کد خبر: 674689
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۲:۰۵:۲۵
| |

نگاهی به اولین بازی پرسپولیس در لیگ نخبگان؛ تقابل اندیشه‌های اسپانیایی باتجربه با آلمانی جوان

در ترکیب الاهلی به جز ستارگان عربستانی فوق ستاره‌هایی مثل ادوارد مندی و فرانک کسیه و همینطور فیرمینو و ریاض محرز هم حضور دارند.

نگاهی به اولین بازی پرسپولیس در لیگ نخبگان؛ تقابل اندیشه‌های اسپانیایی باتجربه با آلمانی جوان
کد خبر: 674689
|
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۲:۰۵:۲۵

 در یکی از بازی‌های مهم هفته اول از رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا در منطقه غرب دو تیم پرسپولیس و الاهلی عربستان در دوشنبه شب به مصاف یکدیگر می‌روند. این پنجمین تقابل دو تیم در فوتبال آسیا محسوب می‌شود‌، در چهار بازی گذشته این دو تیم نماینده کشورمان دو بار پیروز شده و یک‌بار نماینده عربستان به برتری رسیده و یک بازی هم با نتیجه مساوی تمام شده است.

به گزارش اعتماد، پرسپولیسی‌ها تا قبل از برگزاری این مسابقه دو جلسه تمرین در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل محل برگزاری بازی پشت سر می‌گذارند و مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی‌پوش این تیم به علت مصدومیت قادر به همراهی سرخ‌های پایتخت نخواهد بود. کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی که در این فصل سکان هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته از سه بازی قبلی در لیگ پنج امتیاز کسب کرده است و حالا باید تیمش را به مصاف تیم تا بن دندان مسلح الاهلی بفرستد. تیمی که برای دومین سال متوالی تحت هدایت ماتیاس یالیسه که یک مربی ۳۵ ساله آلمانی است، قرار دارد.

اما در ترکیب الاهلی به جز ستارگان عربستانی فوق ستاره‌هایی مثل ادوارد مندی سنگربان سنگالی سابق چلسی و فرانک کسیه که در بارسلونا توپ می‌زد، فیرمینو ستاره اسبق لیورپول و ریاض محرز هم حضور دارند که البته احتمال اینکه ریاض محرز به دلیل مصدومیت این بازی را از دست دهد وجود دارد با این حال یالیسه آن‌قدر بازیکن دارد که نگران جای خالی محرز نباشد! ویگا و تونی و دمیرال ازجمله بازیکنانی هستند که داشتن آنها آرزوی هر مربی است و حالا به لطف دلارهای نفتی در عربستان و تیم الاهلی توپ می‌زنند. سابقه نشان داده تنها پول در فوتبال خوشبختی نمی‌آورد و بچه‌های باتعصب پرسپولیس هم بارها ثابت کردند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و برای همین سرتا پا انگیزه هستند و گاریدو می‌تواند از این محرک قوی برای متوقف کردن حریف نهایت استفاده را ببرد‌.

هر چند که نباید پیش‌بینی کنیم کار آسانی در انتظار پرسپولیسی‌ها است. عربستانی‌ها با هزینه‌هایی چند صد میلیون دلاری جاه‌طلبی‌های بسیاری در فوتبال آسیا دارند. میزبانی جام جهانی در سال ۲۰۳۲ یکی از این جاه‌طلبی‌ها است. عربستان با برنامه‌ریزی درست قصد دارد در آینده نزدیک تبدیل به یکی از قطب‌های فوتبال باشگاهی در دنیا بدل شود.

اما درباره این بازی با توجه به اینکه‌ لیگ عربستان تازه شروع شده و از طرفی پرسپولیسی‌ها بیشتر از رقیب در شرایط بازی قرار دارند، می‌توانند امیدوار به کسب نتیجه باشند. بی‌شک هر چه از زمان این بازی‌ها بگذرد با هماهنگی و شناخت بهتر ستاره‌های خارجی امتیاز گرفتن برای باشگاه‌های ایرانی سخت‌تر خواهد شد، اما به دور از پیش‌بینی‌ها تا حوالی بامداد سه‌شنبه باید منتظر بمانیم و ببینیم حاصل تفکرات دو مربی خارجی فوتبال آسیا به نفع کدام تیم تمام‌ می‌شود‌.

رقابت‌های امسال فوتبال باشگاهی آسیا در سطح نخست تحت عنوان لیگ نخبگان یا الیت برگزار می‌شود. از ایران دو تیم استقلال و پرسپولیس در این مسابقات حضور دارند که در دور نخست به روش سوییسی باید با 8 تیم مختلف از منطقه غرب آسیا روبه‌رو شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها