی بهتر عمل کرده و نکونام توانسته تغییراتی روی نیمکت ایجاد کند و آرامش به این تیم برگشته است. امسال، سال استقلال است، چون برخلاف پرسپولیس هیاهو و مشکلات کمتری داشتند. رویه پارسال در پرسپولیس را امسال در پیش گرفتند.

نظر شما درباره سایر تیم‌های مدعی چیست؟

سپاهان و تراکتور واقعا هزینه زیادی کردند و مدعی هستند و فولاد و گل‌گهر هم خوب شده‌اند. اما تا شروع لیگ نمی‌شود قضاوت کرد و هنوز نمی‌شود گفت کدام تیم مدعی است.

درباره انتخاب بهترین‌های لیگ در فصل قبل چه صحبتی دارید؟

اولا باید دید کارشناسان چه کسانی بودند و چه خط و خطوطی دادند! اصلا کارشناس‌ها لیاقت نظر دادن داشتند؟ اینکه چه کسی به اینها رای داده هم مهم است!

اگر شما جزو آن کارشناسان بودید رامین رضاییان را به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب می‌کردید؟

نه‌! اگر خوب بود که باید الان بازیکن تیم ملی می‌شد یا اگر حسینی بهترین دروازه‌بان لیگ است الان باید در تیم ملی بود.این یعنی خط دادن تا او را راضی نگه دارند که از تیم ملی خط خورده! البته بازیکنان بزرگی بودند که شایستگی حضور در تیم ملی را داشتند، اما این انتخاب‌ها بودار است! پرسپولیس که قهرمان شد طبیعی است، چون قهرمان لیگ است، اما ملوان که تیم اخلاق شده باید ببینیم چه کسانی رای دادند. اصلا روی چه حساب و کتابی؟ اینها را بیایند توضیح دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها