کد خبر: 676808
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ ۱۳:۰۵:۲۳
| |

بهترین جملات یورگن کلوپ در لیورپول/ از هوی متال تا مقایسه لیورپول با همسر!

یورگن کلوپ در طول حضور در آنفیلد جملات جالبی بر زبان آورد.

بهترین جملات یورگن کلوپ در لیورپول/ از هوی متال تا مقایسه لیورپول با همسر!
کد خبر: 676808
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۰ ۱۳:۰۵:۲۳

یورگن کلوپ در 9 فصل حضورش در لیورپول حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از فورفورتو در اینجا نگاهی می‌انداریم به خاطره‌انگیزترین جملات او...

ما داستان خودمان را ساختیم

یورگن کلوپ بعد از قهرمانی تاریخی با قرمزهای مرسی‌ساید در لیگ برتر در مصاحبه‌ای با سایت رسمی لیورپول گفت: ما داستان و تاریخ خود را ساختیم.

بهترین گروه موسیقی جهان

یورگن کلوپ از علاقه خود به «هوی متال» صحبت کرده. سرمربی سابق لیورپول یک‌بار و پس از حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی با تی‌شرت بیتلز گفت: «بهترین گروه موسیقی جهان. مادرم این را گفت، پدرم گفت: شماره یک - بیتلز.»

مواجهه با هواداران اورتون

یورگن کلوپ فاش کرده رابطه خوبی با طرفداران تیم اورتون داشته.

او در مورد تجربه خود از هواداران اورتون در سال 2016 گفت: «من با چند اورتونی در خیابان ملاقات کردم و آنها دوستانه برخورد کردند. احتمالا خوشحال بودند که من اینجا هستم، زیرا آنها فکر می‌کنند با وجود من لیورپول تا 20 سال آینده هیچ موفقیتی نخواهد داشت.»

در مورد اهمیت فوتبال

یورگن کلوپ در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان سرمربی لیورپول به رسانه‌ها گفت که من مرد معمولی هستم. او توضیح داد: «قبلا گفته‌ام که فوتبال همیشه مهم‌ترین چیز کم اهمیت‌ترین چیزهاست.»

در مورد مصدومیت شدید زانوی اوکسلید چمبرلین

زمانی که الکس اوکسلید چمبرلین، هافبک لیورپول در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2018 از ناحیه زانو مصدوم شد، سرمربی یورگن کلوپ جمله‌ای به یاد ماندنی در موردش گفت: «من قبلا به او گفته بودم که ما جوری منتظر او خواهیم بود که انگار یک همسر خوب وقتی مردش در زندان است، منتظر او می‌ماند.»

فروش قلب و روح لیورپول

پس از فروش فیلیپه کوتینیو به بارسلونا در سال 2018، یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، یکی از به یاد ماندنی‌ترین جملات خود را مطرح کرد. او گفت: «شما نمی‌توانید قلب و روح باشگاه فوتبال لیورپول را انتقال دهید. اگرچه من مطمئن هستم که باشگاه‌های زیادی هستند که مایل به خرید آن هستند.»

باور هواداران به ما کمک می‌کند

پیش از خداحافظی خود در مه ‌2024، یورگن کلوپ، مدیر لیورپول، نقاشی ویژه‌ای از یکی از طرفداران قرمزها، ابیگیل رودکین، دریافت کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره آن جلسه، از هواداران باشگاه و استعدادهای خلاق آنها قدردانی کرد. سپس او گفت: «این یک باشگاه بسیار بسیار خاص است. من کاری نکردم که آنها (هواداران) باور پیدا کنند، بلکه به آنها یادآوری کردم که وقتی شما باور کنید به ما کمک می‌کند.»

این بهترین باشگاه جهان است

ارتباط ویژه بین یورگن کلوپ و لیورپول از ابتدا مشهود بود و تنها در 9 فصل حضور این مربی آلمانی در آنفیلد روز به روز بیشتر شد.

نتایج آشکارا کمک کرد، اما این ارتباط خیلی بیشتر از اینها بود، کلوپ با ارزش‌ها و سنت‌های قرمزها در خارج از زمین هماهنگ بود. او گفت: «این بهترین باشگاه جهان است. به نظر دیگران اهمیت نده.»

فقط تلاش کن وگرنه به زیباترین شکل شکست بخور

لیورپول در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ماه مه ‌2019 در نیوکمپ با نتیجه 3-0 مغلوب بارسلونا شد، اما در آنفیلد به شکلی معروف نتیجه را تغییر داد. پیش از بازی برگشت، یورگن کلوپ نقل قول خاطره‌انگیز دیگری را مطرح کرد.

این آلمانی به رسانه‌ها گفت: «این برنامه ماست: فقط تلاش کنید. اگر می‌توانیم آن را انجام دهیم، فوق‌العاده است وگرنه به زیباترین شکل شکست می‌خوریم.»

فقط خیلی احمق‌ها روی زمین می‌مانند

یورگن کلوپ در لیورپول به موفقیت‌های بزرگی دست یافت، اما آلمانی مجبور شد برای اولین جام خود کمی صبر کند. او در اوایل حضور خود در آنفیلد چند فینال را از دست داد.

او پس از شکست مقابل منچسترسیتی در فینال جام اتحادیه در ضربات پنالتی در فوریه 2016 گفت: «شما می‌توانید زمین بخورید و سپس باید بایستید. فقط آنها که خیلی احمق هستند روی زمین می‌مانند. ما 100 درصد پاسخ می‌دهیم.» و پاسخ هم دادند.

بازل لحظه بسیار تعیین‌کننده

پس از شکست لیورپول در فینال جام اتحادیه در فوریه 2016، ناامیدی بیشتری در ماه مه ‌وجود داشت، زیرا قرمزها در فینال لیگ اروپا به سویا در بازل باختند.

اما یورگن کلوپ گفت: «ما از این تجربه با هم استفاده خواهیم کرد. سپس روزی همه خواهند گفت بازل لحظه بسیار تعیین‌کننده‌ای برای آینده فوق‌العاده باشگاه لیورپول بوده است.»

در مورد از دست دادن عینک خود در نورویچ

پس از گل دیرهنگام آدام لالانا در پیروزی حماسی 5-4 مقابل نوریچ در لیگ برتر در ژانویه 2016، یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، عینک خود را در جشن‌های وحشیانه گم کرد. پس از آن، او گفت: «معمولا من یک جفت عینک دارم، اما تا به حال نتوانستم آن دومی را پیدا کنم، زیرا جست‌وجوی عینک بدون عینک واقعا دشوار است!»

بوم!

لیورپول در مارس 2016 در آنفیلد در لیگ برتر منچسترسیتی را 3-0 شکست داد و یورگن کلوپ پس از پیروزی مقابل شاگردان مانوئل پلگرینی در حال شادی بود.

این بازیکن آلمانی پس از پایان بازی گفت: «بهترین کلمه‌ای که می‌توانم برای توصیف این موضوع بگویم، این است: بوم!»

مکانی برای لحظات بزرگ فوتبال

یورگن کلوپ در طول 9 سال حضور خود در آنفیلد، شب‌های ویژه بسیاری را طراحی کرد و به نظر می‌رسید همیشه اهمیت خاطره‌سازی برای هواداران را می‌دانست.

او پس از پیروزی 4-3 مقابل باشگاه سابقش بروسیا دورتموند در آنفیلد در لیگ اروپا در آوریل 2016 گفت: «می‌دانم که اینجا مکانی برای لحظات بزرگ فوتبال است، [اما] ما این داستان را شروع نکردیم، چیزهای دیگری هم وجود داشت. اما ما مسوولیت خود را می‌دانیم که سعی کنیم چند داستان خوب در فوتبال بنویسیم و امشب واقعا داستان خوبی بود.»

با هم می‌توانیم به چیزهای بزرگ برسیم

یورگن کلوپ در اکتبر 2015 به لیورپول آمد و این مربی آلمانی به سرعت ایده‌ها و چشم‌انداز خود را برای قرمزها بیان کرد.

وی در مراسم رونمایی خود گفت: «از شما می‌خواهم که به این تیم ایمان داشته باشید و باور داشته باشید که با هم می‌توانیم به دستاوردهای بزرگی برسیم. تیم بیرون خواهد رفت و برای شما می‌جنگد. این تیم نماینده شما، باشگاه و شهر شما خواهد بود: این تعهد من است.»

فوتبال هوی متال

زمانی که یورگن کلوپ در اکتبر 2015 به لیورپول پیوست، صحبت‌های زیادی در مورد علاقه این مربی آلمانی به چیزی که او آن را «فوتبال هوی متال» می‌نامید، وجود داشت.

قبل از بازی گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل آرسنال در سال 2013، از کلوپ در مورد تفاوت بین سبک او و آرسن ونگر، سرمربی توپچی‌ها پرسیده شد و او گفت: «من فکر می‌کنم شکل بازی او یک آهنگ بی‌صداست، ولی من همیشه آن را با صدای بلند دوست دارم.»

بیا در موردش صحبت کنیم

یورگن کلوپ پس از اینکه لیورپول را به اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا از سال 2005 و در مجموع ششمین قهرمانی در یوسی‌ال رساند، در شرایط خوبی قرار داشت و آهنگی را از گروه Salt ‘N’ Pepa در جشن‌ها زمزمه کرد. او خواند: «بیا در مورد شش صحبت کنیم، عزیزم، بیا در مورد من و تو صحبت کنیم، بیا از همه‌ چیزهای خوب و همه‌ چیزهای بدی که ممکن است وجود داشته باشد، صحبت کنیم.»

در مورد هواداران لیورپول

یک روز پس از پیروزی لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل تاتنهام در ژوئن 2019، قرمزها در جریان رژه اتوبوس در شهر با هزاران هوادار روبه‌رو شدند.

در میان جشن‌ها، یورگن کلوپ گفت: «من واقعا نمی‌توانم آن را توصیف کنم، زیرا کمی گریه دارم. کاری که مردم انجام می‌دهند بسیار طاقت‌فرساست. وقتی شما یک تماس چشمی مستقیم با مردم دارید و می‌بینید که چقدر برای آنها مهم است، این به معنای واقعی کلمه است. لمس کردن، صادقانه بگویم، فوق‌العاده است.»

این پسرها غول‌های ذهنیت هستند

دوران یورگن کلوپ در لیورپول مملو از لحظات به یاد ماندنی و شب‌های خاص بود، اما یکی از آنها بیش از همه برجسته است، بازگشت حماسی قرمزها مقابل بارسلونا در آنفیلد و تبدیل شکست 3-0 بازی رفت به پیروزی چهار بر سه در بازی برگشت بود.

کلوپ گفت: «به پسرها گفتم، فکر می‌کنم غیرممکن است، اما چون شما هستید، ما فرصت داریم و ما به این شانس اعتقاد داشتیم، نمی‌دانم این پسرها چگونه این کار را انجام دادند، این باور نکردنی است.»

شب‌های اروپایی در آنفیلد

یورگن کلوپ لیورپول را به سه فینال لیگ قهرمانان اروپا در دوران مربیگری سرخ‌ها رساند و آنفیلد نقش مهمی در موفقیت مربی آلمانی در اروپا داشت.

پس از صعود به فینال 2018، کلوپ گفت: «اگر ویکی پدیا یا گوگل را داشتید و شب‌های اروپایی را سرچ می‌کردید، پاسخ این می‌بود: آنفیلد.»

آقای معمولی

یورگن کلوپ از ابتدا به عنوان سرمربی لیورپول سرگرم‌کننده بود و در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود باعث خنده رسانه‌ها شد.

او گفت: «آیا کسی در این اتاق فکر می‌کند که من می‌توانم معجزه کنم؟ من یک مرد معمولی از جنگل سیاه هستم. مادرم بسیار مغرور است. ولی من یک مرد عادی هستم، اگر این را می‌خواهید!»

لیورپول؟ مثل زمانی است که با همسرم آشنا شدم

او در سال 2020 در مورد پیوستن به قرمزها گفت: «از ایجنتم شنیدم که لیورپول به من علاقه دارد و بلافاصله احساس کردم «اوه خدا»، مثل زمانی که همسرم را ملاقات کردم. او را دیدم و فکر کردم «باشه، ازدواج می‌کنم». باشگاه در لحظه نخست برای من همین‌طور بود.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها