کد خبر: 677253
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۳ ۰۸:۵۵:۲۶
| |

پیشکسوت پرسپولیس: گلی که گندوز خورد شبیه گل مسی به حقیقی بود!/ فشار هواداران کم شود پرسپولیس بهتر بازی می کند!

محمود خوراکچی در مورد شرایط پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد.

پیشکسوت پرسپولیس: گلی که گندوز خورد شبیه گل مسی به حقیقی بود!/ فشار هواداران کم شود پرسپولیس بهتر بازی می کند!
کد خبر: 677253
|
۱۴۰۳/۰۷/۱۳ ۰۸:۵۵:۲۶

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا در ورزشگاه شهر قدس به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت و با نتیجه یک بر یک متوقف شد‌.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان گاریدو هنوز به دقیقه یک نرسیده بودند که توسط علی علیپور دروازه حریف را باز کردند اما هرچه از زمان بازی گذشت این مهمان بود که فشار روی دروازه پرسپولیس را بیشتر کرد و توانست یک امتیاز به تاشکند ببرد! با این نتیجه پرسپولیس بعد از کسب یک امتیاز از دو بازی در رده نهم جدول 12 تیمی لیگ نخبگان آسیا قرار گرفت که اصلا نمی‌تواند جایگاه خوبی برای سرخ‌ها باشد. آنها اگر نتوانند در بازی‌های باقی‌ مانده امتیازات از دست رفته را جبران کنند کار سختی برای رسیدن به دور حذفی و مراحل پایانی مسابقات خواهند داشت.

در مورد شرایط این بازی با محمود خوراکچی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس گپ و گفتی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

 

پرسپولیس مقابل پاختاکور چطور بود؟

پرسپولیس دچار یک خلاصی هست که سرمربی باید آن را برطرف کند! حالا با چیدمان بازیکنان یا جذب بازیکنان‌ جدید اما نوسانات بازی زیاد است. مثلا یک بازی مقابل الاهلی به‌رغم اینکه باخت اما یک بازنده سربلند بود. کیفیت بازی فوق‌العاده خوب بود و بعد مقابل استقلال نسبتا خوب بازی کردیم و بعد مقابل پاختاکور یک بازی ضعیف به نمایش گذاشتیم. آن هم با اینکه در زمین خودمان بازی می‌کردیم و می‌دانستیم باید این بازی را ببریم تا در جدول مدعی بمانیم. می‌دانید که لیگ نخبگان آسیا دست‌کمی از لیگ قهرمانان اروپا ندارد و اگر کیفیت تیم‌ها را ارزیابی کنیم تقریبا در حال نزدیک شدن به لیگ قهرمانان اروپا هستیم چون که بازیکنان بزرگی در دنیا آمده‌اند و در لیگ نخبگان آسیا بازی می‌کنند. می‌دانم مربی خوبی داریم و تجربه خوبی دارد اما آن خلاصی را باید پیدا کند و آن را برطرف کند تا آن را برطرف نکند در ضعف تاکتیکی می‌ماند و باید از این مورد فوری خارج شود.

محمود خوراکچی - پیشکسوت پرسپولیس

گاریدو بعد از بازی نسبت به دور از خانه بازی کردن تیمش اعتراض داشت. فکر می‌کنید بازی روی چمن نه چندان خوب روی عملکرد فنی پرسپولیس تاثیر منفی گذاشت؟

صد در صد تاثیر دارد. شما ببینید مثلا النصر که بخواهد به ایران بیاید اگر در آنجا بازی کنیم کیفیت این تیم به مراتب افت می‌کند. زمین تاثیر زیادی در کیفیت فردی و تیمی می‌گذارد. بازیکن که حرفه‌ای باشد اگر مشکوک شود که در این زمین درصد مصدومیتش بیشتر است بازی ریسکی‌اش را پایین می‌آورد و ساده بازی می‌کند و درگیر نمی‌شود. خب همه اینها باعث می‌شود کیفیت بازی هم پایین بیاید. من هم با شما موافقم. زمین می‌تواند در کیفیت خوب یا بد بازی تاثیر بگذارد.

بعضی‌ها اعتقاد دارند برد در دربی باعث‌ شد پرسپولیسی‌ها گمان کنند مقابل پاختاکور کار آسانی پیش رو دارند و همین تصور از قبل برنده بودن کار این تیم را سخت کرد.

نه، اتفاقا برعکس! اگر استقلال بگوید از نظر روحی به خاطر باخت مقابل رقیب دیرینه افت کرده بودیم و این بازی را باختیم شاید قابل قبول باشد اما ما که برده بودیم. اتفاقا باید روحیه و اعتماد به نفس و شخصیت و کاریزمای تیمی ما بالا و بالاتر برود. بازیکن حرفه‌ای وارد غرور و اینها نمی‌شود‌. بازی در نخبگان آسیا شوخی نیست و اولین اشتباه آخرین اشتباه است‌. گلی که ما خوردیم چه شکلی بود؟ در یک لحظه بازیکن شوتزن و تاثیرگذارش فضا را گرفت و در زمان خودش به سمت دروازه ضربه زد. دو تا گلر هم توی دروازه بود آن توپ گل می‌شد! دقیقا مثل جام‌ جهانی و بازی ایران و آرژانتین که حقیقی در‌ون دروازه ما بود و مسی گل زد. این ضربه هم مثل ضربه مسی بود و فرقی نداشت! بازیکنان حرفه‌ای هستند و می‌دانند هر بازی شرایط خاص خودش را دارد.

پرسپولیس از این گروه صعود می‌کند؟

واقعیت امر اینکه تیم‌هایی که در آسیا بازی می‌کنند به لحاظ جذب بازیکن و امکانات و شرایط مالی اصلا قابل قیاس با تیم‌های ایرانی نیستند. غیرت ایرانی ما است که یک جایی با آن تعصب تیمی، ما را هم‌تراز تیم‌های درجه یک‌ آسیا می‌کند. عقیده دارم تیم‌های ایرانی می‌توانند توقع فوتبال آسیا را برآورده کنند در نتیجه تصورم این است که ما ایرانی هستیم و پتانسیل فنی ما بالا است اما تیم‌های دیگر بازیکنان مستجاری می‌آورند! تیم‌هایی که بیشتر بازیکنان‌شان اجاره‌ای باشند شرایط متفاوتی دارند. به نظرم ما داریم با تیم ‌منتخب آن کشورها بازی می‌کنیم نه با آن باشگاه! پرسپولیس دو یا سه تا بازیکن خارجی دارد و هم رقم و هم رزومه و کیفیت آنها در قیاس با لژیونرهای کشورهای دیگر خیلی متفاوت است. ما نسبت به جیب‌مان خرید کردیم که خوب هم خرید کردیم مثلا گلر ما خیلی خوب عمل می‌کند. من به عنوان دروازه‌بان پیشکسوت پرسپولیس چند تا بازی که از او دیدم فوق‌العاده قوی توی دروازه ایستاده با اینکه کار سختی داشت تا بعد از رفتن بیرانوند بتواند توقع هواداران را برآورده کند و بقیه بازیکنان‌ خارجی ما هم نسبت به پولی که دادیم، خوب هستند.

به عنوان در‌وازبان سابق فوتبال ما بگویید، گندوز یا بیرانوند؟

من همیشه می‌گویم هیچ بازیکنی را نمی‌شود به بازیکن دیگری برتری داد و هر بازیکن یک کیفیتی دارد. در مجموع و اگر به هر آیتمی بخواهیم امتیاز بدهیم، نمره بیرانوند بالاتر است اما گندوز هم گلر خوبی است. البته در بعضی آیتم‌ها گندوز بهتر است اما معدلی بیرانوند بالاتر است.

صحبت پایانی؟

ان‌شاءالله هواداران صبر داشته باشند و آن خلاصی که ابتدا گفتم حتما برطرف می‌شود. خودم بازیکن پرسپولیس بودم و هر وقت فشار هوادار روی ما کمتر بود هم خوب بازی می‌کردیم و هم خوب نتیجه می‌گرفتیم. اما فشار بالای هواداران استرس می‌آورد و کیفیت‌مان پایین می‌آمد. سعی کنیم آن استرس و فشار را از بازیکنان و کادر فنی دور کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها