کد خبر: 673599
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ۱۱:۲۵:۴۴
| |

تیم ملی ملی در گرداب حواشی؛

تاج کجاست؟ رئیس فدراسیون استعفا دهد و به درمانش بپردازد

درصد بسیار بالایی از مشکلاتی که در آغاز راه تیم ملی در انتخابی جام جهانی به چشم آمد، حاصل ضعف مدیریت در فدراسیون فوتبال است.

تاج کجاست؟ رئیس فدراسیون استعفا دهد و به درمانش بپردازد
کد خبر: 673599
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ۱۱:۲۵:۴۴

چه کسی فکرش را می‌کرد اولین بازی تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی 2026 اینقدر حاشیه داشته باشد.

به گزارش روزنامه اعتماد، از وضعیت زمین و امکانات بگیرید تا نمایش ضعیف شاگردان قلعه‌نویی و رفتار بازیکنان مقابل هواداران و شعارهای تماشاچیان و درگیری روی سکو و مصاحبه آتشین طارمی علیه مقامات و پیشکسوتان و هواداران. تازه مسائل دیگری هم بود.

در یک نگاه کلی می‌توان همه اینها را ربط داد به شرایط کلی کشور و آن جمله‌ای که مرحوم ناصر حجازی به زبان آورد: باید همه ‌چیزمان به همه‌ چیزمان بیاید. می‌توان گفت زندگی در ایران امروز چنان پیچیدگی‌هایی دارد که بازیکن تیم ملی مجبور می‌شود بیاید بگوید عده‌ای دیگر کشور را «چیز» کردند چرا ما فحشش را بخوریم؟ بعد هم می‌توان گفت تمام آن به هم ریختگی که در کل کشور شاهدش هستیم در فوتبال هم نمود دارد و خلاص! 

در یک نگاه دقیق‌تر ولی نکاتی برجسته می‌شود که باید مدنظر قرار داد. دیدگاهی که می‌گوید بله! مشکلاتی در کل کشور وجود دارد، اما خیلی از مواقع در اوضاع به هم ریخته کلان، دیدیدم که برخی مدیران توانستند در حوزه کاری خود شرایط را به سمت بهتر شدن سوق بدهند. این همان چیزی است که فوتبال ایران از آن بی‌نصیب مانده است. به جرات می‌توان گفت درصد بسیار بالایی از مشکلاتی که در آغاز راه تیم ملی در انتخابی جام جهانی به چشم آمد، حاصل ضعف مدیریت در فدراسیون فوتبال است. 

علی کریمی ملی‌پوش سابق ایران چند سال پیش در یک کنفرانس خبری جمله‌ای تاریخی به زبان آورد که امروز هم می‌توان آن را پرسید: «تاج کجاست؟» علی کریمی این سوال را در ادامه انتقادش به شرایط فوتبال ایران و به هم ریختگی اوضاع مطرح کرد. ما هم امروز باید بعد از این همه حواشی که پس از نخستین بازی تیم ملی در انتخابی جام جهانی شکل گرفته، بپرسیم: «تاج کجاست؟»

البته بازیکن سابق بایرن مونیخ و پرسپولیس این سوال را به شکلی کنایی پرسیده بود وگرنه در آن برهه همه می‌دانستند تاج کجاست! اما ما امروز این سوال را نه به شکل کنایی که به شکل غیرکنایی می‌پرسیم. واقعا تاج کجاست؟

چند روز قبل بود که خبر عمل جراحی لگن مهدی تاج رسانه‌ای شد. فارغ از اینکه بلافاصله ذهن اکثر اهالی فوتبال رفت سمت ماجرای بیماری قلبی آقای رییس بعد از رسوایی ویلموتس، تاج از آن روز به بعد فقط در یک جلسه هیات رییسه به صورت آنلاین شرکت کرده و دیگر خبری از او به گوش نرسیده است. آن هم درست در روزهایی که وضعیت فوتبال کشور به ‌شدت وحشتناک و پرحاشیه شده است. تیم ملی لجستیک و زمین ندارد و به بازیکنانش گفته می‌شود بگویید زمین خوب بود! کادرفنی تحت فشار افکار عمومی قرار دارد. لیگ ایران در زشت‌ترین حالت برگزار می‌شود. پرونده فساد در فوتبالش در شرف صدور رای است.  VAR تبدیل به یک معما شده است و ابهامات مالی و فنی زیادی به بار آورده و... در این روزها رییس فدراسیون غیب شده و اصلا معلوم نیست چه کسی در ساختمان سئول تصمیم می‌گیرد. 

با تاکید روی این نکته که گرچه زمان حضور فیزیکی تاج شرایط خیلی بهتر از الان نبود، باید پرسید مسوولیت اتفاقات این روزهای فوتبال ایران را چه کسی گردن می‌گیرد؟ تاج که در استراحت پزشکی است و نزدیکانش می‌گویند حداقل چند ماه دوران نقاهت را باید پشت سر بگذارد. البته اگر منظور او از عمل لگن همان چیزی باشد که همه تصور می‌کنند. از بین سه تا نایب‌رییس فدراسیون یکی در پرونده فساد فوتبال احضار شده و دیگری با حکم کمیته اخلاق روبه‌رو است. نایب‌رییس زنان هم که نداریم و فرد معرفی شده از سوی تاج از مجمع رای نگرفته. هیات رییسه هم که بارها نوشتیم از اعتبار افتاده است. 

راه‌حل چیست؟ مهدی تاج باید استعفا دهد و مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باید بلافاصله با پذیرش این استعفا هم فرصت استراحت کافی برای آقای رییس را فراهم آورد و هم فرصت لازم برای پیگیری پرونده‌های مربوط به او توسط نهادهای ذی‌صلاح. در حال حاضر فدراسیون شرایط پیچیده‌ای دارد. رییس مستقرش نیست و رییس قبلی‌اش بدون تعیین تکلیف در مجمع کنار گذاشته شده است. این شرایط هر چه سریع‌تر باید اصلاح شود تا فوتبال ملی بیشتر از این غرق در حواشی نشود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها