کد خبر: 676579
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ ۱۲:۰۵:۵۱
| |

در گفت و گو با «اعتماد» مطرح شد؛

بهزاد داداش‌زاده: برای کشورهای همسایه استادیوم‌ می سازیم‌ اما برای خودمان نه!

پیشکسوت پرسپولیس می گوید: بازی در زمین بد می تواند حربه‌ای برای تیم‌های ایرانی برابر تیم‌های آسیایی باشد!

بهزاد داداش‌زاده: برای کشورهای همسایه استادیوم‌ می سازیم‌ اما برای خودمان نه!
کد خبر: 676579
|
۱۴۰۳/۰۷/۰۹ ۱۲:۰۵:۵۱

روزبه دلاور| پرسپولیس پس از کسب برد مهم در دربی پایتخت در هفته دوم لیگ نخبگان به مصاف پاختاکور ازبکستان می‌رود‌. شاگردان گاریدو که از برد در مقابل رقیب دیرینه انگیزه‌های زیادی برای ‌بازی‌های لیگ نخبگان دارند باید در این دیدار خانگی برنده شوند تا روند رو به جلوی خود را حفظ کنند. برای بررسی این بازی سراغ بهزاد داداش‌زاده پیشکسوت سرخابی‌ها رفتیم.

 

ارزیابی شما از وضعیت این روزهای پرسپولیس چیست؟

با این همه مشکلاتی که در فوتبال افتاده و فراز و نشیب‌های زیادی که داشته‌ایم اما خدا را شکر پرسپولیس مشکلات و نا‌به‌سامانی تیم‌های دیگر را ندارد و روی همین اصل هم توانست رقیب دیرینه‌اش را شکست بدهد و یک روحیه خیلی خوب داشته باشد. خواسته طرفداران هم همین است. پیش‌بینی می‌کردیم که باید به مربی جدید و بازیکنان فرصت داده شود که این کار را کردیم و کم‌کم وضعیت بهتر هم خواهد شد. شرایط امروز پرسپولیس طوری است که مردم از این تیم توقع دارند که در آسیا هم بتواند نتایج خوبی کسب کند. به‌رغم اینکه 40 - 30 درصد بازیکنان پرسپولیس تغییر کردند و شروع فصل خوب نبود اما رفته رفته به انسجام تیمی رسیدند و بزرگ‌ترین حسن پرسپولیس این بود که وارد حاشیه نشد و پیشکسوت و هواداران حمایت کردند و بازیکنان هم همت به خرج دادند و حالا به صدر جدول هم نزدیک هستند. گاریدو و سه، چهار بازیکنی که اضافه شدند، می‌دانند پرسپولیس همیشه صدر و همیشه قهرمان بوده پس واقف هستند که در آسیا هم خوش بدرخشند.

فکر می‌کنید پرسپولیس توانایی لازم برای شکست پاختاکور را دارد؟

بله؛ در عربستان هم دیدیم که چقدر تیم خوش درخشید و به نظرم ما به الاهلی نباختیم بلکه به امکانات و زیرساخت‌ها و پول هنگفت آنها باختیم وگرنه اگر ما چنین شرایطی داشتیم، محال بود ما را ببرند. حالا با پاختاکور بازی داریم که تیم خوبی است و همیشه موی دماغ ما بوده. اما می‌توانیم بازهم پیروز باشیم و در هفته دوم استارت برای پیروزی در این بازی‌ها را بزنیم. قطعا دیگر تیم‌های این گروه با هم بازی می‌کنند و شکست خواهند داشت اما ما باید اولین بازی آسیایی را ببریم تا در یک روند خوب قرار بگیریم.

عملکرد مهاجم خارجی جدید پرسپولیس که در چند بازی برای دقایقی به میدان آمده را چطور دیدید؟

تمام بازیکنان و مربیان خارجی که به پرسپولیس می‌آیند باید به آنها زمان داد و نباید عجول باشیم. همان دقایقی که آمد زهردار بود. یک‌سری بازیکنان 90 دقیقه‌ای هستند و یک‌سری تعویضی. باید دید روند کار آنها به چه شکل است‌. الان هر چه بگوییم گمانه‌زنی است، مثلا گاریدو. او هم زمانی که آمد، همه انتقاد کردند که در آفریقا نتایج خوبی نگرفته است اما همان زمان گفتم آیا آن تیمی که گاریدو قبلا مربی‌اش بوده چنین طرفداران و بازیکنان و مدیریت و بودجه‌ای را داشت؟ الان هم باید به این بازیکن فرصت داد و ادامه کارش را ببینیم. الان هر چه بگوییم گمانه‌زنی است.

گاریدو‌ خودش را تثبیت کرده؟

هنوز هم‌ نه! اما تعویض‌ها و آنالیزهای او برای من خیلی جالب بود و قابل ستایش است. باید دید در هفته‌های آینده چه کار می‌کند.

با توجه به سبک بازی پرسپولیس بازی در ورزشگاه شهر قدس مشکل نمی‌شود؟

زمین بازی معضلی است که سالیان سال با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. خودم بارها در این زمین‌ها بازی کردم. الان زیرساخت ما همین است! به نظرم استقلال جلوی تیم قطری خوب بازی کرد اما علت پیروزی آنها همین زمین خراب بود! الان پرسپولیس هم می‌تواند از این حربه استفاده کند مثل پاسی که رامین رضاییان داد مدافع حریف سوتی داد. شاید در بازی با پاختاکور هم زمین بتواند به پرسپولیس کمک کند.

پرسپولیس می‌تواند از این گروه صعود کند؟

کار خیلی سختی است. روی کاغذ بخواهیم ‌حساب کنیم تیم‌های ایرانی شانس زیادی ندارند و باید به اندازه بضاعت‌مان توقع داشته باشیم‌. می‌توانند موفق باشند اما اگر نشدند هم خسته نباشید می‌گوییم. فقط لیگ و جام‌ حذفی را از دست ندهند.

قبول دارید‌ ازبکستان در فوتبال پیشرفت زیادی داشته است؟

همه پیشرفت کرده‌اند. الان تاجیکستان و افغانستان هم پیشرفت کردند اما ما پسرفت کردیم. جالب است ما برای کشورهای دور و اطراف ایران ورزشگاه ‌و همه‌ چیز می‌سازیم ‌آن وقت خودمان از داشتن ورزشگاه محروم هستیم. خب این دیدگاه اشتباه است دیگر.

صحبت پایانی؟

از هواداران قدردانی می‌کنیم که در هفته‌های آغازین صبوری کردند و آستانه ‌تحمل‌شان بالا بود و این صبوری‌ها باعث ‌تداوم پیروزی می‌شود. باید به دور از حاشیه فقط از تیم‌ حمایت کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها