کد خبر: 675748
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ۰۷:۵۵:۲۶
| |

منصور رشیدی: وضعیت پرسپولیس بهتر از استقلال است

منصور رشیدی می گوید چرا باید بابت اتفاقی که قبلا در ورزشگاه اراک رخ داده ورود زنان به دربی ممنوع شود؟

منصور رشیدی: وضعیت پرسپولیس بهتر از استقلال است
کد خبر: 675748
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۴ ۰۷:۵۵:۲۶

روزبه   دلاور| به گزارش «اعتماد»، در آستانه دربی برای بررسی شرایط استقلال با منصور رشیدی یکی از دروازه‌بان‌های دهه پنجاه استقلال تماس گرفتیم که چکیده‌ای از صحبت‌های رشیدی را در ادامه می‌خوانید.

دربی را چطور می‌بینید؟

یک بازی حساس بین دو تیم است که مثل بازی‌های معمولی دیگر نیست. حساسیتش از 50، 60 سال پیش به این طرف بوده و مربوط به امروز و یک سال و دو سال قبل نیست. از آن زمان که استادیوم آزادی نبود و در امجدیه با حضور ۲۰، ۳۰ هزار هوادار دربی برگزار می‌شد حساس بود تا حالا. هر چند حالا استادیوم ‌کوچک‌ شده و فقط ۸ هزار نفر می‌توانند به استادیوم بروند اما 30، 40 میلیون در خانه‌های‌شان این بازی را تماشا می‌کنند.

هواداران استقلال نگران حواشی ایجاد شده بین کادر مربیگری و مدیریتی این تیم هستند. ممکن است این مسائل به تیم ضربه بزند؟

من یکی، دوبار بیشتر آقای حقدوست را ندیدم‌. او بچه بدی نیست و فهمیده هم هست اما در این بحث وارد شده به عنوان مشاور آقای سمیعی. سن و سال او آن‌قدر هم نیست که بگویم‌ مثل آقای جباری یا کارگر جم که ۴۰، ۵۰ ساله در باشگاه هستند مشرف به کارهای مدیریت است اما یکی مثل آقای حقدوست نباید در این وضعیت بخواهد جو را برهم بزند تا خدای نکرده مشکلی پیش بیاید بعد فردا تمام کاسه و کوزه‌ها بر سر حقدوست شکسته ‌ ‌شود.

به لحاظ فنی استقلال در شرایطی قرار دارد که بتواند پرسپولیس را شکست دهد؟

خداوکیلی بخواهیم صحبت کنیم نه! از لحاظ فنی یک کمی پایین‌تر از پرسپولیس هستیم و در این چندتا بازی که از پرسپولیس دیدم یک تیم کامل و خوب و رو به جلو دارند که واقعا عالی کار کردند اما استقلال متاسفانه از پارسال تا حالا درگیر حاشیه شده است که انگار برطرف نمی‌شود! الان دو سال است که در خط حمله هم مشکل دارند و نتوانستند جایگزینی برای قایدی و محبی پیدا کنند.

غیبت چشمی می‌تواند تاثیر منفی روی عملکرد استقلال بگذارد؟

بله. او به ناحق محروم شد، همین‌طور که گفتم پرسپولیس به لحاظ تاکتیکی بهتر است الان هم می‌گویم چشمی ناحق کارت قرمز گرفت، نمی‌دانم کمیته انضباطی اینها را نمی‌داند که این بازیکن حضورش در دربی برای استقلال واجب است. متاسفانه با یک اشتباه داور این بازیکن باتجربه را در دربی از دست دادیم.

نظر شما درباره بازیکنانی که از پرسپولیس به استقلال رفتند یا برعکس استقلالی بودند و پرسپولیسی شدند (ملقب به یاغی‌ها) چیست؟

این فوتبال حرفه‌ای شده و این حرف‌ها دیگر قدیمی شده. من خودم زمانی که تازه از آبادان آمدم رفتم پرسپولیس خب یک سال در این تیم بودم که به من توجه نکردند و جدا شدم تا برای دیهیم بازی کردم و بعد رفتم تاج. عادی است و نباید حساسیت به خرج داد و به آنها گفت یاغی! به یک بازیکن ممکن است بازی نرسد یا پول کمتری بگیرد خب جدا می‌شود و به یک تیم دیگر می رود. درست نیست که به اینها بگوییم یاغی خب بازیکن دوست ندارد بماند یا مربی نظر خوبی نسبت به او ندارد.

درباره عدم حضور بانوان در استادیوم صحبتی دارید؟

متاسفانه ‌دیدم که قرار است فقط ۸ هزار تا بلیت بفروشند برای بازی که اگر در استادیوم 200 هزار نفری هم برگزار کنند پر می‌شود، این وضعیت خوب نیست. متاسفانه کار مدیریت ما مدت زیادی است که به همین شکل است. همین استادیوم آزادی را که ۵۵ سال پیش ساخته شد، نتوانستند نگهداری درستی کنند تا الان شرایط این‌طور شود. کشورهای عربی زمین درست می‌کنند در دنیا تک است اما در کشور ما به این صورت است! اما درباره زنان باید بگویم چرا باید بابت یک اتفاقی که قبلا در ورزشگاه اراک رخ داده حالا ورود زنان ممنوع شود؟

نتیجه دربی چند چند می‌شود؟

این بازی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. آن بازیکنانی که از آرامش بیشتری برخوردار باشند صددرصد موفق می‌شوند. اگر از موقعیت کم استفاده بهینه کنند می‌توانند برنده شوند. پرسپولیس به لحاظ تیمی و حرکتی و اینکه یک تیم کامل روی نیمکت دارد وضعیت‌شان بهتر است اما استقلال در دفاع و حمله مشکل دارد. امیدوارم استقلال بتواند از موقعیت‌هایش استفاده کند و برنده از زمین بیرون بیایند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها