کد خبر: 675105
|
۱۴۰۳/۰۶/۳۰ ۱۲:۱۵:۳۵
| |

آقای دنیامالی! چشم علاقه‌مندان به فوتبال به شماست/ وزیر نمی خواهد خرابکاری های فدراسیون را لاپوشانی کند

یک موضع‌گیری از سوی وزیر ورزش در روزهای گذشته پیرامون وضعیت برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال در کشور نشان داد که احتمالا شرایط برخورد وزارتخانه با اتفاقات فوتبال دیگر مثل سابق نیست.

آقای دنیامالی! چشم علاقه‌مندان به فوتبال به شماست/ وزیر نمی خواهد خرابکاری های فدراسیون را لاپوشانی کند
کد خبر: 675105
|
۱۴۰۳/۰۶/۳۰ ۱۲:۱۵:۳۵

احمد دنیامالی در جلسه مشترک با مسوولان فدراسیون فوتبال، مدیران کل ورزش و جوانان استانی، روسای هیات‌های فوتبال و مدیران ورزشگاه‌های حاضر در لیگ برتر، در مورد برگزاری بازی استقلال و الغرافه در شهر قدس گفت: انتخاب این ورزشگاه برای میزبانی بازی‌ها کج‌سلیقگی بود. درست است که AFC این ورزشگاه را تایید کرد، ولی متاسفانه در ذهن مردم اتفاق خوشایندی نبود و شأنیت فوتبال ایران رعایت نشد‌. باید در این خصوص حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردیم.

به گزارش روزنامه اعتماد، او در بخش دیگری از اظهاراتش به مساله ابهامات VAR پرداخت و گفت: نباید به نحوی عمل کنیم که حاشیه ایجاد شود و باید از روز اول برای مردم شفاف‌سازی صورت بگیرد. این سیستم یک سیستم جدید در کشور است و طبیعی است که با مشکلاتی نیز مواجه باشیم، ولی باید از ابتدا به مردم می‌گفتیم که VAR در ایران برای مدت کوتاهی آزمایشی است و در آینده تکمیل می‌شود.

دنیامالی همچنین در پاسخ به جمله‌ای از رییس فدراسیون فوتبال در همان جلسه که گفته بود، نمی‌دانم چرا عده‌ای در مورد شرایط ورزشگاه‌ها سیاه‌نمایی می‌کنند، گفت: شاید در بازنمایی بیرونی شرایط ورزشگاه‌ها شیطنت‌‌هایی شود، ولی باید بپذیریم که شرایط ورزشگاه‌ها قابل قبول نیست.

مخاطب جملات «عدم رعایت شأنیت فوتبال ایران» و «عدم شفاف‌سازی در مورد VAR» که وزیر جدید ورزش در صحبت‌های خود به آنها اشاره کرده مستقیما فدراسیون فوتبال و مهدی تاج رییس این فدراسیون است. 

دنیامالی با این اظهارات نشان داد دوران کنار ایستادن وزارت ورزش و جوانان در مورد فدراسیون فوتبال و حمایت کورکورانه با اسم رمز «مصلحت» گذشته است و از این پس فدراسیون فوتبال باید در مورد اقداماتی که صورت می‌دهد، پاسخگو باشد. 

احتمالا دلیل چنین رویکردی از سوی دنیامالی ورزشی و مخصوصا فوتبالی بودن او است. او که سال‌ها ریاست فدراسیون قایقرانی را برعهده داشته به خوبی می‌داند نقش یک رییس فدراسیون در اتفاقات رخ داده چقدر است. او می‌داند رییس فدراسیون در هیچ رشته‌ای نمی‌تواند خودش را کاملا جدا از اتفاقات رخ داده در حوزه ورزش مربوطه بداند و فرافکنی کند. او می‌داند وقتی استادیوم نامناسب است و میزبانی به خوبی صورت نگرفته فدراسیون حتما جزو مقصرین است. 

دنیامالی سال‌ها مدیریت فوتبال در باشگاه ملوان را هم تجربه کرده و می‌داند روابط بین باشگاه‌ها و فدراسیون به چه صورت است. او کسی نیست که چشم بسته، همانند دو وزیر قبلی هرچه فدراسیون گفت، بپذیرد و تایید کند و بعضا حتی بخواهد ضعف‌ها را لاپوشانی کند. اگر میزبانی بد بوده می‌گوید و اگر قراردادی ابهام دارد اعلام می‌کند. اینکه وزیر ورزش چنین روحیه‌ای دارد قابل توجه است. 

بر همین اساس مردم از وزیر جدید ورزش انتظار دارند مسیر وزرای قبلی را طی نکند. انتظار دارند با این توجیه که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است و وزیر در مجمع فدراسیون حق رای ندارد کنار نایستد. به هر حال هر اتفاقی در ورزش ایران در هر رشته‌ای رخ دهد پای وزارت ورزش نوشته خواهد شد. همکاری و همفکری با مجمع فدراسیون فوتبال از طریق روسای هیات‌ها که رابطه نزدیکی با اداره‌ کل‌های ورزش و جوانان استان‌ها دارند، می‌تواند مسیر خوبی برای تاثیرگذاری در روند اتفاقات باشد. این ابدا به معنای دخالت نیست و کاملا نقش نظارتی وزارت را برجسته می‌کند. 

این روزها که فدراسیون فوتبال در بن‌بست به‌سر می‌برد، رییس فدراسیونش با واکر راه می‌رود و به گفته برخی خبرگزاری‌ها از حضور در فدراسیون منع شده، نایب‌رییس‌اش در امارات روی تخت بیمارستان است و هیات رییسه‌اش از حد نصاب افتاده وزارت می‌تواند این نقش نظارتی و راهبری را ایفا کند. 

دنیامالی که خودش یک‌ بار زمانی که رییس فدراسیون قایقرانی بود با دخالت نهادهای غیر ورزشی مواجه شد احتمالا امروز بهتر از هر کسی می‌داند هیچ چیز در ورزش و مخصوصا فوتبال مهم‌تر از اساسنامه و صیانت از اجرای قانون نیست. اساسنامه فدراسیون فوتبال برای مواقعی که فوتبال اینچنین اسیر مشکلات و بن‌بست می‌شود راهکارهای قانونی در نظر گرفته؛ از جمله برگزاری مجمع فوق‌العاده برای تعیین تکلیف شرایط.  

فوتبال ایران این روزها حتما نیاز به برگزاری مجمع برای خروج از بن‌بست فعلی دارد. هواداران فوتبال انتظار دارند شرایط فعلی هر چه سریع‌تر پشت سر گذاشته شود و ثبات و آرامش به فوتبال برگردد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها