کد خبر: 671309
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۵:۴۳
| |

انتقاد فرزاد آشوبی از مهدی تاج بابت عذرخواهی از استقلال/ میزبانی پرسپولیس در اراک؟ واقعا باورنکردنی است!

فرزاد آشوبی قبل از نخستین بازی پرسپولیس در لیگ گفت باید به سرمربی جدید تیم زمان داد.

انتقاد فرزاد آشوبی از مهدی تاج بابت عذرخواهی از استقلال/ میزبانی پرسپولیس در اراک؟ واقعا باورنکردنی است!
کد خبر: 671309
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۵ ۱۲:۳۵:۴۳

بیست و چهارمین دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از امروز (پنجشنبه) برگزار می‌شود و در یکی از بازی‌های مهم هفته اول پرسپولیس در اراک به مصاف ذوب آهن اصفهان می‌رود.

به گزارش روزنامه اعتماد، حال اینکه چرا یک‌ تیم تهرانی باید در اراک از یک تیم اصفهانی پذیرایی کند یک داستان جداگانه و مفصل است که متاسفانه به بی‌کفایتی مدیران فوتبال و در کل ورزش ما برمی‌گردد. اما برای بررسی فنی این مسابقه با فرزاد آشوبی یکی از بازیکنان اسبق پرسپولیس و تیم ملی تماس گرفتیم. آشوبی اعتقاد دارد به مربی پرسپولیس باید زمان داد، چراکه هماهنگی نفرات تازه‌وارد حداقل چهار، پنج هفته زمان می‌برد. آشوبی عذرخواهی تاج از استقلالی‌ها را تصمیم نادرست عنوان کرد و اعتقاد دارد همان‌طور که تیم‌ها از داوری سود بردند، گاهی هم ضرر کردند و این موضوع درباره تیم‌های استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور و... صدق می‌کند و اگر قرار بر عذرخواهی باشد باید هر هفته‌ عذرخواهی کرد! در ادامه‌ چکیده‌ای از گپ و گفت خبرنگار «اعتماد» با این پیشکسوت را می‌خوانید.

 

پرسپولیس در اولین بازی‌اش در فصل جدید به مصاف ذوب آهن می‌رود. شرایط این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

یک مقدار سخت است که الان مثل گذشته با اطمینان صحبت کنیم، چون تغییراتی که در گروه فنی و بازیکنان ایجاد شده یک مقدار شناخت کمتری را به ما می‌دهد. بهتر است ۳، ۴ بازی ابتدایی را صبور باشیم و ببینیم آقای گاریدو با حضورش چه تغییر و تحولاتی را شروع کرده و بازده این تغییرات و تفکرات با عملکرد فردی و تیمی به چه شکل است به خصوص اینکه پرسپولیس ۴ بازیکن اصلی و بسیار تاثیرگذار خودش را از دست داده که البته من اعتقاد دارم ۵ بازیکن چون به شخصه علی نعمتی را هم بازیکن مهمی برای تیم می‌دانم. جدایی ۵ بازیکن از ترکیب و اسکواد اصلی تیم موضوعی نیست که به سرعت قابل هضم و جایگزینی باشد حالا امیدوارم اینها حدس و گمان باشد و پرسپولیس توانسته باشد خیلی خوب این فضا را پوشش داده باشد. در هر حال منطق می‌گوید باید صبر کرد تا بعد بهتر درباره وضعیت پرسپولیس صحبت کرد.

فرزاد آشوبی

به نظر شما حضور نفرات‌ جدید و‌ جدایی بعضی از بازیکنان به لحاظ انگیزشی به سود پرسپولیس می‌شود؟

جواب سوال را اول دادم، اما درباره انگیزه نفرات جدید این را قبول ندارم! بازیکنان پرسپولیس در فصول اخیر کیفیت و سطح بالای عملکرد خودشان را نشان دادند و هر سال با نگاه حرفه‌ای وارد رقابت‌ها می‌شوند، اما این نگاه عوامانه است و به دور از منطق. امیدوارم نفرات جدید بتوانند کمک کنند، البته علیپور و احمدزاده قبلا این اتمسفر را تجربه کردند و با شرایط آشنا هستند و این کمک می‌کند تا زودتر بتوانند به هماهنگی و هارمونی مجدد دست پیدا کنند. در هر حال این تغییرات زمانبر است به ویژه اگر آقای گاریدو فلسفه و دیدگاهش متفاوت با گل‌محمدی و اوسمار باشد. اینها مواردی است که باید زمان داد و به درک واقعیت و شکل واقعی بازی پرسپولیس برسیم تا به میزان شانس موفقیت این تیم پی ببریم. هر چند معتقد هستم پرسپولیس همین‌ حالا هم بدون تردید تیم فوق‌العاده، سطح بالا و پرمهره‌ای است، اما همیشه تغییر و‌ تحولات یک فرآیند زمانبر است و همین می‌تواند باعث تردید شود.‌

میزبانی پرسپولیس در اراک تا چه حد تاثیر منفی روی عملکرد این تیم می‌گذارد؟

نمی‌دانم چطور باید به این سوال جواب بدهم! شما بگو من چه بگویم! یعنی آنقدر این اتفاق سطح پایین است که اصلا دلم نمی‌خواهد راجع به آن حرف بزنم. ما نتوانستیم در یک‌سال یک استادیوم را بازسازی کنیم. چی باید گفت؟ اصلا دلم نمی‌خواهد در این باره حرف بزنم!

از ذوب آهن چقدر شناخت دارید؟

واقعیتش را بخواهید شناخت چندانی ندارم، اما ماندن آقای ربیعی در این تیم و بازیکنانی که جذب کردند، می‌تواند تاثیر خوبی روی تیم بگذارد. اگر عامل ثبات را در مدیریت و کادرفنی این تیم در نظر بگیریم قاعدتا باید امسال انتظارات بیشتری از ذوب آهن داشته باشیم، اما ما آنچه می‌بینیم درباره‌اش صحبت می‌کنیم. حقیقت در زمان بازی اتفاق می‌افتد، اما امسال وضعیت بهتری دارند تا عملکرد بهتری نسبت به سال قبل داشته باشند.

وحید امیری می‌تواند جای خالی عبدالکریم حسن را پر کند؟

بدون شک وحید امیری بازیکنی بوده که در هر قسمت از زمین بازی کرده تقریبا عملکرد کم‌نوسان و قوی از خودش نشان داده، اما دفاع چپ پست مناسبی برای امیری نیست. بازی کردن او در کناره‌ها یا به عنوان وینگر‌های کناری یا حتی مهاجمی که نقش مهاجم سایه را داشته باشد بیشتر می‌تواند کمک کند تا یک مدافع چپ . در این پست پرسپولیس نیاز به تقویت دارد.

درباره ‌عذرخواهی رییس فدراسیون از استقلالی‌ها که با واکنش منفی هواداران پرسپولیس همراه شد چه صحبتی دارید؟

اگر به این شکل باشد که هر هفته باید از خیلی تیم‌ها عذرخواهی شود. بعضی تیم‌ها متضرر می‌شوند و در سمت مقابل بعضی تیم‌ها سود می‌برند و هفته دیگر ممکن است برعکس شود. ما اصرار ویژه‌ای داریم در مقابل تکنولوژی! آن چیزی که کمک کرده تا در فوتبال اشتباهات داوری به میزان کمتری برسد‌. متاسفانه ما سال‌هاست به هر دلیل از آن بی‌بهره‌ایم و بعد مجبور می‌شویم از تیم یا باشگاه یا گروهی عذرخواهی کنیم. من اعتقاد ندارم که این تصمیم درستی است. بله، ممکن است که استقلال متضرر شده باشد همان‌طور که پرسپولیس متضرر شده و تراکتور و سپاهان متضرر شدند و همین‌طور شاید بعضی مواقع این تیم‌ها از داوری نفع بردند. از نظر من دلیلش این است که در بخش سخت‌افزاری ضعیف هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها