کد خبر: 676295
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۸ ۰۸:۵۵:۲۸
| |

رییس اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی: بادامکی درباره پرسپولیس نظر بدهد نه تصمیمات استانی!/ فدراسیون با اهداف غیرفوتبالی انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی را برگزار نمی کند

علیرضا تاج فیروز در مورد میزبانی مشهد از مسابقات آسیایی سرخابی ها و همینطور میزبانی از تیم ملی ایران در بازی های انتخابی جام جهانی توضیحاتی را ارائه کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی: بادامکی درباره پرسپولیس نظر بدهد نه تصمیمات استانی!/ فدراسیون با اهداف غیرفوتبالی انتخابات هیات فوتبال خراسان رضوی را برگزار نمی کند
کد خبر: 676295
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۸ ۰۸:۵۵:۲۸

روزبه‌ دلاور| رییس اداره ورزش و ‌جوانان خراسان رضوی در مورد میزبانی استادیوم‌های مشهد از تیم‌های سرخابی و تیم ملی ایران می‌گوید وقتی یک رویدادی در این سطح از بازی‌های تیم ملی و پرسپولیس و استقلال در آسیا می‌خواهد در شهر مشهد برگزار شود قانونا شورای تامین در رابطه با نظم و امنیت باید ورود پیدا کند و نظر بدهد و شورای تامین به این نتیجه رسیده است که سرخابی‌ها از ثامن استفاده کنند و تیم ملی ایران از ورزشگاه امام رضا. 

به گزارش «اعتماد» با توجه به اینکه ورزشگاه آزادی در حال بازسازی است و دیگر ورزشگاه‌های استان تهران شرایط میزبانی از تیم‌های آسیایی را ندارند وضعیت پذیرایی پرسپولیس و استقلال از تیم‌های همگروهی‌شان در لیگ ‌نخبگان آسیا نامشخص و برای هواداران این دو تیم نگران‌کننده است.

مسوولان استانی در مشهد بالاخره قبول کردند تا تیم‌ ملی کشورمان در ورزشگاه امام رضا میزبان رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی باشد اما برای پرسپولیس و استقلال فقط مجوز بازی در ورزشگاه ثامن را خواهند داد.‌

غلامحسین بادامکی، معاون باشگاه پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که اداره کل ورزش و استان قدس موافق میزبانی از پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا هستند اما یک عده دیگر این اجازه را نمی‌دهند! با توجه به حساسیت این موضوع و اینکه پای آبروی ورزش کشورمان وسط است با علیرضا تاج‌فیروز، رییس اداره ورزش و ‌جوانان خراسان رضوی تماس گرفتیم تا نظر وی را جویا شویم.

تاج‌فیروز در ابتدا با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به صحبت‌های معاون باشگاه پرسپولیس به «اعتماد» گفت: من صحبت‌های ایشان را نشنیدم! اما اینکه شما می‌گویید ایشان گفته قرار بوده پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا میزبان حریفان آسیایی‌اش باشد بگویم با چه کسی قرار گذاشتند؟ قبلا در مصاحبه‌هایم عرض کرده‌ام مسوولان استانی پذیرفتند که بازی‌های تیم‌ ملی در ورزشگاه امام رضا برگزار شود و بازی‌های پرسپولیس و استقلال را در ثامن‌الائمه برگزار کنند. ورزشگاه ثامن یکی از بهترین ورزشگاه‌های کشور است قطعا هیچ ورزشگاهی در کشور به پای ورزشگاه امام رضا نمی‌رسد چون ‌تنها ورزشگاهی که گرید ‌ای‌پلاس دارد ورزشگاه امام رضا است اما تدابیر مسوولان استان این بود که بازی‌های پرسپولیس و استقلال اگر قرار است در استان ما باشد در ورزشگاه ثامن برگزار شود و این آمادگی را به همه جا اعلام کردیم.

تاج فیروز در خصوص اینکه آیا تصمیم اداره ورزش هم با مسوولان استان یکی بوده یا خیر، گفت: ما و مسوولان نداریم! استان چنین تصمیمی گرفته است.

از تاج‌فیروز پرسیدم که آیا تصمیمات ورزشی نباید برعهده مسوولان ورزشی باشد، پاسخ داد: دفعه قبل نمی‌دانم کدام بزرگواری با من مصاحبه کرد که فقط بخشی از حرف‌هایم بود و بخش دیگر را نه که درباره موضوع حضور بانوان در ورزشگاه بود که بخشی از حرف‌هایم را شبکه‌های آن طرف آبی بازنشر دادند! ورزش از سیاست جداست؟ چه کسی چنین حرفی زده؟ بعد چطور روسیه را از مسابقات محروم می‌کنند اما اسراییل غاصب را با این همه ‌خونریزی یک بار تحریم نکردند بعد می‌گویند ورزش از سیاست جداست! بعد چطور آن کشور محروم شد اما این یکی که مردم مظلوم فلسطین و لبنان را به خاک و خون می‌کشد در تمام عرصه‌های ورزشی هست. اینکه شما هم می‌گویید ورزش از سیاست جدا است!

به تاج‌فیروز گفتیم اینکه می‌گویند ورزش از سیاست جدا است حرف ما نیست دیگر همه می‌دانند که تصمیمات ورزش را ورزشی‌ها بگیرند به نفع ورزش کشورمان است. او در پاسخ به این مساله گفت: قطعا همین طور است اما‌ قانونا یک رویدادی در این سطح از بازی‌های تیم ملی و پرسپولیس و استقلال در آسیا که می‌خواهد در شهر مشهد برگزار شود شورای تامین در رابطه با نظم و امنیت باید ورود پیدا کند و نظر بدهد و شورای تامین به این نتیجه رسیده است.

وی درباره اینکه بادامکی گفته پرسپولیس نمی‌خواهد در ثامن بازی کند، گفت: آقای بادامکی که مسوولیتی در استان ندارد و ایشان باید درباره پرسپولیس نظر بدهد نه در رابطه با تصمیمات استانی.

رییس اداره ورزش و‌ جوانان خراسان رضوی در ادامه و در خصوص بلاتکلیفی هیات فوتبال این منطقه به خبرنگار «اعتماد» گفت: این موضوع یکی از گله‌مندی‌های جدی مسوولان استان و ورزش دوستان و ورزشکاران و خصوصا فوتبالی‌ها مخصوصا پیشکسوتان و مربیان ورزشی است. از اردیبهشت سال ۱۴۰۲ هیات فوتبال خراسان رضوی توسط فدراسیون فوتبال بلاتکلیف نگه داشته شده است. یک مقداری داخل استان در بحث تایید دستگاه نظارتی آن هم به خاطر حفظ حرمت دوستانی که در این ورزش زحمت کشیده‌اند، گفتند شاید با مذاکره حل شود اما نشد. ما خواستیم آبروداری کنیم اما نشد. حالا فدراسیون هیات فوتبال استان را معطل نگه داشته و به نظر دنبال اهداف دیگری به غیر از فوتبال استان است. یعنی اصلا برای‌شان مهم ‌نیست که چه آسیبی به فوتبال استان می‌خورد بابت این بلاتکلیفی.

تاج‌فیروز درباره ردصلاحیت احسان اصولی پرسیدیم و اینکه علت معطلی فدراسیون همین موضوع است یا خیر، گفت: 

«آقای اصولی برای پست ریاست هیات فوتبال استان احراز صلاحیت نشد. در اساسنامه هیات‌های فوتبال استان که در اسفند ماه ۱۴۰۱ به تصویب فدراسیون رسیده حتما مطالعه کرده‌اید که اداره کل ورزش جوانان در رابطه با فرآیند انتخابات هیات‌های فوتبال کاره‌ای نیست. الان این موضوع را نباید از من سوال کنید؛ باید به فدراسیون زنگ بزنید و از بلاتکلیفی هیات فوتبال استان خراسان رضوی بپرسید.»

وی در پایان در خصوص اینکه برای مشخص شدن سرنوشت هیات فوتبال این استان چه اقدامی کرده به «اعتماد» گفت: وقتی در فرآیند انتخابات نقشی نداریم چه کار می‌توانیم انجام دهیم؟ بارها به فدراسیون ابلاغ کردیم اما به هردلیلی که می‌دانم چیست و نمی‌خواهم به آن بپردازم جوابی نداده است. دیگر آنقدر گفتیم خسته شدیم! به هر دلیل فعلا تصمیم‌شان این است که هیات فوتبال خراسان رضوی را بلاتکلیف نگه دارند.حالا دنبال چه هدفی هستند خودشان باید پاسخ‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها