کد خبر: 676362
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۸ ۱۱:۲۵:۲۷
| |

نگاهی به هفته دوم لیگ‌ نخبگان آسیا/ تقابل سرخابی با نمایندگان ازبک و قطر

پرسپولیس و استقلال در شرایط متفاوتی پا به هفته دوم رقابت های لیگ نخبگان آسیا می گذارند.

نگاهی به هفته دوم لیگ‌ نخبگان آسیا/ تقابل سرخابی با نمایندگان ازبک و قطر
کد خبر: 676362
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۸ ۱۱:۲۵:۲۷

هفته دوم از رقابت‌های لیگ نخبگان در حالی عصر دوشنبه برگزار می‌شود که دو نماینده کشورمان در شرایطی متفاوت به مصاف رقیبان خود خواهند رفت.

به گزارش روزنامه اعتماد، پرسپولیس و استقلال همین چند روز قبل در داربی سنتی ایران به مصاف هم رفتند و با بردی که پرسپولیس به دست آورد با روحیه و انگیزه مضاعفی گام به این بازی‌ها می‌گذارد و در سمت مقابل استقلالی‌ها با شکست در داربی با یک نیمکت فنی لرزان و ناراحتی از باخت به مصاف رقیب خود می‌روند.

 

پرسپولیس -پاختاکور

این بازی روز دوشنبه نهم مهرماه و از ساعت 19:30 در ورزشگاه قدس برگزار می‌شود. هردو تیم در بازی اول خود در لیگ نخبگان شکست خوردند. پرسپولیس در بازی اول در عربستان به مصاف الاهلی رفت و با تک گلی که در دقیقه ۲ فرانک کسیه وارد دروازه این تیم کرد دست خالی جده را ترک کرد. اما همان بازی هم نکات فنی فراوانی داشت و عملکرد شاگردان گاریدو در خطوط سه‌گانه به قدری خوب بود که کارشناسان و هواداران این تیم به ادامه بازی‌ها امیدوار شدند.

به‌طور قطع اگر فوتبال روی عادلانه‌اش را به پرسپولیسی‌ها نشان می‌داد حداقل این تیم لایق کسب یک امتیاز بود‌. هر چه بود گذشت و حالا اعضای این تیم پس از برد در داربی فقط به سه امتیاز بازی مقابل حریف ازبک فکر می‌کنند. بازگشت اورونوف و قرار گرفتن این ستاره ازبکستانی در ترکیب پرسپولیس و بازی مقابل تیمی از کشورش می‌تواند نقطه عطف تقابل پرسپولیس و پاختاکور باشد. ضمن اینکه العملود مدافع راست مراکشی سرخ‌ها با آماده شدن برای این بازی از ابتدا بازی خواهد کرد و‌ احتمال فیکس بازی کردن ژائو مهاجم جدید ‌خارجی پرسپولیس هم زیاد است.

برگزاری بازی در استادیوم شهر قدس یا همان قلعه‌حسن‌خان دیگر نکته این بازی است. پرسپولیس با علم به کیفیت پایین این استادیوم به دلیل نزدیک‌تر بودن آن ترجیح داده فعلا در این ورزشگاه از رقبای خود میزبانی کند تا شاید در ماه‌های آتی بتواند ورزشگاه تختی یا آزادی را به عنوان میزبانی در نظر بگیرد. در دیدار قبلی آسیایی که در قلعه‌حسن‌خان برگزار شد مشکلات زیادی به وجود آمد و امیدواریم در بازی فرداشب از این مشکلات کاسته شده باشد. ‌

 

استقلال- السد

استقلال دیگر نماینده ایران در لیگ‌ نخبگان آسیا هم همزمان با بازی پرسپولیس و پاختاکور در قطر به مصاف السد می‌رود. شاگردان جواد‌ نکونام در بازی اول خود در این مسابقات تیم الغرافه قطر را با سه گل شکست دادند و صدرنشین هفته اول هستند و السد یک امتیازی است. اما با توجه به نتایج ضعیف استقلال در لیگ‌ و به خصوص شکست در داربی و حواشی که پیرامون مدیریت و کادرفنی این باشگاه وجود دارد به نظر می‌رسد کار دشواری در برابر اکرم عفیف و هم‌تیمی‌های او خواهند‌ داشت.

جواد نکونام‌ که روی لبه تیغ قرار گرفته در صورت پیروزی مقابل السد و با توجه به اینکه بازی بعدی‌اش در لیگ‌ زیاد سخت نیست می‌تواند کمی جایگاهش را مستحکم‌تر کند اما در صورت شکست‌ در این بازی فشار بر روی او و تیمش بیش از پیش خواهد‌ شد.

مدیران باشگاه استقلال در آخرین اظهارات خود به این نکته اشاره کردند که تکلیف بررسی استعفای نکونام را به بعد از بازی با السد موکول کرده‌اند. مساله‌ای که به مذاق هواداران مخالف نکونام خوش نیامده است. با این حال از نظر فنی شانس اینکه بعد از داربی نکونام برکنار می‌شد و شخص دیگری روی نیمکت استقلال قرار می‌گرفت وجود نداشت.

هواداران استقلال باید بدانند طی این یکی، دو روز صحبت کردن از تغییرات کادرفنی کمکی به تیم محبوب‌شان نمی‌کند و فعلا بهتر است تمام تمرکزشان را روی حمایت از تیم برای موفقیت در دومین بازی آسیایی تیم‌شان بگذارند. برد آبی‌ها مقابل السد می‌تواند گام مهمی در رسیدن این تیم به دور حذفی رقابت‌های امسال باشد.

پرسپولیس و استقلال دو نماینده کشورمان در اولین‌دوره از مسابقات لیگ‌ نخبگان آسیا به حساب می‌آیند و نتایج‌ آنها در این بازی‌ها تاثیر زیادی در سهمیه فوتبال ما در سال آینده‌ خواهد داشت.

فرمت جدید مسابقات آسیا که تحت عنوان لیگ نخبگان برگزار می‌شود این شانس را به تیم‌های ایرانی می‌دهد که در یک فرمت لیگ‌گونه با تیم‌های آسیایی به رقابت بپردازند و نتایج احتمالا ضعیف خود را جبران کنند.

به‌طور حتم با درک اهمیت این موضوع هردو تیم باید حداکثر توان خود را برای کسب امتیاز در این بازی‌ها بگذارند و نیم‌نگاهی هم به صعود به مرحله بعدی داشته باشند. اگرچه‌ باشگاه‌های عربی هزینه سنگینی کردند اما فوتبال ایران نشان داده به لحاظ استعداد یک سر و گردن بالاتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس است و بچه‌های ایرانی می‌توانند باز هم‌ در آسیا نتایج درخشانی کسب کنند ‌و دل مردم را شاد کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها