کد خبر: 674624
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۰۷:۵۵:۵۵
| |

محمدرضا مهدوی درباره تقابل سرخابی ها در لیگ نخبگان: این یک جدال نابرابر است!/ نکونام را بغل کردم و از هم دلجویی کردیم!

پیشکسوت سرخابی ها می گوید باید بابت شرایط و امکانات فوتبال ایران از مردم عذرخواهی شود.

محمدرضا مهدوی درباره تقابل سرخابی ها در لیگ نخبگان: این یک جدال نابرابر است!/ نکونام را بغل کردم و از هم دلجویی کردیم!
کد خبر: 674624
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۰۷:۵۵:۵۵

روزبه  ‌دلاور| امشب‌ در هفته اول لیگ نخبگان آسیا دو نماینده کشورمان به مصاف حریفان‌شان می‌روند‌.

به گزارش «اعتماد»، استقلال در ورزشگاه شهر قدس میزبان الغرافه است و پرسپولیس باید در عربستان به مصاف الاهلی برود. با توجه به اینکه تیم‌های عربی هزینه‌های زیادی برای جذب ستاره‌های خارجی کرده‌اند می‌توان به راحتی فهمید که سرخابی‌ها بازی‌های دشواری پیش رو خواهند داشت. اما برای بررسی وضعیت بازی پرسپولیس و استقلال در هفته اول لیگ‌ نخبگان با محمدرضا مهدی بازیکن اسبق این دو تیم تماس گرفتیم.‌در زیر چکیده‌ای از گفت‌وگوی اختصاصی «اعتماد» با این پیشکسوت را می‌خوانید.

    وضعیت پرسپولیس را در آستانه بازی با الاهلی چطور  می‌بینید؟

خب یک‌سری اتفاقات در فوتبال ما می‌افتد که واقعا خاص است و هم مربیان خارجی و هم داخلی متوجه می‌شوند و گاریدو هم عادت می‌کند که شرایط فوتبال ما با تمام دنیا متفاوت است! اما روزهای سختی برای نمایندگان ما در لیگ نخبگان پیش‌بینی می‌کنم چون وارد یک‌ جدال نابرابر می‌شوند و توازنی در این رقابت‌ها وجود ندارد اما از آنجا که تیم‌های ما بچه‌های باتعصبی دارند می‌آیند و از حق خودشان دفاع می‌کنند. سختی کار در تقابل نفر به نفر است. آنها به لحاظ نفری شرایط بهتری دارند اما پرسپولیس به لحاظ تیمی چیزی کم ندارد و به امید‌ پروردگار نتیجه مطلوب را می‌گیریم با اینکه کار خیلی سخت است و دیگر مثل سال‌های گذشته کار آسانی نیست.

  در ابتدای صحبت‌ خود گفتید اتفاقات خاص در فوتبال ما می‌افتد. منظورتان کدامش است؟

آخر نمی‌فهمم این چه قوانینی است؟ شما به عنوان خبرنگار و کارشناس متوجه شدید به ما هم بگویید تا متوجه شویم! سقف یعنی چی؟ در دنیای حرفه‌ای هیچ کسی نباید حتی از قرارداد نفر کناری خودش باخبر باشد مگر ترانسفر مارکت‌هایی که می‌خواهند مبالغ قراردادهای باشگاه بزرگ را مشخص کنند. اصلا نمی‌توانید به ترانسفر مارکت بگویید مثلا این یک میلیون دلار بیشتر نمی‌ارزد! در ترانسفر مارکت سقفی وجود ندارد هر وقت آنجا سقف گذاشتند بیایند برای بازیکنان ما هم بگذارند!

  پرسپولیس در بازی‌های رو در رو آمار بهتری از حریف دارد. آیا شرایط فراهم است تا بتوانند حریف را غافلگیر کنند؟ 

خب الان رقم قرارداد نصف تیم رقیب اندازه کل لیگ ما یا شاید هم کل لیگ‌های ما است و این یک واقعیت غیرقابل انکار است. اما پرسپولیس یک سبقه خوبی مقابل آنها دارد. باید دید گاریدو از چه جوانانی استفاده می‌کند و دیدیم که تغییرات در ارنج‌ کارساز بوده است. گاریدو تجربه آسیایی ندارد اما با مشاوره‌هایی که به او می‌شود می‌توانند به گاریدو کمک کنند.

  درباره جذب سعید مهری که سر و صدای زیادی هم کرد چه نظری دارید؟

انتقاد می‌کنم از دوستانی که نظر می‌دهند چون یک نفر تصمیم‌گیرنده است و آن هم سرمربی است. ما فقط می‌توانیم نظر بدهیم یا نقد کنیم اما جای سرمربی که نیستیم. آن کسی که رهبر ارکستر است دوتا چوب به دست دارد و کارهایش را می‌کند و ثمره‌اش می‌شود آن همنوایی زیبا. اینجا هم در یک گروه ۴۰، ۵۰ نفره گاریدو باید نظر بدهد بقیه کاره‌ای نیستند! باید ثمره کار را ببینیم. اسدبیگی و مهری و بقیه بازیکنان بزرگی هستند اما اینکه کدام‌شان می‌توانند در تیم نقش‌آفرینی کند باید سرمربی نظر بدهد.

  برسیم به بازی استقلال؛ اخیرا دیداری با جواد نکونام داشتید. حرف خاصی رد و  بدل شد؟

همدیگر را بغل کردیم و از هم دلجویی کردیم سر این اتفاق ماندن یا رفتن او. من به آقا جواد هم‌ گفتم حقایق را می‌گویم و هیچ ‌وقت به شخصی بی‌احترامی نمی‌کنم. اینکه‌ نکونام را بخواهند کوچک کنند سخت در اشتباه هستند. سال‌های سال ارزش مربیگری و فوتبال بازی کردن او را نمی‌شود پایین آورد این وسط نه آقا جواد لطمه می‌خورد و نه مدیریت بلکه استقلال بزرگ است که آسیب می‌بیند. استقلال را وقتی خراب می‌کنند در واقع حال 30 میلیون حال هوادار را خراب می‌کنند. الان استقلالی‌ها با کادر و بازیکنانش جلو می‌روند . اگر جواد می‌خواست شانه خالی کند باید سال پیش این کار را می‌کرد اما دمش گرم ایستاد و جنگید! برای او ایستاده دست می‌زنم چون حرفه‌ای است و او تداومی برای استقلال داشت.

  وضعیت استقلال مقابل الغرافه را چطور می‌بینید؟

نکونام کارش را بلد است؛ او بازیکنانش را حرفه‌ای بار آورده است. در تیم‌های جواد نکونام بازیکنان تلاش خود را می‌کنند و هیچ کسی پا پس نمی‌کشد آنجاست که درخشش بازیکنان و کادر فنی پس از چند وقت تحت فشار بودن چه اتفاقاتی را رقم می‌زنند. این درست که یک تیم حرفه‌ای مقابل‌شان است اما در لیگ نخبگان باید نخبه‌ها خودشان را نشان دهند.

  پرسپولیس و استقلال در آسیا امسال رقیبان مشترکی دارند. ترتیب بازی‌ها به نفع کدام یک است؟

وقتی تیمی در لیگ نخبگان حضور پیدا می‌کند یا جام ملت‌ها و جام جهانی نباید فرقی داشته باشد که اول با کدام تیم بازی می‌کنید. حتی در لیگ داخلی هم وقتی برای قهرمانی آمدید دیگر چه کار دارید که چه کسی چه کار می‌کند. شما بروید کار خود را انجام بدهید یا می‌شود یا نه. حریف همیشه دنبال قوی شدن است. در هفته پیش دیدید که ذوب‌آهن در زمین تراکتور برنده شد برای همین هیچ چیزی در فوتبال قطعی نیست یا هفته پیش گفتم ایران، می‌تواند امارات را ببرد اما ممکن بود شرایط طوری رقم بخورد که حتی بازنده شویم.

  نظر شما درباره میزبانی استقلال از الغرافه در ورزشگاه شهر قدس  چیست؟

دیگر خسته شدیم از بس گفتیم. این تیم‌ها مگر کوچک هستند؟ پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور از تیم‌های بزرگ آسیا هستند و مگر می‌شود زمین نداشته باشند؟ برویم به کی بگوییم؟ حالا باید از مردم معذرت‌خواهی کنیم. تو را خدا به هواداران احترام بگذارید و عذرخواهی کنید. مطمئنا هواداران پشت در می‌مانند. باید فقط عذرخواهی کرد.

  صحبت پایانی؟

هواداران عزیز به چشم ملی به این بازی‌ها نگاه کنند و هر رنگی که هستیم، بیاییم از بازیکنان و مربیان خودمان حمایت کنیم. هرچه تیم‌های ما در آسیا بدرخشند به نفع پرچم کشورمان ایران است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها