در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتمادآنلاین» مطرح شد:

نخستین واکنش وزیر ورزش به پرونده فساد در فوتبال؛ دنیامالی: از فدراسیونی که کارش به فساد بکشد حمایت نمی‌کنم

وزیر ورزش و جوانان می‌گوید در یک مسالهمهم پیرامون سلامت ورزش به زودی با مردم صحبت خواهد کرد.

کد خبر: 677153
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۱ ۱۹:۲۵:۲۸
| |

گذشته احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در نخستین جلسه هیات وزیران در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتمادآنلاین» برای نخستین بار به صورت مشخص در مورد پرونده فساد در فوتبال مورد پرسش قرار گرفت.

به گزارش اعتمادآنلاین، دنیامالی در واکنش به این موضوع که بحث فساد در فوتبال مطرح است ولی برخی از کارشناسان و مردم تصور می‌کنند فدراسیون فوتبال با استفاده از روابطی که دارد از گزند بررسی‌های دقیق دور شده است پاسخ داد: «من در مورد فساد در ورزش و فوتبال یک نکته اساسی عرض می‌کنم. هر جایی که ما از چارچوب‌های قانونی جدا شدیم و قانون را دور زدیم در آن مجموعه امکان فساد وجود به وجود آمده است. بنابراین اولین و مهمترین تلاشی که من دارم این است که قانون را حاکم کنیم.»

دنیامالی تصریح کرد: «این قانون در واقع شامل همه هست و من تلاشم این است که با رعایت قوانین کارهای پیشگیرانه انجام دهیم. در این خصوص الان در حال پیگیری هستیم.»

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به بحث فساد در فوتبال پرداخت و گفت: «در خصوص موضوع فساد در فوتبال یا فدراسیون‌های دیگر من قطعا عرض می‌کنم هر مجموعه‌ای که کارش را درست انجام دهد ما حمایتش می‌کنیم. هر مجموعه‌ای که در کارش خللی باشد و منتج به فساد بشود یا شرایط دیگر قطعا از حمایت ما برخوردار نخواهد بود. لذا فکر می‌کنم اگر ما همه تلاشمان این باشد که قوانین را رعایت کنیم و چارچوب‌ها را رعایت کنیم قطعا می‌توانیم کمک کنیم میزان بی‌اعتمادی مردم کم شود. همینطور بحثی که الان مطرح است یعنی فساد کاهش پیدا کند.»

از دنیامالی سوال کردیم به خصوص در مورد پرونده فساد در فوتبال از طریق نهادهای نظارتی برنامه‌ای دارید؟ یا خیر؟ ایشان جواب داد: «قطعا نهادهای نظارتی یک سری تکالیفی دارند که بر اساس آن تکالیف باید کارشان را انجام دهند. ما هم قطعا به آن دستگاه‌ها کمک می‌کنیم.»

او ادامه داد: «بحثی که وجود دارد این است که ما نمی‌توانیم ورزشی داشته باشیم که ورزش سالم و تمیزی نباشد. ما همین موضع را در موضوع دوپینگ دارم. به زودی در مورد دوپینگ صحبت‌هایی با مردم خواهم کرد. ما ورزش پاک باید داشته باشیم. ورزش پاک چه در بحث دوپینگ چه در بحث فساد مالی برای ما یک هدف است. من در حال رسیدگی به این مسائل هستم و ان‌شالله در آینده شاخص‌های ما در این بخش‌ها به مراتب بهتر خواهد شد.»

آیا اگر بحث فساد در فوتبال مسجل شود با صراحت به مردم خواهید گفت؟ سوال بعدی بود که با وزیر ورزش و جوانان در میان گذاشتیم و ایشان جواب داد: «حتما در میان خواهم گذاشت. یکی از بحث‌هایی که ما در حوزه شفافیت داریم این است که با مردم صادق باشیم. هر جا ما با مردم صادق نبودیم آسیب‌های ما جدی شد. قطعا مردم بدانند در بحث شفافیت و خصوصا موضوعاتی مثل فساد با هیچ کسی تعارف نداریم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید