کد خبر: 674413
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۴ ۱۲:۵۵:۰۵
| |

در گفت و گو با روزنامه «اعتماد» مطرح شد:

پیشکسوت پرسپولیس درباره افزایش سقف بودجه: هر کس در فوتبال به حاکمیت نزدیک تر باشد قوانین را به نفع خودش عوض می کند!

امیرحسین اصلانیان می گوید نباید از پرسپولیس در لیگ نخبگان انتظار خاصی داشت.

پیشکسوت پرسپولیس درباره افزایش سقف بودجه: هر کس در فوتبال به حاکمیت نزدیک تر باشد قوانین را به نفع خودش عوض می کند!
کد خبر: 674413
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۴ ۱۲:۵۵:۰۵

امیرحسین اصلانیان، پیشکسوت پرسپولیس در مورد تغییر دقیقه نودی قانون سقف بودجه گفت: هر روز یکی که قدرت نفوذش بیشتر باشد با یکی- دو تا تلفن قانون را عوض می‌کند. هر کسی به حاکمیت نزدیک‌تر باشد تصمیمات را به نفع خودش جلو می‌برد!

به گزارش «اعتماد»، پرسپولیس در هفته اول از بازی‌های لیگ نخبگان به مصاف الاهلی عربستان می‌رود. مورد بعدی اینکه پنجشنبه شب و در حالی که تنها چند ساعت مانده بود به پایان مهلت ارسال لیست آسیایی تیم‌ها، به یک‌باره از فدراسیون خبر رسید طی جلسه‌ای مصوب کردند سقف بودجه‌ تغییر کند. به این ترتیب تمام تیم‌هایی که به خاطر سقف بودجه نمی‌توانستند بازیکنان گران‌قیمت‌شان را ثبت کنند به راحتی این کار را کردند.

این تصمیم عجیب و غریب در فوتبال ما به معنای واقعی کلمه تبدیل به یک بحران شد. هواداران و مدیران باشگاه پرسپولیس معقتد هستند اینکه قانون سقف بودجه برای نمایندگان کشورمان در آسیا تغییر کرد بیشترین آسیب را به پرسپولیس زد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در چند مصاحبه توفانی حسابی به فدراسیون حمله کرد و این تصمیم را کنار پرونده ویلموتس بزرگ‌ترین لکه ننگ تاریخ فوتبال ایران دانست و از مهدی تاج خواست استعفا کند. 

این مسائل باعث شد تا با امیرحسین اصلانیان که از اولین دوره لیگ برتر پیراهن پرسپولیس را برتن کرد تماس بگیریم تا شرایط را از زبان یکی از پیشکسوتان سرخ‌ها ارزیابی کنیم. 

اصلانیان در‌ پاسخ به این سوال که با گذشت سه هفته از بازی‌های لیگ برتر شرایط پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کند، به خبرنگار «اعتماد» گفت: از آنجایی که یارگیری را به دقیقه نود رساندند تا تیم را تکمیل کنند برای همین شانس پرسپولیس را در قهرمانی در لیگ برتر یا حذفی می‌بینم و در آسیا ابزاری برای قهرمانی نداریم. تیم‌های استقلال و سپاهان و تراکتور هم خوب یارگیری کردند اما بازی در چنین زمین‌هایی برای تیم‌هایی که بازیکنان تکنیکی دارند و تاکتیک‌شان روی زمین است سخت است. در این وضعیت این تیم‌ها با تیم‌های متوسط در یک سطح خواهند بود چرا که نمی‌توانند تفکرات فنی مربی را در زمین پیاده کنند و برای همین همه‌چیز به نفع تیم‌های متوسط خواهد شد.

اصلانیان افزود: من به صورت کلی شانسی برای پرسپولیس در لیگ نخبگان نمی‌بینم و با شانس و اما و اگر شاید بتوانند یک مرحله‌ای صعود کنند چون آنها خیلی بیشتر زحمت کشیدند و روی زیرساخت کار کردند و سقف بودجه ندارند. به اصطلاح هر کسی تیغش تیزتر باشد او می‌تواند ببُرد! توقع مربیان‌را برای بازی‌های آسیایی باید پایین بیاوریم!

اصلانیان در خصوص برداشته شدن سقف بودجه که منجر به اعتراض پرسپولیسی‌ها شد، پاسخ داد: سال ۸۳ می‌خواستند پروین را کنار بگذارند که بگوویچ را آوردند، بعد اصلا به ما نگفتند بیایید هیات فوتبال تا قراردادها را ثبت کنید. یادم می‌آید در کارگران نشسته بودیم قراردادهای سفید را آوردند جلوی‌مان گذاشتند و گفتند فقط امضا کنید بقیه را ما پر می‌کنیم! نه مبلغ داشت نه امضای مدیر، هیچی نداشت! 

او تصریح کرد: در چنین لیگی که اسمش حرفه‌ای بود بازی کردم و همین الان هم‌ اکثر بچه‌ها در باشگاه پرونده‌ای ندارند‌. الان هم با همان منوال پیش می‌رویم هرروز یکی که قدرت نفوذش بیشتر باشد با یکی- دو تا تلفن قانون را عوض می‌کند و هر کسی به حاکمیت نزدیک‌تر باشد تصمیمات را به نفع خودش جلو می‌برد! هر کسی که به سر کار می‌آید به خصوص در قسمت ورزش می‌آید، یکسری عواملی دارند.

مهاجم پیشین سرخپوشان وضعیت بازیکنان جدید پرسپولیس را نامعلوم تشریح کرد و در این خصوص به «اعتماد» گفت: اینها اول باید شرایط بدنی‌شان را سنجید بعد بتوانند در پازل تاکتیکی سرمربی کارایی لازم را داشته باشند. بازیکن با سی‌دی و دلالی خریدن مثل هندوانه در بسته است و بگیر و نگیر دارد! قانونا بازیکن باید بیاید سر تمرین تست بدهد یا یکی را بفرستند تمریناتش را ببیند. در فوتبال ما بازیکنان بنجل زیادی آمدند و رفتند و یکسری‌ها به لحاظ مالی استفاده کردند. ان‌شاالله مثل فورواردهای قبلی که از سطح سه فوتبال ما ضعیف‌تر بودند مثل سامبو جوچی و دی کارمو نباشند! لوکادیا خوب بود که شس هفته زمان برد تا آماده شود اما یکسری اتفاقات افتاد و گذاشت و رفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها