کد خبر: 672532
|
۱۴۰۳/۰۶/۰۵ ۱۲:۵۵:۲۴
| |

در گفت و گو با «اعتماد» مطرح شد؛

جواد قراب: بهانه‌ای مورد قبول نیست و استقلال باید قهرمان شود/ رامین بازیکن بزرگی است ولی سایر بازیکنان جدید نیاز به زمان دارند

پیشکسوت استقلال می گوید تیم ها نباید با داوری کاری داشته باشند و بازی خودشان را بکنند.

جواد قراب: بهانه‌ای مورد قبول نیست و استقلال باید قهرمان شود/ رامین بازیکن بزرگی است ولی سایر بازیکنان جدید نیاز به زمان دارند
کد خبر: 672532
|
۱۴۰۳/۰۶/۰۵ ۱۲:۵۵:۲۴

روزبه دلاور| تیم ‌فوتبال استقلال پس از پیروزی در هفته اول لیگ در مقابل ملوان با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد. شاگردان جواد نکونام هربار که از حریف عقب افتادند با یک ضربه پنالتی به بازی برگشتند.

به گزارش روزنامه اعتماد، بسیاری از فوتبالی‌ها اعتقاد دارند استقلال بازی زیبایی را به نمایش نمی‌گذارد اما کسب نتایج خوب می‌تواند منتقدان را آرام کند. هواداران از استقلال فقط قهرمانی می‌خواهند و هیچ عذر و بهانه‌ای را هم قبول نمی‌کنند. پس از جدال هفته دوم با جواد قراب یکی از پیشکسوتان باشگاه‌ استقلال گفت‌وگو کردیم.

ارزیابی فنی شما از استقلال و ملوان چیست؟

ملوان خوب بازی کرد و تیم‌خوبی نشان داد. استقلال هم با شرایطی که الان دارد و نکونام از تمام بازیکنانش استفاده کند بهتر هم بازی می‌کند. یک بازی جذاب را شاهد بودیم. هنوز قرارداد بلانکو ثبت نشده و با اینکه رمضانی برای تیم مفید است اما در حد بلانکو نیست. مطمئنا این تیم با کامل شدن در بازی‌های بعد خیلی بهتر می‌شود. نکونام هم دوست ندارد که تیمش ضربه بخورد و او خیلی هم جوان خوب و علاقه‌مندی است و می‌خواهد نتیجه بگیرد.

منتقدان می‌گویند استقلال زیبا بازی نمی‌کند. شما موافق این موضوع هستید؟

ما در سابق هم همینطور بودیم. یک زمانی ما زیبا بازی نمی‌کردیم اما گل می‌زدیم و بازی را می‌بردیم. ما که بیرون نشستیم باید برد برای‌مان مهم باشد. خب یک زمانی شما زیبا بازی می‌کنید و برنده هم می‌شوید به دوتا هدف خود می‌رسید که این خیلی عالی است اما یک زمانی اصلا زیبا بازی نمی‌کنید بازنده هم می‌شوید که این خیلی بد است. در نهایت اگر بدون انجام بازی زیبا برنده شوید، خب نتیجه را گرفته و دیگر نیازی به کاری نیست! مطمئن باشید از هفته سوم به بعد شرایط حتما فرق می‌کند . بازی مقابل استقلال خوزستان حتما بهتر خواهند بود چون نفرات هم بیشتر با یکدیگر آشنا می‌شوند. شما بببنید محمدی که پارسال بهترین بازیکن بود شش تا بازی محروم است یا یامگا نیست. نمی‌گویم با یک بازیکن تیم‌ نتیجه می‌گیرد اما تاثیرگذار هستند.

درباره داوری بازی‌ها چه نظری دارید؟

چون پنالتی به نفع استقلال گرفتند که نمی‌توانیم بگوییم وی‌ای‌آر خوب نیست. وی‌ای‌آر در ایران هنوز جا نیفتاده است و وقتی مثلا پنالتی گرفته می‌شود یکسری‌ها ناراحت می‌شوند! سه تا داور که بالا نشسته، از کشور دیگر هم یک داور رصد می‌کند‌. در بازی اول مگر نگفتند و در روزنامه‌ها ننوشتند که کولینا در حال تماشای بازی است و با اینها در تماس است؟ خب به نظرم این مشکلی ندارد و همه تیم‌ها قبول کنند که وی‌ای‌آر به نفع فوتبال ما است. گاهی تکنولوژی خوب در نمی‌آید اما باید قبول کنند که این جزئی از فوتبال و ورزش ما است.

عملکرد بازیکنان جدید استقلال چطور بود؟

آن زمانی که ما در تیم‌های دیگر بودیم و وقتی به استقلال یا همان تاج می‌آمدیم واقعا کار سختی داشتیم چون بازیکنان بزرگی داشت اما رامین رضاییان از قبل از اینکه بیاید بازیکن بزرگی بود و در سپاهان و جای دیگر و تیم ملی هم‌خوب بود اما بقیه نه اینکه خوب نباشند اما زمان می‌خواهند تا خودشان را با تیم وفق دهند و این هم با درایت نکونام انجام می‌شود و فکر می‌کنم امسال حتما باید استقلال در رده اول باشد.

چطور تا این حد اطمینان دارید که استقلال قهرمان می‌شود؟

باید قهرمان شود و غیر از این نمی‌شود! البته از الان نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما با این نفرات و این مربی و با این حمایت هلدینگ و باشگاه، تیم باید اول شود. همه امکانات فراهم است و الان بهترین زمان است. امکانات هست و بازیکنان هم که جذب شدند چرا نباید قهرمان شوند؟

سایر مدعیان این فصل از نظر شما؟

تراکتور و پرسپولیس و سپاهان در حد بالایی هستند که استقلال هنوز با این تیم‌ها بازی نکرده است.

صحبت پایانی؟

آقای کوپال در بازی استقلال و ملوان داوری خیلی خوبی کرد و بازی‌های قبل هم همین‌طور. ما باید فوتبال‌مان را بازی کنیم و کاری هم نداشته باشیم چون داور ممکن است اشتباه کند . وی‌ای‌آر هم که آمد دیگر بهانه‌ای نباید داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها