کد خبر: 676969
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۱ ۰۲:۲۵:۰۶
| |

دو پاس و یک پنالتی زیبا/ مهدی طارمی فوق ستاره چمپیونز لیگ

مهدی طارمی، فوق‌ستاره شب دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بود و پس از آن‌که دو پاس گل به آرناتوویچ و مارتینز داد، یک گل نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

دو پاس و یک پنالتی زیبا/ مهدی طارمی فوق ستاره چمپیونز لیگ
کد خبر: 676969
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۱ ۰۲:۲۵:۰۶

بهتر از این نمی‌شد! مهدی طارمی یک شب فوق‌العاده را در سن‌سیرو سپری کرد و مرد شماره یک دیدار با ستاره سرخ بلگراد بود. مهاجم ایرانی توانست دو پاس گل به مارکو آرناتوویچ و لائوتارو مارتینز بدهد و پس از این‌که تیمش صاحب ضربه پنالتی شد، پشت توپ ایستاد و آن را به گل تبدیل کرد.

به گزارش ورزش سه، در دور دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، اینتر در استادیوم سن‌سیرو میزبان ستاره سرخ بلگراد بود. از چند روز قبل مشخص بود که مهدی طارمی به‌واسطه عملکرد خوب چند وقت اخیرش، در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. مهاجم ایرانی که شب فوق‌العاده‌ای در اتحاد برابر منچسترسیتی داشت، نشان داد که هرگز به‌عنوان یک نیمکت‌نشین به اینتر نیامده است.

با این‌حال، اینزاگی در دربی میلان تصمیم گرفت از طارمی استفاده نکند که این امر با انتقاد هواداران از سرمربی همراه شد؛ چراکه نراتزوری در دقایق پایانی گل دوم را دریافت کرد و تن به شکست داد. مهاجم ایرانی در دیدار بعدی برابر اودینزه نیز نیمکت‌نشین بود و در دقایق پایانی به میدان رفت و یک گل نیز به ثمر رساند که مردود شد.

حضور خوب طارمی در بازی‌های اینتر و آمادگی در تمرینات و همچنین تقویم فشرده بازی‌ها باعث شد تا اینزاگی تصمیم بگیرد به مارتینز و تورام استراحت دهد و طارمی را به همراه آرناتوویچ از ابتدا به زمین بفرستد. مهدی در نیمه نخست یک پاس گل به دومفریس داد که مردود اعلام شد؛ اما در نیمه دوم بود که موتور او روشن شد.

در شرایطی که نراتزوری با گل هاکان در نیمه اول برنده به رختکن رفته بود، مهدی در دقیقه ۵۹ خیال اینزاگی را راحت کرد. در شرایطی که راده کرونیچ حوالی محوطه جریمه صاحب توپ بود، طارمی روی پای او آمد و با یک توپ‌گیری تماشایی، آرناتوویچ را در مقابل دروازه صاحب توپ کرد و مهاجم اتریشی با شوتی تک‌ضرب، گل دوم را به ثمر رساند.

ستاره بوشهری در دقیقه ۷۱ دقیقاً اتفاقات روی گل دوم را تکرار کرد. او این‌بار با تیزهوشی توپ را از اسپاهیچ گرفت و در شرایطی که به‌دلیل برخورد با کاپیتان ستاره سرخ روی زمین افتاده بود، از جای خود بلند شد و توپ را به لائوتارو مارتینز سپرد و کاپیتان افعی‌ها نیز قدر پاس طلایی مهدی را دانست و با یک ضربه دقیق، گل سوم را به ثمر رساند.

عملکرد بی‌نظیر طارمی با زدن گل چهارم تکمیل شد. پس از این‌که مدافع ستاره سرخ بر روی لائوتارو مرتکب خطای پنالتی شد، کاپیتان اینتر پنالتی را به مهاجم ایرانی داد. در شرایطی که به‌دلیل خرابی هدست داور بازی برای لحظاتی متوقف شد، اما مهدی تمرکز خود را از دست نداد و ضربه‌اش را به مرکز دروازه زد و توانست با فریب گلر ستاره سرخ، شب بی‌نظیرش را شیرین‌تر کند.

مهدی طارمی در طول سال‌های اخیر نشان داده که یک گلزن تمام‌عیار و استاد استفاده از فرصت‌ها در میدان‌های بزرگ است. او که تا کنون با پورتو درخشش فراوانی در لیگ قهرمانان اروپا داشته و ۱۰ گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده، امسال نیز با پیراهن اینتر نشان داد که در گلزنی در سطح بین‌المللی بی‌نظیر است. اولین گل او با پیراهن اینتر، در بازی برابر ستاره سرخ بلگراد، گواهی بر توانایی‌های بی‌پایان اوست. این گل نه‌تنها اعتماد مربیان و هواداران را نسبت به او بیشتر کرد، بلکه به طارمی کمک کرد تا جایگاه خود را در تیم جدیدش محکم کند.

در طول دوران حرفه‌ای‌اش، طارمی همواره در لحظات کلیدی بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته است. توانایی او در ارسال پاس‌های کلیدی و گلزنی در لحظات حساس باعث شده تا او به‌عنوان یکی از بهترین مهاجمان ایرانی تاریخ شناخته شود. دو پاس گل دقیق او به آرناتوویچ و مارتینز، و به ثمر رساندن گل چهارم با خونسردی کامل از روی نقطه پنالتی، نشان از قدرت فنی و هوش تاکتیکی بالای او دارد. این عملکرد درخشان، طارمی را به یکی از بازیکنان کلیدی اینتر در مسیر رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کرده است.

گلزنی در لیگ قهرمانان برای طارمی چیز جدیدی نیست؛ او در دوران حضورش در پورتو همواره یکی از بهترین گلزنان تیم بوده و تجربه موفقیت‌آمیز او در آن دوران کمک کرده تا با اعتماد به نفس بیشتری به بازی‌های اینتر بیاید. این گل، اولین گل او با لباس اینتر در این رقابت‌ها بود و به‌خوبی نشان داد که او هنوز هم می‌تواند در بالاترین سطح فوتبال اروپا بدرخشد و در مسیر موفقیت‌های بیشتر برای اینتر نقشی کلیدی ایفا کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها