کد خبر: 676096
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۷ ۰۸:۲۵:۲۶
| |

کارشناس والیبال در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

آرمات: پیاتزا با توتولو زوج خوبی در تیم ملی می شوند

مربی سابق تیم ملی می گوید بازیکنان نباید تصور کنند فقط یک عده خاص به تیم ملی دعوت می شوند.

آرمات: پیاتزا با توتولو زوج خوبی در تیم ملی می شوند
کد خبر: 676096
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۷ ۰۸:۲۵:۲۶

روزبه دلاور| دو، سه سالی می‌شود که دوره افول تیم ملی والیبال بزرگسالان مردان کشورمان آغاز شده و تمام علاقه‌مندان به این رشته امیدوار هستند با حضور پیاتزا این مربی معروف ایتالیایی روی ‌نیمکت سروقامتان وضعیت تیم ما بهتر شود تا آن نتایج بد در رقابت‌های ‌مختلف فراموش شوند.

به گزارش روزنامه «اعتماد»، به ‌طور حتم در این وضعیت به وجود آمده عدم ثبات در کادرفنی هم تاثیر زیادی داشته که حالا امیدواریم مسوولان والیبال با یک برنامه‌ریزی بلندمدت و حمایت و فراهم کردن خواسته‌های کادرفنی جدید، شرایط عملکردی بهتری برای آینده تیم ملی فراهم کنند. در مورد انتخاب پیاتزا که در همین هفته بالاخره به صورت رسمی توسط فدراسیون والیبال رونمایی شد و نخستین کنفرانس خبری‌اش را برگزار کرد با مسعود آرمات یکی از مربیان اسبق تیم ملی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

انتخاب پیاتزا به عنوان مربی جدید تصمیم درستی بود؟

خیلی خوشحالم که او انتخاب شد چون جزو مربیان خوب دنیا است و امیدوارم با ارزیابی‌ها و اطلاعاتی که از تیم ما دارد، همین‌طور که گفته بتواند ما را به جمع ۸ تیم برتر بیاورد. فکر می‌کنم توانایی‌اش را دارد و از تیم ما هم این انتظار می‌رود که با این مربی بزرگ نتایج خوبی مثل حضور در المپیک بگیریم.

نظر شما درباره همکاری توتولو با پیاتزا چیست؟

با حضور توتولو هم‌ موافق هستم. در صحبت‌های قبلی هم گفتم که او جزو مربیان خوب است که می‌تواند به پیاتزا کمک کند و نقطه قوتی برای مربیان تیم ملی باشد. این دو زوج خوبی می‌شوند و مربیان ایرانی که کنار این دو قرار می‌گیرند هم می‌توانند اطلاعات کاملی به کادرفنی دهند البته توتولو اطلاعات کافی از تیم‌ ما دارد و می‌تواند کار خود را به خوبی انجام دهد.

بعضی از مربیان ایرانی انتظار دارند بیشتر از مربیان وطنی در کادرفنی استفاده شود. شما موافق این موضوع هستید؟

نه. اگر سرمربی ایرانی هم انتخاب می‌شد مسلما دلش می‌خواست با دستیاران خودش کار کند یا هر کسی که هماهنگ‌تر و همکار هست را انتخاب می‌کرد. ایشان با آقای توتولو همخوانی دارد و آقای توتولو هم با والیبال ایران بیگانه نیست و چند سالی با تیم ما کار کرده است. او در کنار آقای عطایی و دیگر مربیان در ایران بوده و اطلاعات کاملی از تیم ما دارد. نظر همه محترم است اما نظر من همین بهتر که توتولو هست و می‌تواند کمک زیادی به ما کند.

درباره هم‌گروهی ایران در رقابت‌های جهانی بگویید. در گروه آسانی قرار گرفتیم؟

نمی‌شود گفت گروه آسانی است با این وضعیت تیم ملی که در شرایط بحرانی قرار گرفته بود، نمی‌شود گفت گروه سبکی است! همه تیم‌ها دارند کار می‌کنند و می‌خواهند ارتقا پیدا کنند اما نسبت به گروه‌های دیگر، برای شروع گروه ما خوب است. باید تلاش کنیم. اینکه فکر کنیم راحت صعود می‌کنیم این‌طور نیست. هیچ تیمی را نمی‌شود دست‌کم گرفت.

به عنوان یکی از مربیان سابق تیم ملی چه توصیه‌ای برای کادرفنی جدید دارید؟

نظرم این است که حتما تیم ملی ب تشکیل شود که یک رقابتی بین بازیکنان باشد مثل زمان ولاسکو. ما هم که در کنار ولاسکو بودیم، هر کسی را که خوب کار نمی‌کرد به جای تنبیه و خط زدن می‌فرستاد در تیم ملی ب یعنی یک رده پایین‌تر. این باعث می‌شد در تیم ب آنقدر خوب کار کند تا دوباره به سرجای اصلی‌اش برگردد. باید برای تیم‌ب هم برنامه داشته باشیم مثلا در مسابقات آسیایی و قهرمانی آسیا می‌شود از تیم ب استفاده کرد مثل تیم‌های ایتالیا و ژاپن و دیگر تیم‌های مطرح دنیا. ما باید تیم ملی بزرگسالان را برای قهرمانی جهان و المپیک آماده نگه داریم. هر کسی در تیم ب تلاش کرد و بهتر بود به تیم اصلی اضافه شود. فدراسیون والیبال هم تا آنجا که اطلاع دارم دنبال تشکیل تیم ملی ب هستند.

چند روز دیگر بازی‌های لیگ شروع می‌شود چطور می‌شود بین مربیان لیگ و تیم ملی تعاملی به وجود آورد که نتیجه‌اش به نفع تیم ملی شود؟

مسابقات ما از هفته بعد شروع می‌شود. فکر می‌کنم بازیکنان ما می‌توانند تلاش کنند و بدانند زیرنظر هستند نه اینکه یک عده خاص هستند که همیشه دعوت می‌شوند. الان مثل دوره‌ای که در نوجوانان سرمربی بودم و عین ۱۴ بازیکن من به تیم ملی کمک کردند شرایط خوبی داریم. این‌طور که اطلاع دارم توتولو زودتر می‌آید تا لیگ‌ها را زیرنظر داشته باشد و بتواند بازیکنان را زیرنظر بگیرد و به جز لژیونرها با آنالیز آنها بازیکنان‌ جدیدی را احتمالا دعوت کنند. تیم‌های لیگ برتری باید تعاملی با مربیان یا افرادی که مامور می‌شوند تا بازیکنان را زیرنظر داشته باشند، داشته باشند تا بتوانیم بهترین‌ها را آماده و معرفی به تیم ملی کنیم.

سوال آخر درباره شخص شما است! در دوره‌ای که به کادرفنی اضافه شدید بیشترین انتقادات به طرف شما بود و به سرمربی وقت تیم ملی هم بابت این انتخاب انتقاد می‌کردند. آیا نقد برای انتخاب شما منصفانه بود؟

عطایی نه، هر مربی حق دارد دستیار خودش را انتخاب کند. با هر کسی که هماهنگ‌تر و همخوانی داشته باشد، کار کند. فدراسیون برای ما هزینه کرده من ۱۵، ۱۶ سال در رده نوجوانان و جوانان کار کردم و دو سال دستیار ولاسکو بودم الان که این را گفتید برای اولین‌بار می‌گویم که پس از مسابقات نوجوانان جهان در دوره مربیگری من برای اولین‌بار چهارده بازیکن شاید یکی، دوتا کمتر فصل بعدش در لیگ برتر بزرگسال بازی کردند. الان هم چندتای آنها در بهترین‌های دنیا بازی می‌کنند. ما ظرف مدت چهار ماه و با یک اردو در ایتالیا و اوج کرونا در نوجوانان سوم جهان شدیم‌. عطایی هم وقتی توتولو را کنار گذاشت و در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شدند و فقط یک دستیار داشت از من درخواست کرد و من هم رفتم و شاید هفت، هشت یا ده روز کنار تیم بودم و کاری از دستم برنمی‌آمد‌‌ به غیر از مشورت خوب و فنی. نمی‌شد کار خارق‌العاده‌ای انجام دهم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها