کد خبر: 673768
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۸ ۱۶:۱۵:۱۸
| |

از هایده تا ناهید/ جزئیاتی از برخورد علی پروین و ناهید کیانی/ پرافتخارترین ورزشکار زن ایرانی تحت فشار!

مراسم جشن ۶۰ سالگی پرسپولیس یک تصویر جالب و البته جنجالی داشت: علی پروین اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس بعد از برخورد با ناهید کیانی پرافتخارترین دختر ایران در المپیک او را در آغوش گرفت و در مورد مدالش با او صحبت کرد.

از هایده تا ناهید/ جزئیاتی از برخورد علی پروین و ناهید کیانی/ پرافتخارترین ورزشکار زن ایرانی تحت فشار!
کد خبر: 673768
|
۱۴۰۳/۰۶/۱۸ ۱۶:۱۵:۱۸

ویدئوی دیدار علی پروین و ناهید کیانی بلافاصله شبکه‌های اجتماعی را در نوردید و واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت؛ از تعبیر آغوش پدرانه تا برداشت‌های جنسیتی.

به گزارش رویداد 24، هواداران استقلال هم این اتفاق را با اتفاقی که برای دروازه‌بان تیمشان سیدحسین حسینی رخ داده بود مقایسه کردند و نوشتند چون پروین پرسپولیسی است کسی با او کاری ندارد. سیدحسین حسینی فصل گذشته در جریان دیدار تیمش مقابل آلومینیوم در اراک در پایان بازی با آغوش باز یکی از هواداران زن استقلال مواجه شد. تنبیه او، محرومیت و خط خوردن از تیم ملی بود. هواداران استقلال اشاره نکردند که انتظار چه نوع برخوردی با علی پروین یا ناهید کیانی را دارند.

علاوه بر اینها، طبق اطلاعاتی که خبرنگار رویداد۲۴ به دست آورده در ساعت‌های گذشته شنیده شده این اتفاق کم و بیش دردسرهایی هم به همراه داشته است.

پروین فکر کرد ناهید کیانی می‌خواهد برود

باشگاه پرسپولیس برای جشن ۶۰ سالگی خود از ناهید کیانی دختر نقره‌ای ایران در المپیک پاریس که همواره به پرسپولیسی بودن اذعان داشته دعوت کرد. ناهید کیانی با چند نفر از اعضای خانواده‌اش در این جشن حضور پیدا کرد.

با توجه به اینکه بازیکنان و برخی مهمان‌های ویژه در طبقه بالای سالن حضور داشتند به ناهید کیانی گفته شد که برای گرفتن عکس و حضور در جمع مهمان‌ها و بازیکنان به طبقه بالا برود. هنگامی که کیانی از جای خود بلند شد علی پروین با تصور اینکه کیانی قصد ترک سالن را دارد با او خوش و بش کرد که تصویر مربوط به این اتفاق وایرال شد.

نکته مهم این است که کیانی به سمت علی پروین نرفت و می‌توان گفت در عملی انجام شده قرار گرفت. در ویدئوی منتشرشده هم مشخص است که یکی از خبرنگاران حاضر در مراسم که همراه ناهید کیانی بود به علی پروین گوشزد می‌کند که ناهید کیانی برای دقایقی به طبقه بالا می‌رود و سپس برمی‌گردد. همینطور افشین پیروانی سرپرست باشگاه پرسپولیس را داریم که از راه می‌رسد و همین نکته را به پروین می‌گوید.

سوال مسوولان: ویدئو را چه کسی گرفته؟

طبق اطلاعاتی که خبرنگار رویداد۲۴ به دست آورده ساعاتی پس از انتشار ویدئوی مربوط به این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی و بازنشر آن در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور، برخی مقامات ورزشی تلاش کردند ته‌و‌توی این ویدئو را در بیاورند. از جمله اینکه چه کسی این ویدئو را ضبط کرده و چه کسی آن را منتشر کرده است.

یک منبع آگاه به خبرنگار رویداد۲۴ گفت در همین راستا با خود ناهید کیانی هم تماس‌هایی گرفته شده و سوالاتی از او پرسیده شده است. ضمن اینکه او در فضای مجازی توسط برخی کاربران تندرو و حتی هواداران استقلال تحت فشار قرار گرفته است.

همچنین از طرف فدراسیون تکواندو و مسوولان سالن برگزاری جشن هم تلاش شده بفهمند کدام یک از خبرنگاران حاضر در جشن آن ویدئو را ضبط و منتشر کرده است.

گویا نهادهایی نظیر فدراسیون نیز به صورت خودجوش و قبل از اینکه مورد بازخواست قرار بگیرند سعی داشته‌اند ماجرا را مدیریت کنند.

دومین جنجال بزرگ پروین

این دومین جنجال بزرگ و منشوری علی پروین در سال جدید بوده است. دفعه اول برمی‌گردد به ویژه برنامه نوروزی شبکه سه ۱۴۰۳ که علی پروین در واکنش به سوال مجری که پرسید از کدام خواننده خوشت می‌آید گفت: «هایده».

بعد از این اظهارنظر اکانت‌های تندرو و ارزشی در فضای مجازی به پروین و مدیران صداوسیما تاختند که چرا نام «هایده» در صداوسیما مطرح شده است. یکی از مداح‌های تندرو نیز علی پروین را بابت نام بردن از خواننده محبوبش «کثافت» خواند و گفت اگر آنجا بودم «گلویش را می‌‌جویدم»

حال این بار نام پروین با در آغوش کشیدن یک ورزشکار زن ترند شده است. از ظهر دیروز برخی اکانت‌های موسوم به طیف ارزشی نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و علی پروین را محکوم کردند. آنها خواستار برخورد با اقدام هنجارشکنانه ناهید کیانی و اسطوره پرسپولیس شدند. در این بین ساختن محتوای طنز از این اتفاق هم حسابی داغ بوده است. برخی کاربران نوشتند علی پروین مثل پیرمردهای فامیل است که همه دخترهای مهمان را در مراسم‌های سال نو به بهانه مسن بودن بغل می‌کند.

کاربران دیگری هم نوشتند پرداختن به این موضوع نشان از ذهنیت جنسیت‌زده برخی کاربران دارد. در حالی که حتی اگر علی پروین یک فرد مسن هم نبود نباید این اتفاق به جنجال می‌کشید چه برسد به حالا که ناهید کیانی جای نوه علی پروین است.

هواداران استقلال هم بدون توجه به این نکته که کار اشتباه (اینجا منظور برخورد با یک شخص به خاطر درآغوش کشیدن) برای هر شخصی چه استقلالی چه پرسپولیسی اشتباه است در آتش ماجرا دمیدند.

مشکل: نداشتن یک زمین، دغدغه: بغل علی پروین!

این روزها بحث امکانات تیم ملی و نداشتن یک زمین چمن مناسب در کل کشور داغ شده است. در چنین شرایطی طرح موضوعاتی نظیر آغوش علی پروین و ناهید کیانی که مطلقا هیچ اهمیت خاصی ندارد تنها موجب خوشحالی مدیرانی می‌شود که دوست دارند اخبار مربوط به کم‌کاری‌هاشان گم شود. مدیرانی که ترجیح می‌دهند جای خبر فاجعه نداشتن امکانات ساده، اخباری مثل تتوی آرمین سهرابیان یا داستان علی پروین برجسته شود.

در این میان عده‌ای تندرو هم داریم که نقش گشت ارشاد را برای سلبریتی‌ها و ورزشکاران بازی می‌کنند و با هر اتفاقی فریاد وااسفا سر می‌دهند و تا پرونده پر و پیمانی برای طرف نسازند آرام نمی‌گیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها