کد خبر: 673080
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۰ ۱۳:۵۵:۵۲
| |

سرمربی کشتی آزاد چطور انتخاب می شود؟/ معمای دبیر، درستکار، کاوه

سوال اینجاست چه برنامه و هدف خاصی پشت رفتن کاوه و آمدن درستکار وجود دارد؟

سرمربی کشتی آزاد چطور انتخاب می شود؟/ معمای دبیر، درستکار، کاوه
کد خبر: 673080
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۰ ۱۳:۵۵:۵۲

نتیجه نگرفتن تیم کشتی آزاد درالمپیک2021 توکیو باعث شد که غلامرضا محمدی از سرمربیگری کنار گذاشته شود و یکی از گزینه‌ها برای تصدی این جایگاه پژمان درستکار بود. او بدون تجربه حضور در رده‌های سنی مختلف تیم ملی و با اندوخته حضور چندین سال در لیگ کشتی و با چترحمایتی گسترده شخص رییس فدراسیون به آرزوی دیرینه خود دست یافت؛ امیدی که فقط با حضور دوست قدیمی خود محقق می‌شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، کارنامه او در سه دوره حضور در رقابت‌های جهانی 2021 اسلو، 2022 و 2023 بلگراد نشان داد هر چه به سال المپیک نزدیک‌تر می‌شدیم عملکرد تیم در تصاحب کیفیت رنگ مدال با شیب نزولی همراه می‌شد. و همچنین در مصاف با کشتی‌گیران امریکا و روسیه وضعیت ناامید‌کننده‌ای به وجود آمده بود به‌طوری‌که در کارزار 2023 از هشت جدال با این دو کشور تنها یک برتری سهم ما بود که یادآور خاطره‌های تلخ 2003 تا 2011 در مصاف با حریفان روس بود.

درستکار در حساس‌ترین ماه‌های مانده به آغاز المپیک پاریس جای خود را به محسن کاوه داد که یکی از اتفاق‌های عجیب سال‌های اخیر فدراسیون کشتی بود. آیا کسی پیدا می‌شود راز این استعفا یا برکناری را از پرده برون اندازد؟ 

زودتر ازآنچه که فکر می‌کردیم همکاری کاوه بعد از مسابقات المپیک با فدراسیون خاتمه یافت که آن هم در جای خود تعجب‌برانگیز‌بود هرچند نقدهای فنی زیادی متوجه این سرمربی بود. ولی ازآن عجیب‌تر انتصاب مجدد درستکار به عنوان سرمربی بود.

سوال اینجاست چه برنامه و هدف خاصی پشت این تصمیم فدراسیون وجود دارد؟ آنچه که طی چند سال اخیر برای کشتی آزاد جوانان و بزرگسالان رخ داده نشان می‌دهد که سرمربیگری در این رده‌ها به‌صورت پیمانکاری تنها به این دو نفر واگذار شده است که پشتوانه آنها یک نام مشترک دارد. آیا درستکار عملکرد قابل قبولی نداشت که رفت؟ اگر اینچنین باشد پس امتحان خود را پس داده و آزموده را آزمودن خطاست. اما اگر آمده تا یک تحول در امور فنی ایجاد کند، ظرفیت او قابلیت‌پذیریش این مسوولیت بزرگ را ندارد چرا که هرآنچه داشت طی سه سال گذشته به منصه ظهور رساند. آیا تضمینی وجود دارد که یک بار دیگر در شرایط مهم از مسوولیت شانه خالی نکند و تیم را تنها نگذارد یا کنار گذاشته نشود؟ زمان ثابت می‌کند که آیا این تغییر و تحول‌ بیشتر در جهت تقویت پیوندهای دوستی می‌باشد یا بازسازی و پیکربندی اصولی در تیم؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها