کد خبر: 673061
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۰ ۱۲:۴۵:۴۶
| |

حمله یک استقلالی به نکونام، حجازی، سمیعی و شهریاری/ می گویند در استقلال جادوگر هست/ نکونام همین امروز برود!

رضا رجبی پیشکسوت استقلال می گوید اگر نکونام می خواهد اعتبارش حفظ شود استعفا بدهد.

حمله یک استقلالی به نکونام، حجازی، سمیعی و شهریاری/ می گویند در استقلال جادوگر هست/ نکونام همین امروز برود!
کد خبر: 673061
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۰ ۱۲:۴۵:۴۶

روزبه دلاور| در یکی از بازی‌های مهم هفته سوم لیگ برتر، استقلال تهران در مقابل استقلال خوزستان تن به شکست داد.

به گزارش روزنامه «اعتماد»، شاگردان جواد نکونام که هنوز در این فصل نتوانسته‌اند فوتبال تماشاگرپسندی را ارایه دهند حالا با این باخت صبر هواداران را لبریز کردند. پس از پایان این بازی بسیاری از هواداران این تیم در فضای مجازی خواهان اخراج نکونام شدند! در شرایطی که معمولا پس از شکست، پیشکسوتان رغبت چندانی برای انجام مصاحبه ندارند با رضا رجبی یکی از بازیکنان قدیمی استقلال تماس گرفتیم. رجبی انتقادات تندی را علیه نکونام مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

چه شد که استقلال باخت؟

دلیلش را اگر از سال گذشته مصاحبه‌هایم ببینید، گفتم. استقلال در سال قبل هم فوتبالی که نشان از قهرمانی یا انرژی ‌کافی داشته باشد، ارایه نمی‌داد حالا در کورس بود، اما به لحاظ فنی در سطح قهرمانی نبود. حالا درگیری‌هایی که وجود داشت و عدم تمرکز و خوب بازی نکردن به خصوص در بخش جلو از دلایلش بود. ما اصلا موقعیت ایجاد نمی‌کردیم.

امسال چطور؟

امسال هم همان راه پارسال را پیش گرفتند. اما امسال دیگر بهانه‌ا‌ی قابل قبول نیست، چون پول آمده و بازیکن هم به وفور گرفتند! حالا اوایل نقل و انتقالات که می‌گفتند پسر یکی از مدیران هلدینگ تیم می‌بندند‌ و نکونام هم سکوت کرده، اما بعدها چهار تا بازیکن خوب هم که جذب کردند.متاسفانه من از اینکه فوتبال را در تمام مراحل بازی کردم و در کنارش دوره مربیگری را سپری کردم، رنج می‌کشم! درد می‌کشم وقتی فوتبال را بیش از حد می‌فهمم. الان تیمی که با 10 بازیکن دفاع کند و چشم به ضد حمله داشته باشد که در لیگ محلات هم ‌می‌تواند بازی کند. اما اگر توانستید دفاع حریف را با جابه‌جایی و فرار از تله آفساید و کات بک و دیگر تاکتیک‌ها از کار بیندازید کار درست کردید. اینها را ما نداریم. دیروز هر بار استقلال خواست پاس در عمق دهد قطع شد و فقط پاس عرضی می‌دادند. پاس در عمق دادن جابه‌جایی می‌خواهد، شرح وظایف می‌خواهد تا بتوانید قالب را جا بیندازید. نکونام می‌گوید لشکر یک نفره است. کمک‌های او در حد و اندازه‌های استقلال نیستند و یک دورهمی تشکیل دادند! همان موقع گفتم‌ عقبه تیم ملی و بازی در لالیگا را به تاراج نگذار. قبل از شروع فصل در مصاحبه‌هایم گفتم امسال شرایط استقلال بدتر از پارسال خواهد شد. یک نکته دیگر هم هست.

رضا رجبی

چه نکته‌ای؟

مدیریت باشگاه. ببینید یک هفته ‌قبل از مسابقه چه افتضاحی رخ داد؛ آن صحبت‌های آتیلا حجازی و هاشمی‌نسب. در تلویزیون هم اشاره کردم که همه اینها ادعای استقلالی بودن هم می‌کنند. خیلی جالب است! نمی‌توانند از منافع خودشان برای مردم و استقلال یک مقدار بگذرند. اینها‌ قرارداد می‌بندند و پول می‌گیرند آن وقت در خیابان ما باید جوابگو باشیم.در تمام ‌دوران فوتبالم ‌از بس که استقلال خوب و باصلابت بود هرگز حرف‌هایی که الان می‌زنند را نشنیدم.

به نظر شما این صحبت‌ها روی شکست استقلال تاثیرگذار بود؟

نه، می‌خواهم بگویم باشگاه اصلا مدیریت ندارد. آقای سمیعی کار حقوقی کرده، اما چهار تا مدیرعامل رفته او‌ هنوز هست! واقعا مسخره است! آقای شهریاری شما کارمندی بیش نیستی! باید‌ پاسدار این پول و هزینه‌ها و مدیریت باشی. مگر‌ می‌شود مدیر باشد و هر کی هر چی دلش می‌خواهد بگوید؟‌ یکی می‌گوید جادوگر داریم و یکی می‌گوید پول‌ها آنچنانی خرج شده بدبختی اینکه زمانی که حضور دارند حرفی نمی‌زنند، اما همین که بیرون می‌آیند همه زبان‌دار می‌شوند! کاری به هاشمی‌نسب ندارم‌ که گفتم بعید می‌دانم به خاطر پول آن حرف‌ها را زده، ‌اما این چه کاری است که شما انجام می‌دهی آقای حجازی! خدا را شاهد می‌گیرم زمانی که آتیلا آمد به او گفتم برو‌ همان ترکیه چون اینجا از فوتبال دوری و اگر هم علاقه‌مندی نمی‌گذارند کار کنی.

در فضای مجازی عده زیادی از هواداران استقلال خواهان اخراج سرمربی این تیم شدند. نظر شما چیست؟

نکونام همان پارسال هم به بن‌بست رسیده بود. اولا یک نکته را به شما بگویم که من جزو منتقدان عادلانه نکونام بودم در جهت اینکه وضعیت روز به روز بهتر شود، اما متاسفانه تا یکی انتقاد می‌کند فوری می‌گویند طرف علاقه به تیم‌ ندارد و تخریب می‌کند! اما ببینید‌ همین الان هم از نظر من نکونام برود به نفع او است. آن عقبه خودش را به تاراج نگذارد! آقای نکونام به درد مربیگری به خصوص در تیم‌های بزرگ نمی‌خورد. به خاطر اینکه از نظر شخصیتی به‌ شدت واکنش‌گراست. من دکترای روانشناسی دارم و این واکنش‌های او دلیل‌های روانی دارد. او نمی‌تواند خودش را کنترل کند! دیروز هم کنار خط دیدید بیش از حد واکنش نشان می‌داد. نکته بعدی اینکه انتخابی که در کادر خودش داشت، رفاقتی بود و خودش هم تمرین می‌دهد و هم تاکتیک می‌چیند. استقلال جلوی حریف یک موقعیت هم ‌نداشت. در دنیای فوتبال هر نیمه ۱۸ کاشی کردند و دو نیمه‌ می‌شود ۳۶ تا هر مربی روی هر کاشی اگر برنامه‌ نداشته باشد اصلا نمی‌تواند بیاید مربیگری کند. از بس که فوتبال علمی است و در آن وقت گذاشته می‌شود. تیم‌ها آنالیزورهای قوی دارند و پشت موفقیت تیم‌های بزرگ ‌آدم‌های بزرگ‌ ساعت‌ها زمان گذاشتند. شما فرگوسن را ببینید ۱۲، ۱۳ آنالیزور خیلی قوی داشت.‌توجه‌ به جزییات در فوتبال ایران از بین رفته است.

صحبت پایانی؟

نوع میزبانی را دیدید؟ واقعا ما را به وحشیگری در دنیا می‌شناسند! بعد می‌گوییم بهترین تماشاگران را در دنیا داریم. ما تا کی باید خودمان را گول بزنیم؟ تا کی باید واقعیت‌ها را انکار کنیم؟ این فوتبال است. اما نکته دیگر اینکه نکونام در خوزستان که قهرمانی حذفی هم برای فولاد آورد علیه‌اش شعار می‌دادند. خب چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ چرا مردم آنقدر ناراحت بودند؟ حتما یک چیزهایی بوده وگرنه یک مربی که تیم یک شهر را قهرمان کرده آیا این‌طور از او استقبال می‌کنند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها