کد خبر: 673650
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ۱۶:۵۰:۲۸
| |

در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتمادآنلاین» مطرح شد:

واکنش حسن روشن به احتمال برکناری نکونام : او باید بماند و تیم را قهرمان کند/ مربی بلغاری؟ اگر خوب بود الان تیم داشت/ در استقلال فقط علی‌عسگری بازیکن نیاورده!

پیشکسوت استقلال می‌گوید به هیچ عنوان در مقطع فعلی نباید سرمربی تیم تغییر کند. او از هواداران خواست صبور باشند.

واکنش حسن روشن به احتمال برکناری نکونام : او باید بماند و تیم را قهرمان کند/ مربی بلغاری؟ اگر خوب بود الان تیم داشت/ در استقلال فقط علی‌عسگری بازیکن نیاورده!
کد خبر: 673650
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۷ ۱۶:۵۰:۲۸

روزبه دلاور| فقط سه هفته از آغاز رقابت های لیگ‌برتر سپری شده اما خبر از اخراج جواد نکونام به گوش می رسد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به بهانه ی وضعیت این روزهای استقلال و سرمربی این تیم با حسن روشن یکی از ستاره های اسبق این باشگاه تماس گرفتیم که ماحصل این گپ و گفت را در زیر می خوانید.

 

وضعیت استقلال از حضور نکونام در این تیم را چطور ارزیابی  می کنید؟

اگر بگوییم پارسال دوم شدند و حتی حقشان بیشتر هم بود یک بحث جداگانه ای با امسال است. امسال کار او سخت تر است چون پارسال تیم را خودش نبسته بود و مشکلات زیادی با مدیرعامل داشت اما امسال خودش تیم را بسته است و البته باز هم شنیدم با مدیرعامل و باشگاه مشکل دارد. اما درباره عملکرد او باید بگویم یک مربی را در یک فصل با قهرمان کردن تیمش یا عدم کسب قهرمانی نمی سنجند. هوادار با برد تیمش خوشحال می شود و با شکستش ناراحت اما هواداری که نمی داند در تیمش چی می گذرد نمی تواند صبر کند. آنها به سرمربی که گفته تیم را قهرمان می کند اعتماد کردند و حالا جواد باید جواب اعتماد این هواداران را دهد و اگر باشگاه بخواهد او را عوض کند اشتباه می کند!

 

یکی از انتقاداتی که به کادرفنی استقلال داشتید این بود که سرمربی نباید دستیارانش را از روی رفاقت انتخاب کند. انتقادات ممکن است به ضرر سرمربی تمام‌ شود؟

همیشه سعی می کنم حق را بگویم . خیلی ها نقد  دارند اما تا تیم می برد حرفهای خود را قورت می دهند! انتقاد و نظر که می تواند به تیم کمک کند در برد و باخت تیم نباید تاثیر گذاشته باشد. بعضی ها می گویند این‌هفته که بردیم حرف نزنیم صبر کنیم تا باختیم بعد! نه! اگر انتقاد به نفع تیم است باید در هر شرایط گفت و اگر سرمربی صلاح دانست گوش دهد و نتیجه اش را بگیرد. ولیکن هنوز نتوانستم خودم را راضی کنم‌تا بازی استقلال را ببینم.

 

امسال چه انتقادی به کار فنی این تیم دارید؟

خب همان ده دقیقه بازی آخر این تیم را دیدم متوجه شدم در دفاع با ضعف زیادی روبرو هستند. با اینکه سیلوا یکی از بهترین مدافعانی است که من دیدم و پوشش دادن را خیلی خوب بلد است  اما در استارت ها کم می آورد و اگر توپ را پشت سر او بیاندازند راحت از او عبور می کنند. تیم های لیگ به خصوص استقلال که تیم ما است تمرین های دفاع خطی انجام نمی دهند. تیم‌هایی که این تمرینات را انجام دهند و تغییرات کمتری داشته باشند موفق تر هستند. بهتر است چشمی ثابت باشد تا دفاع هم ‌مسلط و هماهنگ شوند. اینها گفتنی نیست و باید در زمین کار شود. اما مشکلات دفاعی زیادی داریم.

 

درباره اختلاف بین کادر مدیریت و نکونام بر سر جذب یک بازیکن خارجی که کنار گذاشته شده‌ چه نظری دارید؟

دلیلش برمی گردد به ‌نداشتن کمیته فنی که هر کس زورش می رسد بازیکن می آورد. به نظر من فقط آقای علی‌عسگری که رئیس هلدینگ‌ است بازیکن به این تیم نیاورده! بازیکن را چه مربی چه هوادار یا مدیر معرفی کرده باید‌ اول در کمیته پزشکی شرکت کند بعد به کمیته فنی معرفی شود و بعد نظر سرمربی را بخواهند اگر قبول شد به کمیته مالی برود و بعد به کمیته حقوقی و وکلا قرارداد را تنظیم کنند و زیر برگه ها پاراف شود و  بعد در هیات مدیره تصویب شود و مدیرعامل امضا کند. این روال جذب یک بازیکن در تمام دنیا است. نظر سرمربی صد در صد باید باشد و بعد باید به این‌کمیته ها برود. نکونام هم ‌دوست ما یا هر چه هست روال کار این است. مثل سربازی که می خواهد کارت پایان خدمتش را بگیرد چند جا باید امضا بگیرد! هیئت مدیره هم چون کمیته‌ های فنی اش را خودش انتخاب کرده قبول می کند و‌ مدیرعامل هم ‌امضا کند. دیگر هیچ کسی نمی تواند حرفی بزند. مالی بگوید من گفتم آنقدر ، حقوقی بگوید فلان‌ است آخرش هم‌ اگر دعوا شود یک وکیل از کمیته ‌حقوقی دنبال کارهایش.

 

گویا همین موضوع هم باعث اختلاف بین شهریاری و نکونام شده است.

چون کمیته فنی ندارند. ما پارسال هم همین کار را با نکونام و خطیر کردیم. این می خندید می گفت مدیرعامل هستم گفتم این بازیکن را بگیریم‌ آقا جواد می گفت نه ، من نمی خواهم! بعد جواد می گفت من این بازیکن خارجی را می خواهم و خطیر میگفت نه من امضا نمی کنم! جباری و بهتاش هم بودند. فهمیدیم‌ چون کمیته فنی ندارند. اگر نکونام یا مدیر هر کسی را به کمیته فنی معرفی کنند و دلیل بیاورند اما کمیته فنی نپذیرد نباید بیاورند. چون کمیته فنی هم اگر پس فردا بازیکن بد بازی کند باید‌ تاوان دهد. کمیته‌ فنی یک جای مهم است به لحاظ آبرویی. برای همین می آیند در آنجا درست فکر‌ می کنند  و درست انتخاب می کنند.

 

در این مقطع موافق تغییر و تحولات در کادر فنی هستید یا مخالف؟

کادرفنی یا شخص؟

 

منظور سرمربی است.

موافق نیستم. شنیدم او در جایی گفته تیم را قهرمان می کنم باید امسال اجازه دهند کارش را انجام دهد اگر قهرمان نشد بعد او را عوض کنند.

 

اما صحبت از جذب یک مربی بلغاری است.

اصلا. او هم بیاید می گوید من تیم را نبستم و نمی توانم‌کاری کنم. اگر نکونام را الان تغییر بدهند به نفع نکونام می شود. نکونام گفته تیم را قهرمان می کنم باید او را حفظ کنند اگر نشد بعد بریزند روی سرش و هرکاری که دوست دارند انجام‌دهند! از هوادار هم خواهش می کنم صبر کند.

 

تعدادی از هواداران ‌استقلال هم ‌تجمع کردند و علیه شهریاری شعار دادند.

این دوتا باشگاه همین است. اگر خوب کار نکنی باید بگذاری بروی! هر کسی وجودش را ندارد نباید بیاید. باید کار کند و زحمت بکشد هوادار می فهمد.

 

در صورت جدایی نکونام موافق مربی ایرانی هستید یا خارجی؟

اصلا موافق جدایی او نیستم . الان وقت آوردن مربی خارجی نیست چون تمام مربیان ‌خوب خارجی سر کار هستند. در این ده سال لطفاً مطالعه کنید ببنید برای باشگاه و ملی ما کدام مربی سر کار بوده و آمده؟ تمام اینها بی کار بودند و دلال ها آنها را آوردند‌. بروند بلغاری بیاورند اگر او‌ خوب است چرا الان سر کار نیست؟ اعتقادم این است این دو تیم باید مثل قبل انقلاب دو مربی بزرگ خارجی بیاورند.

 

درباره بازگشت احتمالی ساپینتو صحبتی دارید؟

آشغال ترین مربی که آمده همین ساپینتو بود! یک مربی که بگوید مردم ایران در جنگل هستند و بعد این حرفها ۴ ، ۵ تا بازی اخراج شود و برود آن بالا بنشیند و جریمه نشود.

 

صحبتی پایانی؟

من می گویم در این کار هیچ کدامشان عجله نکنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها